Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos teille lapsettomille jotka käytte täällä!

Vierailija
25.06.2006 |

Ennen minua aina jännitti kertoa raskausuutinen lapsettomille tutuille. Varoin myös puhumasta lapsistani heidän kuullensa.

Lisäksi jos huomasin vaikka kaupassa että joku katsoo kadehtien kauniita lapsiani, ahdistuin.

Kaikki on muuttunut tämän palstan myötä. Nyt kun tiedän mitä lapsettomat ajattelevat (esim. ne jotka saa helposti lapsia ei ansaitse heitä, ja tekisi mieli lyödä raskaana olevia mahaan), en enää varo ollenkaan loukkaamasta heitä. Heitän aina uuden raskausuutisen ihan huoletta ilmaan ja nauran päälle että heh heh, meillä mikään ehkäisy ei toimi kun mies on tuollainen pukki, haluaako joku lainata?

Ja kaupungilla kävelen nokka pystyssä ison mahan ja lapsilaumani kanssa.

Lisäksi kehun aina lapsettomille miten helppoa meille kaikki tämä on ja miten ihania lapset on ja miten elämä olisi kurjaa ilman heitä.

Joten kiitos kun saitte minut näkemään miten inhottavia lapsettomat ovat, en enää stressaa turhaan!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä tyyppiä, joka tulee raskaaksi heti kun näkeekin alastoman miehen.

Olen kauan pyrkinyt olemaan kaikin tavoin ärsyttämättä/loukkaamatta lapsettomia, mutta kun täällä lukee näitä juttuja niin on alkanut mieli muuttumaan. Joskus tulee jopa mieleen, on ihan hyvä että jotkut ihmiset eivät ole lapsia saaneet... :o/

Tiedän, typerää ja lapsellista, mutta en voi sille mitään. Koskaan en tuollaisia mene kenellekään sanomaan päin naamaa, mutta en enää myöskään yritä peitellä raskauttani tai lasten tuomaa onneakaan. Olen ylpeä äitiydestäni ja ihanista lapsistani!

Vierailija
2/22 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne tuskan aiheuttamat tunteenpurkaukset täällä...hävetkää nyt hei edes vähän..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveää, millainen ihminen kykene sellaiseen ajatteluun? Alan olla jo sitä mieltä että hyvä kun eivät saa lapsia. En ainakaan enää häpeä sitä että kroppani toimii ja että minulla on ihania lapsia.

Ap

Vierailija
4/22 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmassa viestissäni jo totesin, että en ketään mene haukkumaan. Mitä hävettävää minulla siis on? Se että olen saanut lapsia tahtomani määrän ja vielä helposti?

t: 2

Vierailija
5/22 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä säälitä yhtään, päinvastoin!

Ap

Vierailija
6/22 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomuudesta, mutta en kyllä koe tätä ansaitsevani. Ja taatusti yhtä pahalta tuntuu lukea sinun ajatuksia täältä kuin jos joku tahtoo mukamas raskaana olevalle pahaa tapahtuvan. Eli käytöksesi on aivan yhtä ala arvoista.

En kyllä minäkään ymmärrä lapsettomia jotka noin ajattelevat, mutta ei kai elämä toimikkaan hammas hampaasta periaatteella..

Ja jos nyt mietit omaa kirjoitusta viesteihin joita tarkoitit, et taida sen paremmin kunnioitusta ansaitsevan

Vierailija
7/22 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi loukkaantua, jos joku toivoo pienen viattoman lapsen kuolevan? Eihän noin ajattele kuin henkisesti pahoin häiriintyneet. Itseäni pisti aikoinaan erään katkeran lapsettoman kommentti, että oman lapsen kuolema on pienempi kriisi kuin lapsettomuus. Kyllä jotkin psykologiset testit pitäisi saada hedelmöityshoitoihin sisällettyä.

Vierailija
8/22 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:3

Vierailija
9/22 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerta kaikkiaan suostu häpeämään itseäni ja lapsiani! En ole tehnyt mitään väärää! Olen pahoillani lapsettomien puolesta, mutta minun onneni ei ole heiltä pois, enkä käsitä miten heidän tilaansa helpottaisi jos minun lapseni kuolisi??? Tuo on niin käsittämätön ajatusmaailma, että alkaa pelottamaan...

En toivo pahaa lapsettomille vaan toivon teidän onnistuvan ja saavan oman lapsen, mutta ne jotka sanovat em. kommentteja... Olen sitä mieltä että he eivät lapsia ansaitse koska toivovat toisten lasten kuolemaa. (vaikka se johtuisikin suuresta tuskasta, niin silti aikuisilla pitää olla kontrolli mitä voi sanoa ja tehdä ja mitä ei)

Vierailija:

Miksi ei saisi loukkaantua, jos joku toivoo pienen viattoman lapsen kuolevan? Eihän noin ajattele kuin henkisesti pahoin häiriintyneet. Itseäni pisti aikoinaan erään katkeran lapsettoman kommentti, että oman lapsen kuolema on pienempi kriisi kuin lapsettomuus. Kyllä jotkin psykologiset testit pitäisi saada hedelmöityshoitoihin sisällettyä.

Vierailija
10/22 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten toivovat jonkun läheisensä saavan keskenmenon, tai miten tahtoivat joskus kaupassa lyödä raskaana olevaa naista mahaan tai miten he vihaavat tuntemattomia naisia, joiden ainoa " vika" on se, että he ovat raskaana.

Näistä kommenteista on siis kyse, ei mistään tavallisesta keskustelusta.

Vierailija
11/22 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei ole tullut meillekään...silti en ilkeile lapsen

saaneille. Kaikki me lapsettomat emme todellakaan ole ilkeitä tai toivo lastenne kuolemaa.

Vierailija
12/22 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minun kohdallani tämä ärtyminen kohdistuu juuri noihin törkeitä kommentteja viljelleisiin, ei lapsettomiin yleensä.

(ai niin, ja noita viestejä on tietenkin kirjoittanut Vierailija, kukas muukaan...)

Vierailija
13/22 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

otti nokkiinsa kun Saarioisilla on ÄITIEN tekemää ruokaa, täytyy lapsellisilla sinkkubilettäjillä olla heikko itsetunto kun vetää tuollaisesta herneen nenään.

Vierailija
14/22 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän noita kitkeriä ole aika harvassa. Itse kärsin lapsettomuudesta pari vuotta, kunnes sitten tärppäsi ja nyt odottelen vauvaa jo loppusuoralla.

Ei mulla koskaan ollut tuollaisia fiiliksiä, joita tässä ketjussa on kuvattu, toki olin hyvin surullinen ja välillä epätoivoinen. Ei minustakaan lapsettomia tarvitse käsitellä mitenkään erityisesti, ei varovasti, mutta ei myöskään kettuilla ihan suoraan...

Vierailija
15/22 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen onnellinen niiden puolesta, jotka saavat sen raskauden ihmeen kokea ja toivo, että vielä joskus minullakin tärppäisi.

Vierailija
16/22 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

otti nokkiinsa kun Saarioisilla on ÄITIEN tekemää ruokaa, täytyy lapsellisilla sinkkubilettäjillä olla heikko itsetunto kun vetää tuollaisesta herneen nenään.

Suonikohjut varmaan hiertää näitä saarioisten äitejä.

Työntävät niin paljon valkosipulia kaikkiin saarioisten ruokiin, että aivan sama mitä niistä sinkkubilettäjät syö, koska kaikki maistuu vaan VALKOSIPULILTA!

Vierailija
17/22 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyödä raskaana olevaa naista vastaan ja vahingoittaa aivan viatonta lasta?

Siis ihan oikeasti miltä jokaisesta äidistä sydämessä tuntuu se ajatus, että joku haluaa pahaa heidän lapsilleen?¨

Ja olkoon vaan kuinka katkeraa sakkia tahansa, tollasta ei tarvitse sulattaa. Menköön hoidattamaan päänsä kuntoon, ei tuollaisella mielenterveydellä ole hyvä edes saada lapsia.

Vierailija
18/22 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki lapsettomat eivät ole samanlaisia, esim. veljeni puolisoineen kärsi lapsettomuudesta, ja asioista keskusteltiin tosi avoimesti. Kun mä tulin raskaaksi vahingossa tosi nopeasti mieheni tavattuamme, niin veljen puoliso myönsi avoimesti, kuinka häntä harmitti, ettähomma meni " väärin" , että heidän olisi pitänyt tehdä se eka lapsenlapsi, kun olivat jo 3 vuotta yrittäneet...En mä siitä loukkaantunut todellakaan, vaan asioista juteltiin ja toinen toisiamme tuettiin avoimesti.

Se mikä mua ärsyttää on se, että helposti raskautuneet ei saisi puhua avoimesti asioistaan, ja toisaalta pitäisi aina tajuta, että joku ei ehkä saakaan helposti lapsia, vaikka kyseinen henkilö ei ole millään lailla asiaa julki tuonut. Jos on kertonut tilanteestaan, niin silloin on suotavaa, että siihen suhtaudutaan hienotunteisesti, mutta muuten ei voi olettaa, että jokainen jaksaa ain atoistaa litanioita " lapsia ei tehdä vaan ne saadaan ym ym ym." koska tosi monet voivat kuitenkin lastensa määrän ja syntymien ajankohdat suunnitella.

Vierailija
19/22 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkoi pelottamaan!

Oikeesti, täytyyköhän minun tästä lähtien pelätä aina kun astun kotiovestani ulos ison mahani kanssa?? Ties vaikka joku hullu hyökkää kimppuuni ja alkaa mäiskiä vatsaani!

VOIKO NOIN SAIRAITA OLLA? Parempi vaan, että lapsettomiksi jäävät.

Lisäkateutta näissä hulluissa voi aiheuttaa vielä se, että mukana kulkee 1,3,ja 5 vuotiat lapset!

Tän katraan kanssa ei jää kenellekään epäselväksi että me saamme lapsia!

Vierailija
20/22 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tuntee niin suurta tuskaa lapsettomuudestaan että tulee kaikenlaisia kamalia ajatuksia, kuten että tekisi mieli lyödä raskaana olevaa mahaan tai toivoisi jollekin keskenmenoa, niin minussa tuo kyllä herättää myötätuntoa ja samalla taas muistaa kuinka onnellinen ja kiitollinen saa itse olla ettei ole tarvinut kokea lapsettomuuden tuskaa. Sillä tuskaa sen täytyy joillekin olla.

t. viiden äiti, kaikki helposti saatu.