En ole preppaaja, mutta ostin juuri kahden viikon kotivaran...
Tulin juuri kaupasta ja ostin kahden viikon kotivaran erilaisia kuivamuonatarvikkeita (riisi, pasta, tonnikala, soijarouhe ym.) joita menee meillä muutenkin. Lisäksi tavallista enemmän erilaisia pakastemuonia. Lihaa meillä on appiukon metsästysharrastuksen kautta, marjoja ja sieniä itse kerättynä.
Ovatko muut pohtineet kotivaran tarkastamista ja kasvattamista nyt koronavirusuutisten vuoksi?
Kommentit (5)
Minulla on ollut vuosikymmeniä kotivara. Asuin hissittömän talon kolmannessa kerroksessa ja katkaisin jalkani. Siitä opin, en mistään viruksesta.
Niin, onhan tuo typerää että samalla säästän ruokamenoissa kun tuli hankittua ruokatarvikkeita suunnitellusti sen sijaan että käy monella eri kerralla jolloin tarttuu kaikenlaista ylimääräistä mukaan juustoista suklaaseen....
-ap
Käyn harvoin kaupassa (tässä on mennyt välillä kuukausikin) ja olen kyllä nyt harkinnut etten tyhjentäisikään kaikkia varastoja vaan kävisin täyttämässä pakastinta ja kuiva-ainekaappeja nyt vähän normaalia tiheämpään, ennen kuin pahin iskee. Sitten voisi olla suht rauhassa ainakin sen kk tai parikin.
Kyllä olen osin varautunut, mutta muutoinkin minulla on ruokaa pidemmäksi ajaksi. Kuten aiempi vastaaja niin sairastelujen kautta olen oppinut, että aina ei pääse kauppaan. En ole kuitenkaan liioitellut. Periaatteessa olisi voinut ostaa vaikka puolen vuoden varastot jos lomien jälkeen äityy pahaksi, mutta katsotaan nyt käykö pahemmin kuin Italiassa. Jotain kaurapuuroa on aina pari kiloa muun lisäksi, että eletään sitten sillä jos en ehdi täyttämään ja joku kriisi iskee äkkiä.
En todellakaan. Typerää touhua.