Missä teillä säästetään?
Meillä:
-ei talouspaperia, vaan rätti käytössä.
-vessapaperia saa ottaa vessaan mukaan max. 5 kpl/ istunto.
-vitamiinit lähinnä purkista.
-samoin kalsium.
-käytämme kirjastoa. Ei esim. Netflix.
-minulla ja ukolla yhteiset lukulasit eri vahvuuksilla.
-ukko hakee "aamun lehden" lehtiroskiksesta.
Kommentit (24)
Ei missään, ei tarvitse. Olen tehnyt yli 20 vuotta insinöörin hommia ja tehnyt ne kunnolla joten on ns. pinkka kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään, ei tarvitse. Olen tehnyt yli 20 vuotta insinöörin hommia ja tehnyt ne kunnolla joten on ns. pinkka kunnossa.
Hyvä sinä! Meilläkin on sievoinen summa tilillä. Koko ikä töitä tehty molemmat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No miksi sitten säästätte? Ei niitä rahoja mukaan saa sitten kun aika jättää.
Siis miten nuo yhteiset lukulasit toimivat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei se summa sinne tilille itsekseen kerry, vaan jostain on säästettävä. Tämä ollaan ukon kanssa huomattu toimivaksi eikä ole valittamista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisesti samat kehykset kahdella eri linssillä. Ja luetaan vuorotellen.
Ap
En käytä tamppooneja tai siteitä vaan ihan alkkareita joille annan veren valua ja sit vaan pesuun laitan.
Kahvit keitetään useemman kerran sen saman jo käytetyn suodatinpussin läpi (siitä irtoo vielä makua).
En käytä detskua vaan hankaan kevyesti palasaippuaa kainaloon
Ei käytetä muovipusseja ollenkaan vaan kestokassia
Me ollaan kanssa säästetty sievoinen summa kun ollaan säännöstelty wc-paperia!! Meillä saa vain 4 palaa/kerta. Tällä ollaan säästetty niin, että on omistusasunto, mökki kotimaassa ja Thaimaassa sekä tietysti kivan kokoinen vene.
Ihmiset ällistyisi jos tietäisivät miten paljon voi säästää wc-paperin säännöstelyllä!!
Ei oikeastaan mistään, jos ei sitä lasketa, että kahvimukeja ei uusita ensimmäisestä kolhusta, vaan vasta sitten, kun lähes kaikki on kolhittuja.
Me ei tilata noutoruokaa vaan tehdaan se itse. (Pizza, shawarma, kebap, hampurilaiset, ranskalaiset jne)
Tama ei tosin ole niinkaan saastamisen takia, vaan siksi etta se on terveellisempaa kun itse tekee.
Vierailija kirjoitti:
He lukevat vuorotellen ja hyvin, hyvin harvoin roskiksesta löydettyjä lehtiä?
Missä te säilytätte vessapaperirullaa, jos se ei ole wc:ssä ja kuka niitä arkkeja jakaa muille? :D
Minä säästän kun vien punaset hylsyt palautukseen kauppaan. Tosin niitä saa latoa palautusautomaattiin useamman minuutin. En siis itse juo näitä.
Vierailija kirjoitti:
Missä te säilytätte vessapaperirullaa, jos se ei ole wc:ssä ja kuka niitä arkkeja jakaa muille? :D
Vessan edessä on hyllykkö, jossa on viisi erilaista koria. Joka sunnuntai revin ykköskoriin ykkösarkkeja, kakkoskoriin kakkosarkkeja, kolmoskoriin kolmosarkkeja, neloskoriin nelosarkkeja ja vitoskoriin vitosarkkeja.
Niin ei tarvitse kiireessä nyhtästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei se summa sinne tilille itsekseen kerry, vaan jostain on säästettävä. Tämä ollaan ukon kanssa huomattu toimivaksi eikä ole valittamista.
Ap
No mitä te sitten niillä säästöillä teette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten 9nuo yhteiset lukulasit toimivat?
He lukevat vuorotellen ja hyvin, hyvin harvoin roskiksesta löydettyjä lehtiä?
Meilläkin yhdet lukulasit ja mies lukee lehden ääneen.
Ihanaa, kun ihmiset on säästäväisiä! Tolla vessapaperisäästöllä saa vuodessa mukavan tilin.
Lasketaanpa.
Otetaan laskuihin mukaan ihan kelpo wc-paperi, Lotus Embo. Tällä hetkellä esim. Tokmanni myy sitä 32 rullaa hintaan 11,30€ eli yhden rullan hinnaksi tulee 35 senttiä.
Normaali nelihenkinen perhe kuluttaisi ehkä rullan kahdessa päivässä? On ehkä paljon, mutta lasketaan tällä.
Perheellä menee vuodessa siis 182 wc-paperirullaa. Se tekee vuodessa noin 64 euroa. Jos paperia meneekin vain rulla kolmessa päivässä niin summa on noin 43 euroa.
Nyt AP:n tilanteeseen. Emme tiedä, miten iso perhe hänellä on, mutta ajatellaan, että olisi tuo 4 henkeä. He pihistävät niin, että wc-paperia kuluu vain 1,5 rullaa viikossa! Jee!
Ja se säästö; nyt rahaa menee vain 27 euroa eli säästöä tulee peräti 37 euroa!!!! Tai jos verrataan tuohon pienempään normaalikulutusmäärään niin 15 euroa!
Kyllä nyt puhutaan sellaisista summista, että vaikkapa kymmenessä vuodessa tuolla summalla saisi jo halvan polkupyörän!
Itse en moiseen säästämiseen pysty.
Ei säästetä missään mutta ei kyllä tarkoituksella tuhlatakaan. Ostetaan mitä tarvitaan.
Leikkasin vaimon luottokortit ja pankkikortin silpuksi ja annan käteistä vain pyydettäessä ja perusteluja vastaan.