LOGGED IN -sarja. En pysty katsoo.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Näin vähän vanhempana täti-ihmisenä hämmästelen että näissäkö on Suomen tulevaisuustoivottavasti nuoret saavat ittensä kuntoon tai ei hyvä heilu. Onneksi nää pari saivat ittensä kuntoon. Tää yks jolla oli äiti kuollut pärjäs parhaiten, mutta mitähän kuuluu sille lihavalle pojalle. Henki menee tuolla menolla kun tupakoi.
Se tupakointi taisi olla pienin kyseisen tyypin ongelmista. Hengenvaarallinen lihavuus jo itsessään on paha. Siihen päälle vielä liikkumattomuus ja sojerijuomat niin kyllä se terveys pettää jo pelkästään niillä.
Itse en oikein saanut tästä sähkötupakka-jäbästä kovinkaan positiivista kuvaa tässä uudessa jaksossa. Vaikutti jotenkin katkeralta puhuessaan lapsista sinappikoneina joista kasvaa inhottavia ihmisiä.
Jonilla vaikutti olevan asiat mallillaan.
Henri taitaa olla toivoton tapaus, mutta ei kyllä enää ole nuorisoa. Henri on joku 35v.
Nyt on uusi jakso katsottu ja oli hienoa nähdä että suurin osa on saanut elämänsä kuntoon.
Jonia en meinannut tunnistaa samaksi ihmiseksi. Oli päihteiden lopetus tehnyt hyvää. Ulkomuoto oli siisti ja huoliteltu.
Tytär oli todella suloinen.
Jonilla oli miehistä rankin tausta kiusaamisineen ja hyväksikäyttöineen, mutta silti, tai ehkä juurikin siksi oli päässyt pitkälle.
Henri jätti aika surullisen fiiliksen. Oli porukan vanhin, mutta käyttäytyi kuin teini sielä mökkireissulla. Edelleen ihannoi päihteitä ja on selvästi luonut minä vs. maailma-kuplan itselleen, josta ei pääse ulos.
Hän jollain tasolla romantisoi syrjäytyneisyyttä ja mielenterveys- sekä päihdeongelmia. Yli 30v tyypiltä aika surullista...
Aaron vaikuttaa hyväntahtoiselta ja fiksulta kaverilta. Hienoa että kokee halua auttaa muita. Kertoo hänestä ihmisenä paljon <3
Patrik ei ollut mukana. Liekö elää samalla tavalla kuin ennenkin?
Olisin nimenomaan toivonut näkeväni Patrikin kuulumisia. Jotenkin hänen jaksonsa oli minulle puhuttelevin - ehkä siksi että hänen taustansa ja tilanteensa oli päällisinpuolin "normaalein" sarjan miehistä, mutta silti hän vaikutti vahvasti syrjäytyneeltä. Myös se, miten hänelle oli tärkeää mieltää elämäntyylinsä omaksi valinnakseen oli ristiriidassa kämpän siivottomuuden ja perunoidenkeittotaidottomuuden kanssa. Ei kai kukaan käytä ruskeaksi värjäytynyttä tyynyä muusta syystä kuin siksi, ettei ole voimia pestä sitä. Olen katsonut jakson monesti tietämättä itsekään miksi. Ehkä jollain hassulla tavalla näen hänessä jotain samaa kuin itsessäni nuorempana. Muistan edelleen sen, miltä tuntui tappaa aikaa pienessä yksiössä lauantai-iltaisin ilman kunnollista tekemistä tai juttuseuraa. Itselläni se hyvän kierre alkoi parisuhteesta, mutta jo noiden hygieniaolosuhteiden sietäminen olisi naiselta turhan paljon vaadittu. Joka tapauksessa toivon Patrikille hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Olisin nimenomaan toivonut näkeväni Patrikin kuulumisia. Jotenkin hänen jaksonsa oli minulle puhuttelevin - ehkä siksi että hänen taustansa ja tilanteensa oli päällisinpuolin "normaalein" sarjan miehistä, mutta silti hän vaikutti vahvasti syrjäytyneeltä. Myös se, miten hänelle oli tärkeää mieltää elämäntyylinsä omaksi valinnakseen oli ristiriidassa kämpän siivottomuuden ja perunoidenkeittotaidottomuuden kanssa. Ei kai kukaan käytä ruskeaksi värjäytynyttä tyynyä muusta syystä kuin siksi, ettei ole voimia pestä sitä. Olen katsonut jakson monesti tietämättä itsekään miksi. Ehkä jollain hassulla tavalla näen hänessä jotain samaa kuin itsessäni nuorempana. Muistan edelleen sen, miltä tuntui tappaa aikaa pienessä yksiössä lauantai-iltaisin ilman kunnollista tekemistä tai juttuseuraa. Itselläni se hyvän kierre alkoi parisuhteesta, mutta jo noiden hygieniaolosuhteiden sietäminen olisi naiselta turhan paljon vaadittu. Joka tapauksessa toivon Patrikille hyvää.
Hän ei ole kai mikään käytännön töiden lahjakkuus. Hän vaikutti mielestäni todella sosiaalisesti lahjakkaalta kun netissä oli kavereita vaikka kuinka paljon ja hän ei hyljeksinyt tuntemattomiakaan. Vaikutti todella hyväsydämiseltä kaverilta.
Ennemmin minä kestän sen, ettei toinen hallitse kotitaloushommia kuin veemäisen ja epäsosiaalisen luonteen. Voi hyvinkin löytyä hänelle elämänkumppani netin kautta.
Sitä kerran viikossa tapahtuvaa toimintaa kyllä ihmettelin. Ilmeisesti siitä oli leikattu pois selittävä osio, jossa kerrotaan miksi peruna pitää pestä ja paloitella. Siksi, ettei tule multaa keittoon ja että pilkottu peruna kypsyy nopeammin.
Kaverini puoliso oli yllättänyt kerran perheen tekemällä makkarakeittoa. Hän oli pilkkonut pestyt perunat ja lenkkimakkaran ja lisännyt vettä. Hän ei tajunnut sitä, että keitto pitäisi maustaakin kun hänelle ei koskaan kukaan ollut puhunut maustamisesta. Perhe kuitenkin pääsi asiasta yli laittamalla soijakastiketta keittoon Tabascon lisäksi.
Kyseessä ei ole mikään osaamaton tapaus. Hän on oman suppean alansa kysytty ammattilainen ja töitä on enemmän kuin vuorokaudessa tunteja. Minusta oli hienoa, ettei perhe lannistanut häntä ensimmäisellä ruoanlaittokerrallaan. He katsoivat aterian jälkeen reseptejä ja vasta sitten hänelle valkeni, että ne mausteet auttavat paljon ruoanlaitossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua etoi sarjassa vain yksi henkilö. Tämä astetta suurempi veitikka, jolle äityli mahdollisti muita hyväksikäyttävän elämän. Muut nuoret sentään yrittivät päästä elämään kiinni. Parasiitit ja siitä ylpeät ovat hyvinvointiyhteiskunnan vihollisia nro 1.
Joo, onhan se sen nuoren vika, että äiti on kasvattanut tuollaiseksi, ja kannustaa jatkamaan samalla polulla. Se äiti on sun mielestä varmaan hieno ihminen, kun taas poika täys luuseri. Satutko itse olemaan tuontyyppinen äiti?
Tässä nyt mitään syyllisiä haeta, vaan aikuisen yksilön vastuuta itsestään ja muista. Useimmat ihmiset ovat selvinneet lapsuuden ja nuoruuden koettelemuksista aikuisuuteen ilman, että on jäänyt leikkimään Peter Pania.
Useimmat kyllä, mutta entäs ne jotka eivät selvinneet, vaan ovat jääneet tälle tasolle?
Ihana nähdä että Juholla ja Aaronilla meni paremmin , ei olisi uskonut että pääsevät päihteistä . Iso hatun nosto heille .
Vierailija kirjoitti:
Ihana nähdä että Juholla ja Aaronilla meni paremmin , ei olisi uskonut että pääsevät päihteistä . Iso hatun nosto heille .
Juho ei ollut alunperinkään päihdeongelmainen.
Tarkoititko Jonia?
Läski-pallero kirjoitti:
Kyllä toi Patrik on niin helvetin säälittävä läskipallero että oksat pois.
Siinä on tulos äitin hoitamasta kasvatuksesta, se on varma
Patrik ei ollut uudessa jaksossa, joten annetaankos hänen olla?
Henri on yli 30v mutta elää edelleen jotain teinikapinavaihetta missä on siistiä olla päihdeongelmainen mt-potilas.
Vierailija kirjoitti:
Tuo sarja voisi olla myös kuvaus omasta elämästä ja ainakin samoja piirteitä siinä oli paljon. Tosin minä en pelaa tai juo, mutta yksinäisempi olen paljon yksinäisempi kuin jotkut jaksojen tyypit. Itse tosin olen nuori nainen ja lukion jälkeen en ole opiskelemaan päässyt, töissä hyvin vähän. Minua ollaan kiusattu paljon ja ei ole ollut yhtään ystävää pitkään aikaan. Jotenkin pelkään ihmisiä ja en koe pärjääväni enää hyvin tässä elämässä ja tuntuu, ettei minusta vaan tule niin vahvaa ja sellaista joka oikeasti pääsee eteenpäin. Jään kaikessa jälkeen ja monesti mietin, että kun nyt jo näin nuorena meni tähän huonoon suuntaan niin miten täältä enää pääsee ylös. Töihin pääsy vaikeaa ja en pärjää joku ammatissa. Silti pitäisi päästä opiskelemaan ja vielä pysyä kunnossa, ettei mitään suurempaa ahidstusta enää tulisi. Itse näin tämän sarjan tyypit myös ihan sympaattisina kaikesta huolimatta. Ehkä se auttaa ymmärtämään heitä paremmin, kun elää itse sitä elämää sivussa ja syrjässä ja tuntee kuinka aina putoaa kauemmas jostain ihmisestä joa vielä elää ja pystyy elämään sitä hyvää ja normaalia elämää joka itselle on jo liian suuri haave.
Joku myös sanoi ettei nainen ole yksin ja voin kyllä todistaa tämän vääräksi ja itse nyt jännitän ihmisten seuraa muutenkin niin paljon, ettei esim ajatus kumppanista olisi mitenkään mahdollinen jos en nyt tapaisi jotain kohtalontoveria tai muuten sellaista joka ymmärtäisi näitä juttuja ja käsittäisi vaikka sen kun en pystyisikään lähtemään kaupungille yms kun alkaisi ahdistaa. Jollekin "normaalille" ihmisellä näitä rajoitteita ja pelkoja on vaikeaa ja häpeällistä selittää. Muistan vaan yhdenkin tytön ilmeen, kun menin nuorempana paljastamaan ettei minulla ole yhtään ystävää ja muistan aina sen miten hän reagoi siihen ja hänellä ei edes ollut paljon kavereita itselläkään joten ehkä luulin ymmärtävän paremmin. Nyt en enää luule mitään ja en elämästäni halua edes kertoa, kun saa aina peitellä kaikkea.
Minulla kesti 6 vuotta ennen kuin pääsin yliopistoon. Sitä ennen tunsin itseni syrjäytyneeksi. Olin sellaisessa työharjoittelussa ennen sitä jossa sain arvostusta ja kiitosta ja minusta välitettiin(esim. lapset tai vanhukset) ja sen jälkeen uskalsin muidenkin ihmisten ilmoille. Tein 15 vuotta töitä jossa piti olla sosiaalinen. Sitten tuli romahdus monestakin syystä. Eristäydyin 10 vuodeksi. Mutta harrastin sellaista lajia jossa on hyvä yhteisö(esim. esiintyvä tanssiryhmä tai kuoro). Se esti ihan pahimman.
Sitten aloitin venlafaksiinin ja sos. pelot hälveni ja nyt olen taas työssä, mitä en kuuna päivänä olisi uskonut ennen venlaa.
Läski-pallero kirjoitti:
Kyllä toi Patrik on niin helvetin säälittävä läskipallero että oksat pois.
Siinä on tulos äitin hoitamasta kasvatuksesta, se on varma
Mikäs sun oma painoindeksi on?
Niin tai ihan sekin, että enemmän tienaavat käyvät ulkomailla kuluttamassa rahojaan ja ostavat 3-5 vuoden välein auton - sekin ulkomainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Verorahatkin palaavat eineskauppaan ja asuntosijoittajan tilille. Tommoseen tapaukseen uppoaa kuukaudessa parin vankivuorokauden rahat joka on se yksi vaihtoehdoista, jos vedetään lopullisesti matto alta. Jos noille oikeasti joku on kateellinen, niin aika paskasti saa mennä. Kuluja voi myös verrata johonkin asioihin jotka menevät ulkomaille, eivätkä pysy edes kotimaassa kierrossa. Kreikan tukipaketit, hävittäjähankinnat ja mitä näitä on."
Tuohon mun piti tuo kommenttini laittaa:
Niin tai ihan sekin, että enemmän tienaavat käyvät ulkomailla kuluttamassa rahojaan ja ostavat 3-5 vuoden välein auton - sekin ulkomainen.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan järkevää osallistua tuohon dokumenttiin, kun nyt kaikki tunnistavat kadulla ja alkavat ihmisluonnon tuntien pilkkaamaan. Pääsee syrjäytymään vielä vähän enemmän.
Hyvä vaan, että loppuu teeskentelyt. Itse olen ainakin aivan kyllästynyt siihen, että pitäisi muka esittää ongelmatonta. En halua elää epäaidossa maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset pitävät yllä järjestelmää, jossa miehelle ei anneta sitä mitä hänelle kuuluu (työtä ja naista), ja sitten kun miehet joille ei anneta mitä heille kuuluu, menevät tästä hyvästä huonoon kuntoon, niin naiset on laastaroimassa ja torumassa näitä miehiä. Eli naiset saavat yleistä etua siitä, että yhteiskunnassa hyvää on siirretty miehiltä naisille, ja sitten nämä miehet joilta hyvää on viety ja jotka ovat katuojassa feministien takia, ovat myös hyviä työnteon kohteita naisille. Naiset saavat lisää hoitotöitä ja pääsevät marttyroimaan siitä kuinka hoitavat miehiä, vaikka näitä miehiä ei ikinä olisi edes tarvinnut hoitaa, jos heille olisi annettu töitä ja pillua kuten heille kuuluisi.
Nää on kyllä hauskoja, kuka nainen sitten kellekin miehelle määrättäisiin? :D Kai sekin olisi okei, jos ylläoleva kirjoittaja määrättäisiin poikaystäväksi 70v homo-Pertille?
Nythän on oppivelvollisuus peruskoulun jälkeenkin toiselle asteelle. Ehkä sitten datanomin opintoihin tuolla taustalla?