Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Beetasalpaaja tehokas masennuksesta johtuvaan hermostuneisuuteen ja levottomuuteen ????

Vierailija
24.02.2020 |

Onko kellään kokemusta auttaako??

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt beetasalpaajaa kroonisen sydänsairauden takia kohta kymmenen vuotta. Alkuaikoina huomasin, että sillä oli jonkinlainen rauhoittava vaikutus, enkä esim. viitsinyt stressata pikkuasioista niin paljon kuin aikaisemmin. Nyt en enää huomaa eroa. Tietääkseni beetasalpaaja auttaa myös mm. esiintymisjännitykseen ja sydämentykytykseen, jos sellaisiin on taipumusta.

Vierailija
2/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemusta ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syke korkea ja koko ajan tosi jännittänyt olo, en pysty yhtään rentoutumaan. Kolme viikkoa olen syönyt masennuslääkettä mutta ei tunnu helpottavan syvään masennukseen

Vierailija
4/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Propral 20mg ( puolet 40mg tbl) jo vuosia ahdistuneisuuteen. Toimii. Suosittelen. Tasaa mielialaa ihan hyvin, eikä tarvitse psyykenlääkkeitä. Olen ottanut tarvittaessa.

Vierailija
5/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumaanmennessä käyn ihan ylikierroksilla ja ajatukset ei anna rauhaa. Imovanella rauhoitun ja sit jossain vaiheessa nukahdan. Aattelin jos beetasalpaaja rauhoittaisi ja näin helpottaisi oloani.

Vierailija
6/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siitä tullut mitään pahoja sivuvaikutuksia? Helpottaako nukahtamista ?

Vierailija
7/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa myös. En pysty esiintymään koska tällaiset tilanteet aiheuttavat ihan fyysistä pahoinvointia ja hirvittävää ahdistusta. Ainoa mikä tuossa mietityttää on se että mulla on todella matala verenpaine jo nyt joten pyörrynkö sitten jos nuo beetasalpaajat laskevat sitä entisestään. Onko tästä kokemusta kenelläkään?

Vierailija
8/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Propralista ei liikoja sivuvaikutuksia tule, verenpaine saattaa aleta turhan paljon, jos se muutenkin on matalahko, niin saattaa vähän pyörryttää tms. Ei vaikuta nukahtamiseen, mun kokemuksella.

Vierailija
9/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta helpota nukahtamista, tai ehkä helpottaisi siinä tapauksessa jos on häiritseviä rytmihäiriöitä unta odotellessa. Mutta beetasalpaaja aiheuttaa käsien ja jalkojen palelua, ja kylmät jalat taas haittaavat unen saantia. Kannattaa ainakin laittaa villasukat jalkaan. Oletko kokeillut melatoniinia?

Vierailija
10/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mutta ei tässä tilanteessa auta. Minulla on pahaa masennusta ja varsinkin kun illalla menee sänkyyn niin alkaa mahdoton vessassa juoksu ja en pysty rauhoittumaan millään. Sit imovane rauhoittaa sen verran että vessahädän tunne katoaa. Epäilen että tämä liittyy pahaan masennukseeni ja stressaa mua vaan lisää.

Vierailija
11/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivisinkin tuntuu että koko ajan on vessahätä vaikkei todellisuudessa ole.

Vierailija
12/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rauhoitun ehkä liikaakin kun harvemmin kuin kerran vuodessa otan 1-2 tabua. Minut rauhoittaa ihan totaalisesti. Olenkin miettinyt johtuuko siitä, että minulla on aina ollut melko korkea pulssi.

Vierailija
13/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imovane auttaa pikku annoksella päivä oloon mutta on koukuttava aine.

Vierailija
14/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans pulssi huitelee 90 kun on niin levoton olo

Vierailija
15/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsisi päivällä ottaa imovanea vaikka olo on tosi levoton...

Vierailija
16/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beettasalpaaja ei ole mikään nukahtamislääke.

Vierailija
17/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta paljon mitään. Hommaa oikeita rauhoittavia, yksityisen psykiatrin kautta jos mahdollista.

Beetasalpaajat sopii jollekin jonka pitää esim. esiintyä (esim. muusikko), niin se vähentää jännityksen fyysisiä oireita.

Vierailija
18/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on koko ajan jännittynyt olo ja pelästyn nykyään tosi helposti. Käyn ylikierroksilla ihan koko ajan.

Vierailija
19/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasaa ainoastaan tahdosta riippumattomattomia fyysisiä toimintoja kuten pulssi.

Bentsodiatsepiinit ovat parhaita ahdistukseen.

Kylläpä luulosairaiden mieli rauhoittuu beetasalpaajilla, masennuslääkkeeksikin noille olisi kalkkitabletti paras.

Vierailija
20/69 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistukseen tehoaa yleensä kolme eri lääkeryhmää: SSRI-lääkkeet (pitkään käytettynä), bentsodiatsepiinit ja pregabaliini (esim. Lyrica).

Jos olotila on ihan karmea, niin sitten neljäntenä ryhmänä vielä antipsykootit kuten Ketipinor.