Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eroon pelosta syödä julkisella paikalla? (olen lihava)

Vierailija
25.02.2020 |

Ihmiset mulkoilevat ja supisevat jos syön julkisesti, syön sitten mitä tahansa.
Jotain herkkua - Ei ihme että tuo on noin läski
Jotain terveellistä - Mitä tuo muka yrittää esittää

Olen melko paljon liikkeellä työni vuoksi ja haluaisin vähentää ahdistusta tästä asiasta. Joskus harvoin jos syön työpaikalla, teen sen yksin varastohuoneessa. En kehtaa koskaan myöskään ottaa mitään tarjottavia, vaikka ajattelen siitäkin, että muut ajattelevat minun esittävän, ja luulevat että mätän kilokaupalla suklaata kotona. Kaikki vinkit otetaan vastaan. (paitsi ei tarvitse tulla sanomaan että laihduta, sillä teen niin parasta aikaa, paino nyt vaan ei yhtäkkiä putoa isoja määriä)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu makeistehtaaseen työhön,niin saat herkutella,mielin määrin.Jos syöt asiallisesti,siististi,niin on oma kuvitelmasi ,sinua tuijotetaan.Ei ketään kiinnosta ,sinun ruokailutapasi,tai mieltymyksesi.Rohkeesti vaan,muiden mukaan.Älä piiloudu varastoon!!!!

Vierailija
2/22 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ympärillesi, kun kävelet ulkona ja mieti näyttävätkö muut ihmiset täydellisiltä?

Ei, eivät näytä.

Jos joku tuijottaa sinua ja puuttuu syömisiisi, hän on tärähtänyt. Miksi ihmeessä piittaisit tärähtäneiden ihmisten mielipiteistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedin juuri äsken tässä julkisella paikalla, missä parhaillaan olen, kokonaisen suklaalevyn. En huomannut, että kukaan olisi millään tavalla noteerannut.

Vierailija
4/22 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmarran. Mulla on sairaalloisen lihava kaveri, jota kylla tuijotetaan kun han syo julkisilla paikoilla. Syo kylla myos ihan alyttomia maaria, esim. jos ollaan ravintolassa niin tilaa extra majoneesia/ketsuppia ja ylimaaraiset ranskalaiset. Tama siis jonkun mixed grill -annoksen kanssa, jossa varmaan puoli kiloa lihaa. 

Mutta, syo normaalisti ja normaaleja annoksia. Mita siis nyt elamantapamuutoksiisi ylipaataan kuuluukin, alaka valita siita, mita muut ajattelevat. Tsemppia painon pudottamiseen! 

Vierailija
5/22 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön vaikka olen pari kertaa huomannut tuon tuijotuksen ja, että syömisiäni on kommentoitu. Itse kuitenkin läskini kannan. T. Ammattivalittaja

Vierailija
6/22 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen läski ja ainoa kerta jolloin syömisistäni on huomautettu, oli seurakunnan kahvitarjoilu, jossa otin tarjoilukulhosta yhden keksin. Vanha kanttorinainen tuli sanomaan "Sinun kannattaisi kyllä vähän katsoa mitä syöt" :D Joo, sitähän se tarkoittaa että tietenkin vedän kotona keksejä lärviin kilokaupalla joka päivä...

Vierailija
7/22 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiinnitä kenenkään syömisiin huomiota, jos osaa syödä siististi ja rauhallisesti. Millaiset ihmiset muka tuijottaa kenenkään syömisiä!? Ymmärrän, jos maiskutetaan, puhutaan ruoka suussa, sutataan ympäriinsä eikä osata pitää haarukkaa ja veitseä kädessä. Mutta huonot pöytätavat ei kylläkään katso ihmisen kokoa.

Vierailija
8/22 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on ylipainoisia. Ei niitä kaikkia ehdi vahtia. Syö vain rauhassa.

Vierailija
9/22 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi se kun laihtui lähes 50kg

Vierailija
10/22 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ylipainosen ihmisen tapa syödä on hieman puistattava. Suuhun laitetaan ylisuuria paloja ja jättimäisiä lusikallisia. Ja koko ajan laitetaan sitä ruokaa suuhun vähän lisää, ei hetkeäkään voi istua syömättä vaikka seurustelemassa toisen kanssa. Se on jotenkin häiritsevän näköistä. Enpä silti tuijota enkä kommentoi.

Vierailija
11/22 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ennemmin kannattaisi kehittää pelko myös yksityisissä tiloissa syömisestä niin ehkä laihtuisit?

Vierailija
12/22 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, joilla on jokin vaiva tai sairaus, usein kuvittelevat että se on hyvin huomiota herättävä. Näin ei kuitenkaan ole. 99% ihmisistä ei todennäköisesti kiinnitä yhtään minkäänlaista huomiota sun kokoon tai sun syömisiin, se tuijotus on vain sun omassa päässä. Normaalisti ihmiset katselevat ympärilleen, mutta sinä kuvittelet että ne katselevat sinua. Meitä ei oikeasti kiinnosta sun syömisesi.

Vierailija
13/22 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen lihava, mutta olen päättänyt, etten välitä muista ihmisistä, kun käyn joskus hamppiaterialla. En itse yhtään huomaa, mitä ja miten muut syövät, eikä muut varmaan välitä mun syömisistä. Syö rauhassa mitä haluat, ei muut piittaa. Jos joku tulee sanomaan jotain, pyydä esittämään Suomen laista pykälä, joka kieltää lihavilta vapaan syömisen.

Vierailija
14/22 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on ollut pilvin pimein aloituksia, joissa kerrotaan jonkun lihavan ihmisen kauppaostoksista. Trolleja tai ei, se kertoo jotain ihmisten ajatusmaailmasta. Muistan myös omalta kohdaltani, kuinka joku rouva tuli minulle kaupassa päivittelemään ohi menneen toisen naisen kiloja. On noita pilkkakuvia otettu lihavista jopa kuntosaleilla ja laitettu someen. Ihmiset siis kyllä todellakin tuijottavat toisiaan uteliaasti ja lihavia nimenomaan tuomitsevasti. 

Tämän ei kuitenkaan pidä antaa häiritä. Jos käyttäydyt asiallisesti niin olet oikeutettu tekemään ihan samoja asioita kuin muutkin ihmiset, tietenkin, miksi et olisi? Toisten supinat ja tuijotukset ovat osoitus vain heidän moukkamaisuudestaan ja moukista ahdistumiseen ei pidä tuhlata elämäänsä. Jos joku tulee huomauttelemaan, sano soittavasi poliisit, jos et saa olla julkisella paikalla rauhassa.

Vierailija
15/22 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no paino putoaa sen 10kg per 2 kk,alussa ainaki. joten ennen kesää saat pois aika paljon. jos vain haluat, mutta jos et halua niin sitten se paino ei tipu.

Vierailija
16/22 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellarissa yksin syöminen kuulostaa että olet syömishäiriöinen. Kannattaisi pureutua sen taustalla oleviin psykologisiin tekijöihin ja lähteä hoitamaan ongelmaa aivan juuresta asti.

Vierailija
17/22 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein ylipainosen ihmisen tapa syödä on hieman puistattava. Suuhun laitetaan ylisuuria paloja ja jättimäisiä lusikallisia. Ja koko ajan laitetaan sitä ruokaa suuhun vähän lisää, ei hetkeäkään voi istua syömättä vaikka seurustelemassa toisen kanssa. Se on jotenkin häiritsevän näköistä. Enpä silti tuijota enkä kommentoi.

Olet niin oikeassa.

Tungen aina kerralla suuhuni kokonaisen perhepizzan. En tiennyt, että huomasit.

ohis

Vierailija
18/22 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä sitä, miten jonkun mielestä syömishäiriöstä kärsivä ihminen on puistattava. Anorektikoista ja lihavista puhutaan todella rumasti, aivan kun heillä ei olisi samaa ihmisarvoa kuin normaalipainoisilla.

T. Monien vuosien anoreksiakamppailun jälkeen ylipainoseksi lihonut, silti olen lihavana paljon onnellisempi kuin silloin kun en pahimmillaan syönyt edes viikkoihin omenaa enempää ja BMI oli pahimmillaan 12. Nyt se on 35.

Vierailija
19/22 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tällainen ystävä. Hän on ihana ihminen, mutta en nauti yhdessäolosta, kun olemme syömässä. Hän keskittyy vain ja ainoastaan syömiseen, eikä voi jutella syödessä. Jos meitä on useita syömässä samaan aikaan, niin juttelemme sitten muiden kanssa ja hän vain syö. Samainen ystävä valittaa siitä, ettei laihdu. En ole ikinä hänelle viitsinyt sanoa, että se johtuu annoskoosta. Aina, jos ruuan saa ottaa itse, hän täyttää lautasen äärimmilleen ja lopuksi heittää vielä salaatit koko annoksen päälle. Siinä on valtava keko ruokaa. Sellaisilla annoksilla on vaikea laihtua.

Vierailija
20/22 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, kyllä sinä saat syödä ihan miten ja missä haluat. Ei nämä paino asiat muutenkaan millään häpäisyllä/ pakottamalla selviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi