Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikki miehet tälläisia pyykkäreitä?

Vierailija
24.02.2020 |

Pesi nahkatennarinsa pesukoneessa ja kuivatettuasn ihmettelee että tulipa koppuraiset.

Pesi valkoisten seassa vaalean harmaan paidan ja vaaleahkon punainen paidan. Nyt olikin kaikki epämääräisen harmaata

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ihmettelee joka talven alussa, että ai eikö villavaatteita voi laittaa konepesuun, Eipä montako villapaitaa pitää vielä kutistaa?

Itse pesen villavaatteet pesukoneessa 40 asteessa hienopesuaineella. Luulisi että naisetkin tietää tämän.

Kaikki villavaatteet ainakaan eivät tykkää konepesusta edes alhaisissa lämpötiloissa. Villavaatteita noin yleensäkään ei kannattaisi kovin usein pestä. Tuuletus riittää.

Vierailija
22/28 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle miehelle pyykinpesu (lähinnä vaatteiden erottelu ja ripustaminen/kuivaustapa) ei ole muka keskittymisen ja osaamisen arvoista toimintaa.

Kyse ei siis ole siitä, että miehet (yleistetttynä) eivät jotenkin osaisi tai oppisi oikeita toimintatapoja, vaan he luulevat, ettei niillä ole väliä.

No kyllä vain on.

Nainen voisi demonstroida miehelle analogiaa esim. autolla ajaessa vaihtamalla manuaalivaihteita polkematta kytkintä ja tankkaamalla bensakäyttöiseen autoon dieseliä. Jopa mies oppisi pesemään pyykkiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rullaa neljänkympin paitapyykki. Kunhan saan sen ripustettua, menee koneeseen perus kuudenkympin puuvillat. Samaan aikaan tiskikone pesee astioita. Itse teen töitä läppärillä, etätöissä ja lapset "hiihto"-lomalla, jotain tuolla leikkii/lukee. Kohta lämmitän eilen tekemäni jauhelihakastikkeenjämän lounaaksi.

Kerran nuorena olen muistaakseni onnistunut yhden pyykkisatsin vahinkovärjäämään. Sekin oli huolimattomuutta lajittelussa eikä osaamattomuutta. Ei se nyt mitenkään rakettitiedettä ole tuo pyykinpesu. Jos joku ei osaa, kyse on vakavasta henkisestä jälkeenjääneisyydestä tai sitten vaan laiskuudesta. Helpompi antaa vaimon tehdä ja esittää hölmöä. Itse en kehtaisi.

Vierailija
24/28 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ihmettelee joka talven alussa, että ai eikö villavaatteita voi laittaa konepesuun, Eipä montako villapaitaa pitää vielä kutistaa?

Varmaan sen takia ihmettelee kun pesukoneessa on villalle oma ohjelma mutta vaimo jostain ihmeen syystä väittää ettei voi koneessa pestä. Tässä tapauksessa vaimo väärässä.

Vierailija
25/28 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pesen villavaatteet pesukoneessa 40 asteessa hienopesuaineella. Luulisi että naisetkin tietää tämän.

Jotkut kestää 40, kerran kutistin itse tehdyt villapitkikset noin, sen jälkeen aina vain 30 astetta.

Vierailija
26/28 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta nakkaa kyllä kaiken 60 asteeseen ja rumpuun ellen estä. Kaiken lisäksi kaikki vaatteensa ovat kalliita, merinovillaisia paitoja jne. mitkä taatusti ovat pilalla tuon jälkeen. 

Vierailija
27/28 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentävuotta pessyt pyykkiä ja kerran kutistin lasten villa-asun, pari kertaa värjännyt jotain. Nykyään en pese valkoisia erikseen, kun niitä on niin vähän. 

Vierailija
28/28 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on kyllä hyvin tarkka pyykinpesun kanssa. Aina on oikean väriset vaatteet oikeassa pesuohjelmassa ja tarkasti mittaa myös pesuaineet. Kuivumaankin laittaa lähes millintarkasti, jottei mikään mene ryppyyn tms. Minä taas olen se, joka kiireessä saattaa heitellä pyykkejä koneeseen miten sattuu ja pesuaineet silmämääräisesti vähän sinnepäin jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi