THL: Terveiden ei kannata käyttää suojaimia kasvoillaan
THL koronaepidemiasta: Hengityssuojaimista voi olla apua, mikäli oireita saanut käyttää sellaista – tällöin ne suojaavat hänen lähipiiriään. Hengityssuojain ei kuitenkaan näytä olevan suureksi hyödyksi ihmiselle, joka ei ole vielä sairastunut.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/92d522e0-a772-4b66-b5b9-638126728f9e
Joten älkää suotta hankkiko niitä suojaimia...
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Jos koronavirus tulee suomeen, niin minä ainakin käytän kasvosuojusta ja käsineitä. Ihan sama mitä Thl sanoo.
Käytä sitten myös tiiviitä suojalaseja.
Toivottavasti ei käy niin, että jatkossa ihmiset luulevat NIIDEN SAIRASTAVAN KORONAA, joilla on ne maskit. Niin ei välttämättä tietenkään ole.
Itse ajattelin ostaa moottoripyöräkypärän, jossa on visiiri. Paras suoja.
Olen terve ja tulen käyttämään samanlaista maskia kasvoillani kuin Hannibal Lecter Uhrilampaissa:
Kyllä parasta on varautua jo nyt kietoutumalla kokonaan tuorekelmuun. Ihan päästä varpaisiin asti. Sitten voi kaivaa poteron ja rakentaa sen ympärille aidan. Kelmuun sen verran koloa, että siitä saa työnnettyä suuhun niitä kotivarapähkinöitä.
Kato. Että ihan jo Suomessakin tulee vähän jotain osviittaa. Varmaan ihmiset silti lentävät minne lystäävät. Ei mitään vastuuta juuri kenelläkään.
kaasunaamari ja kokovartalosuojapuku voisi olla paras kaikille liian pelokkaille.
Aasialaisten hengityssuojainten käyttö jota on nähty jo ennen Koronaa on paikallista sosiaalistateatteria jolla ei ole järjen kanssa tekemistä.
Noita maskeja pitäisi vaihtaa usein ja niiden käyttö pitäisi olla oikeaoppista. Menisi suurimmalla osalla haaskuuseen vain. Isompi apu maskeista on sairaalaolosuhteissa työskentelevälle hoitohenkilökunnalle, jossa niitä myös osataan käyttää ja mielestäni on tärkeää varmistaa maskien saatavuus heille.
Itse en ainakaan aio maskeja hankkia, huomattavasti tehokkaampaa torjuntaa on tarkka käsihygienia ja väkijoukkojen välttely, jos Suomessa nyt epidemia puhkeaisi.
Suomalaisilla on kyyninen ja ylimielinen asenne vieläkin. Itsetuhoinen kansa.
Ehe ehe. Ne ovat loppumassa koko maailmasta. 😁 Siksi!
Suomalaiset eivät olleet tajunneet uusia hengityssuojaimia. Ne ovat nyt vanhentuneet.
Vierailija kirjoitti:
Jos koronavirus tulee suomeen, niin minä ainakin käytän kasvosuojusta ja käsineitä. Ihan sama mitä Thl sanoo.
Muista uimalasit
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on kyyninen ja ylimielinen asenne vieläkin. Itsetuhoinen kansa.
Mä sanoinkin aikaisemmin että ehkä suomalainen on tavallista tyhmempi? Ei mitään itsesuojeluvaistoa. Itse asiassa aika ihme että tämä pölvästi kansa on selviytynyt elossa näinkin pitkään(varmaan sen takia kun olimme niin eristyksissä muihin maihin verrattuna)
Vaihtaisin suojaa, jos joku olisi yskinyt tai aivastanut muutaman metrin säteellä minusta. Siirtyisin myös kauemmaksi oireisesta.
Suomalaiset on itsetuhoisia.
Hymyssä suin, panikoimatta menevät kohtaloonsa.
Kyllä se vaan auttaa ehkäisemään tartuntaa, koska virus tarttuu juuri suun ja nenän onteloiden välityksellä. Usein virus saadaan ensin käsiin, ja käsistä kasvoille limakalvoille. Ihmiset jatkuvasti huomaamattaankin koskettelevat omia kasvojaan ja hierovat suupieliään ja nenäänsä. Tämä maski estää juuri tämän, ja siten vähentää tartuntariskiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä parasta on varautua jo nyt kietoutumalla kokonaan tuorekelmuun. Ihan päästä varpaisiin asti. Sitten voi kaivaa poteron ja rakentaa sen ympärille aidan. Kelmuun sen verran koloa, että siitä saa työnnettyä suuhun niitä kotivarapähkinöitä.
Kelmun päälle vielä kerros alumiinifoliota, 5G on myös tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan auttaa ehkäisemään tartuntaa, koska virus tarttuu juuri suun ja nenän onteloiden välityksellä. Usein virus saadaan ensin käsiin, ja käsistä kasvoille limakalvoille. Ihmiset jatkuvasti huomaamattaankin koskettelevat omia kasvojaan ja hierovat suupieliään ja nenäänsä. Tämä maski estää juuri tämän, ja siten vähentää tartuntariskiä.
Minulla tuon saman estää esimerkiksi meikin käyttäminen:D