Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ääliömäinen sanonta, raha ei tuo onnea, on peräisin? Jonkun ökyrikkaan kokemuksista?

Vierailija
25.02.2020 |

Kyllä se vaan erittäin monelle tuo ja toisi sellaisille, jotka köyhyydessä joutuu kitkuttamaan!

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eihän se ratkaisisi tai helpottaisi kuin 100% ongelmistani, että ei raha kyllä turha ole.

Vierailija
2/74 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha parantaa totta kai elämänlaatua, mutta sanonnalla tarkoitetaan varmaankin sitä, että vaikka olisit kuinka rikas niin ilman terveyttä, rakkautta ja ystäviä et todennäköisesti olisi onnellinen. Raha ei siis yksinään tuo onnea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tarpeeksi suuri rahamäärä tuo onnen mut pikkusummat ei. Jos mulla ois varaa laittaa miljoona haisemaan vuodessa niin uskoisin et olisin hyvinkin onnellinen.

Vierailija
4/74 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei juuri tuo onnea mutta köyhyys kyllä tuo onnettomuutta.

Vierailija
5/74 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on puolikas sanonta. Niin kuin useilla sanonnoiöla, niillä on tapana lyhentyä ajan myötä ja merkotys miuttuu. Vanhan kaskun jatkuukin... sillä ystäviä ei voi rahalla ostaa. Kyseinen "opetus" on pantu usein kunigas Midaksen suuhun.

Vierailija
6/74 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä järkeä. Perseaukisella voi olla paljon vähemmän huolia, rikas joutuu pohtimaan miten saada lisää rikkauksia. Oikeuskin on eri: jos sulla on fyrkkendaalia, voit joutua korvaamaan jotain ja se lisää painetta noudattaa lakia, mutta jos olet persaukinen, ei mitään väliä millään.

Ei se ole köyhä, joka omistaa vähän, vaan se joka haluaa aina vain lisää ja jolle enemmän ei ole tarpeeksi.

Vierailija
7/74 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai raha tuo onnea. Olen ollut köyhä ja nyt olen vakavarainen. Rahalla saa terapeutteja, voi virkistää itseään, saa päihteitä, voi ostaa kaikenlaista krääsää.

Vierailija
8/74 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut köyhä (44v) enkä vieläkään usko että olisin rikkaana onnellisempi. Terveenä olisin varmasti

Vierailija
9/74 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhien luusereden teko syy laiskuudelleen

Vierailija
10/74 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta. Rikas joutuu miettimään sijoituksiaan, ja huolehtimaan yrityksistään, autoistaan jne. Aina on pelko persiissä että joku kateellinen tekee kiusaa.

Köyhillä on paljon helpompaa, suurin murhe heillä on mitä keppanaa ostaa lidlistä 😀

Vierailija
11/74 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siinä järkeä. Perseaukisella voi olla paljon vähemmän huolia, rikas joutuu pohtimaan miten saada lisää rikkauksia. Oikeuskin on eri: jos sulla on fyrkkendaalia, voit joutua korvaamaan jotain ja se lisää painetta noudattaa lakia, mutta jos olet persaukinen, ei mitään väliä millään.

Ei se ole köyhä, joka omistaa vähän, vaan se joka haluaa aina vain lisää ja jolle enemmän ei ole tarpeeksi.

Hippiviisautta 2000 vuoden takaa:

Luuk. 12:13 Muuan mies väkijoukosta sanoi Jeesukselle: "Opettaja, sano veljelleni, että hän suostuisi perinnönjakoon." 14 "Mitä?" kysyi Jeesus. "Onko minut pantu teidän tuomariksenne tai jakomieheksenne?" 15 Hän sanoi heille kaikille: "Karttakaa tarkoin kaikenlaista ahneutta. Ei kukaan voi rakentaa elämäänsä omaisuuden varaan, vaikka sitä olisi kuinka paljon tahansa." 16 Ja hän esitti heille vertauksen: "Oli rikas mies, joka sai maastaan hyvän sadon. 17 Hän mietti itsekseen: 'Mitä tekisin? Minun satoni ei mahdu enää mihinkään.' 18 Hän päätti: 'Minäpä teen näin: puran aittani ja rakennan isommat niiden sijaan. Niihin minä kerään koko satoni ja kaiken muun, mitä omistan. 19 Sitten sanon itselleni: Kelpaa sinun elää! Sinulla on kaikkea hyvää varastossa moneksi vuodeksi. Lepää nyt, syö, juo ja nauti elämästä!' 20 Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä hullu! Tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta takaisin. Ja kaikki, minkä olet itsellesi varannut -- kenelle se joutuu?' 21 "Näin käy sen, joka kerää rikkautta itselleen mutta jolla ei ole aarretta Jumalan luona." 22 Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Sen tähden minä sanon teille: älkää kantako huolta hengestänne, siitä mitä söisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. 23 Onhan henki enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet. 24 Katsokaa korppeja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa, ei niillä ole vajaa eikä varastoa, ja silti Jumala ruokkii ne. Kuinka paljon arvokkaampia te olettekaan kuin linnut! 25 Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa? 26 Jos siis näinkään vähäinen asia ei ole teidän vallassanne, mitä te muusta huolehditte? 27 "Katsokaa kukkia, kuinka ne nousevat maasta: eivät ne näe vaivaa eivätkä kehrää. Minä sanon teille: ei edes Salomo kaikessa loistossaan ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä. 28 Kun Jumala tuolla tavoin pukee ruohon, joka tänään kasvaa kedolla ja huomenna joutuu uuniin, niin paljon ennemmin hän teistä huolehtii, te vähäuskoiset! 29 "Älkää siitä murehtiko, mitä söisitte tai joisitte. Älkää sitä etsikö. 30 Tätä kaikkea maailman ihmiset tavoittelevat; teidän Isänne tietää kyllä, että te sitä tarvitsette. 31 Etsikää hänen valtakuntaansa, niin te saatte myös kaiken tämän. 32 "Älä pelkää, pieni laumani. Teidän Isänne on päättänyt antaa teille valtakunnan. 33 "Myykää, mitä teillä on, ja antakaa köyhille. Hankkikaa kukkarot, jotka eivät tyhjene, kootkaa taivaisiin aarre, joka ei ehdy. Siellä ei varas pääse siihen käsiksi eikä koi tee tuhojaan. 34 Missä on aarteenne, siellä on myös sydämenne."

Vierailija
12/74 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittunut elämäni, "Ns" köyhänä, perheelläni ei ollut varaa lomailla sekä lasten lahjat valikoitiin tarkkaan. Aina ei lahjoja saatu ja jos kaikki meni hyvin isän työtilanne oli niin hyvä, että saimme lahjoja esim jouluna. Lapsena ja nuorena tajusin hyvin nopeasti, että emme olleet mitään kovinkaan hyvin toimeentulevia, kerran jopa sosiaaliviranomaiset toivat jouluna meille kotiin jonkinsortin avustuspakkauksen, jossa oli kaikenlaista jouluruokaa.  No elämä etenee ja tein päätöksiä joilla sain vaurastuttua sanoisinkin olevani nyt hyvin toimeentuleva. 

Uskoisin, että sanonta kiteytyy oikeammin näin. Raha ei tuo rakkautta, ja ilman rakkautta ei ole hyvä olla.  Tjsp. Jos menettäisin ne asiat mitkä minulla nyt on. Tapasin puolisoni ennen kuin sain omaisuutta sekä ystäväni. Jos perheeni lähtisi ja menettäisin sen minkä eteen olen tehnyt kaikki vuodet töitä. Mitä väliä sillä rahalla olisi?

Rakkautta ja onnellisuutta ei kannata uhrata rahan ja itsekkyyden alttarille. Raha itsessään ei tuo onnea. Uskon, Että sellaisen henkisen täyttymyksen tuo velvollisuus sekä rakastettuna oleminen. Sen tunteen toiselle antaminen ja vastapuolisesti vastaanottaminen.  Lapset ja eläimet ovat vallattoman hyviä antamaan pyyteetöntä rakkautta. 

Pyytteetön rakkaus on mielestäni onnea. 

Vierailija
13/74 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha parantaa totta kai elämänlaatua, mutta sanonnalla tarkoitetaan varmaankin sitä, että vaikka olisit kuinka rikas niin ilman terveyttä, rakkautta ja ystäviä et todennäköisesti olisi onnellinen. Raha ei siis yksinään tuo onnea.

Rahalla saa kaikkien muiden ihanuuksien lisäksi myös terveyttä, rakkautta ja ystäviä.

Mutta, joo. Tuo sanonta on meidän köyhien epätoivoinen yritys lohduttautua väittämällä että raha ei muka tuo onnea. Siis esittää ulospäin että ihan hyvin menee vaikka ei ole rahaa eikä rikkauksia, enkä niitä edes halua.

Vierailija
14/74 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aloittunut elämäni, "Ns" köyhänä, perheelläni ei ollut varaa lomailla sekä lasten lahjat valikoitiin tarkkaan. Aina ei lahjoja saatu ja jos kaikki meni hyvin isän työtilanne oli niin hyvä, että saimme lahjoja esim jouluna. Lapsena ja nuorena tajusin hyvin nopeasti, että emme olleet mitään kovinkaan hyvin toimeentulevia, kerran jopa sosiaaliviranomaiset toivat jouluna meille kotiin jonkinsortin avustuspakkauksen, jossa oli kaikenlaista jouluruokaa.  No elämä etenee ja tein päätöksiä joilla sain vaurastuttua sanoisinkin olevani nyt hyvin toimeentuleva. 

Uskoisin, että sanonta kiteytyy oikeammin näin. Raha ei tuo rakkautta, ja ilman rakkautta ei ole hyvä olla.  Tjsp. Jos menettäisin ne asiat mitkä minulla nyt on. Tapasin puolisoni ennen kuin sain omaisuutta sekä ystäväni. Jos perheeni lähtisi ja menettäisin sen minkä eteen olen tehnyt kaikki vuodet töitä. Mitä väliä sillä rahalla olisi?

Rakkautta ja onnellisuutta ei kannata uhrata rahan ja itsekkyyden alttarille. Raha itsessään ei tuo onnea. Uskon, Että sellaisen henkisen täyttymyksen tuo velvollisuus sekä rakastettuna oleminen. Sen tunteen toiselle antaminen ja vastapuolisesti vastaanottaminen.  Lapset ja eläimet ovat vallattoman hyviä antamaan pyyteetöntä rakkautta. 

Pyytteetön rakkaus on mielestäni onnea. 

Minä olen saanut monesti naisilta pakit ja o n peruttu sovitruja treffejä tai jätetty ihan vain tulematta vain sen takia ettei minulla sitä rahaa juurikaan ole. Joten väite "rahalla ei saa rakkautta" on yhtä bullshittiä. Naisia ei kiinnosta rahattomat miehet.

Vierailija
15/74 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on totta. Rikas joutuu miettimään sijoituksiaan, ja huolehtimaan yrityksistään, autoistaan jne. Aina on pelko persiissä että joku kateellinen tekee kiusaa.

Köyhillä on paljon helpompaa, suurin murhe heillä on mitä keppanaa ostaa lidlistä 😀

Kauheaa, onko tosiaan noin? Entä jos on riittävän rikas ja voi vakuuttaa omaisuutensa tai vaikka ostaa uuden auton jos voro vie entisen?

Vierailija
16/74 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyttä saa rahalla. Ihan tutkimusten mukaankin ja köyhän ystävät on yleensä näitä pummiloisia jotka kiertää korvauspäivinä käsi ojossa. Mitään todellista ystävyyttää se ei ole kunhan loiset loisii loisiaan. Rakkaudesta on kai turha puhuakaan. Se on ensimmäinen kun lentää ulos kun rahat loppuu.

Vierailija
17/74 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella lottovoittajalla on mennyt elämä päin helvettiä voiton jälkeen. Mutta ei köyhänkään elämä hääviä ole jos ei saa laskuja maksettua tai ruokaa pöytään.

Vierailija
18/74 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyttä saa rahalla. Ihan tutkimusten mukaankin ja köyhän ystävät on yleensä näitä pummiloisia jotka kiertää korvauspäivinä käsi ojossa. Mitään todellista ystävyyttää se ei ole kunhan loiset loisii loisiaan. Rakkaudesta on kai turha puhuakaan. Se on ensimmäinen kun lentää ulos kun rahat loppuu.

Kerjääminen ja varsinkin avun kerjääminen pitäisi olla laitonta. Sem verran ärsyttävää se on. Minä potkaisen jokaista kerjääjää aina niin että monosta jää pysyvä jälki perskankkuun.

Vierailija
19/74 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa, onko tosiaan noin? Entä jos on riittävän rikas ja voi vakuuttaa omaisuutensa tai vaikka ostaa uuden auton jos voro vie entisen?

Niin ja jos kolhii autonsa tai joku vie sen, voi ostaa uuden pakasta vetämällä eikä tarvi sitä vanhaa ritsaa viedä korjaamolle ja miettiä vakuutusmaksun bonusten alenemista. Rahalla voi ostaa elämyksiä: matkoja, palveluita, aikaa itselleen. Eihän se ole läheskään tavara, joka tuo sen onnen pelkästään! Voi tavata kiinnostavia ihmisiä ja kokea uutta. Minä käyttäisin rahaa juuri tällaiseen, jos sitä ylenmäärin olisi.

Vierailija
20/74 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se onnea tuo, mutta poistaa huolia ja helpottaa elämää. Ei kuitenkaan tuo onnellisuutta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan