Erotatko ulkonäöltä kiinalaisen japanilaisen
Kommentit (42)
Mikä kysymys toi on? Kiinalaisen japanilaisen korealaisen? Siis kolmoiskansalaisuus vai?
Japanilaisen erotan, mutta kiinalaiset ja (etelä)korealaiset saattaa mennä sekaisin.
Japanilainen sano mulle että kiinalaiset näyttää selvästi erilaisilta, mutta korealaiset on usein hämäävän japanilaisen näköisiä.
Kyllä heissä pieniä eroja on, japanilaiset ovat hieman pidempiä ja "kapeampia", käyttäytyvät hienostuneemmin kuin kiinalaiset, jotka ovat melko rahvaanomaisia. Korean kieli on jotenkin haukahtelevaa ja minulla erottamista helpottaa se, että osaan japania eli jos puhetta kuulen, ei epäilykselle jää sijaa.
Japanilaisilla yleensä pyöremmät kasvonpiirteet kuin kiinalaisilla. Korealaisista en osaa sanoa
Japanilaisilla on suorat silmät ja kiinalaisilla vinot. Japanilaisilla on korkeat poskipäät ja suora nenä.
Jotenkin erotan. En osaa selittää miten.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä heissä pieniä eroja on, japanilaiset ovat hieman pidempiä ja "kapeampia", käyttäytyvät hienostuneemmin kuin kiinalaiset, jotka ovat melko rahvaanomaisia. Korean kieli on jotenkin haukahtelevaa ja minulla erottamista helpottaa se, että osaan japania eli jos puhetta kuulen, ei epäilykselle jää sijaa.
Haukahtelevaa? Mitä ihmettä?
Johan lapsena esitettiin kiinalaista venyttämällä silmäkulmia ylöspäin ja japanilaista alaluomia alaspäin.
Korealaiset miehet ovat pitkiä ja komeita, myös oma mies on korealainen. Kiinalaiset erotan heti, kun pitävät minusta yleensä heti ja japanilaiset erotan myös, ne vain tietää ilman että aasialainen sanoo mitään. =)
Ketjun avaajalle: Uskoakseni! Kiinalaiset pukeutuvat huonommin kuin japanilaiset. Japanilaisten kasvojen piirteet ovat terävämmät kuin kiinalaisten.
En erota. - itse olen ollut hämmentynyt kun minua on ulkonäköni perusteella pidetty, joskus ruotsalaisena. - Tämä ei olisi yllättänyt skandnavian ulkopuolella mutta täällä Suomessa toisen suomalaisen suusta kyllä hieman.. Toisaalta tiedä sitten mksi olen hämmästynyt, koska en itsekään taitaisi ultautua lyömään vetoa, että erottaisin ulkonäön perusteella sen ketkä ovat tai kuka joukosta on "Se" suomalinen.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Johan lapsena esitettiin kiinalaista venyttämällä silmäkulmia ylöspäin ja japanilaista alaluomia alaspäin.
Tuollainen käytös on ala-arvoista ja rasistista. Pistää vihaksi.
Yleensä kyllä. Tunnen aika paljon porukkaa tuolta päin ja olen siellä asunutkin yhdessä mainituista maista. Aito (ennen kirurgiaa) korealainen on yleensä helpoin erottaa kahdesta muusta. Erityisesti E-Korealainen.
Vierailija kirjoitti:
Korealaiset miehet ovat pitkiä ja komeita, myös oma mies on korealainen. Kiinalaiset erotan heti, kun pitävät minusta yleensä heti ja japanilaiset erotan myös, ne vain tietää ilman että aasialainen sanoo mitään. =)
Eivät todellakaan ole ainakaan pitkiä. Eivätkä ole pitkiä "sieltäkään".
Japanilaiset miehet ja naiset näyttävät omaan silmään joskus hyvinkin ns. länsimaalaiselta. Samaa efektiä ei tule tavatessa kiinalaista tai korealaista.
Kiinalaiset kyllä mutta japsit ja korealaiset menee heti pieleen. Kim jong unin tunnistan kyllä
erotan nuo kolme, mutta en välttämättä kiinalaista vietnamilaisesta
t. kiinalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät todellakaan ole ainakaan pitkiä. Eivätkä ole pitkiä "sieltäkään".
Vai että p**niskateus iski sinulle. En ole koskaan ollut suomalaisen miehen kanssa enkä edes halua, ei kiinnosta m*nat vaan miehen sydän. Mieheni on 187cm pitkä, laiha ja terve.
Japanilaisen erotan, kiinalaisesta ja korealaisesta, mutta kahta jälkimmäistä en.