Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellään kokemusta siitä että lapsi/lapset asuvat sijaisperheessä osan viikosta?

Vierailija
23.02.2020 |

Onko tällainen edes mahdollista? Olen ihan loppu kun olen aina joko töissä tai lapsen kanssa. Lapsen isä ei suostu ottamaan lasta yöksi, kaikki tukiverkot asuu kaukana ja joku isovanhempi käy ehkä parin-kolmen kuukauden välein. Tuntuu etten pysty olemaan niin hyvä huoltaja lapselle kuin haluaisin. Ei ole päihdeongelmaa tai muuta, lapsi on ihan iloinen ja yritetään tehdä asioita yhdessä, mutta haaveilen koko ajan siitä että olen 5-kymppinen ja saan olla rauhassa. Lapsi on nyt 2-vuotias.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/13 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi aiheen, mutta lapsi kasvaa. Kun tulee isommaksi viettää enemmän aikaa myös kaverien kanssa (ehkä myös yötä) jolloin ei ole niin kiinni sinussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitten annat kokonaan sijoitukseen, etkä tee enempää riippakiviä. Voi elämä.

Vierailija
4/13 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mene noin. Ne menee sijoitukseen tai ei mene.

Vierailija
5/13 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiperhetoiminta voisi olla teille sopivaa. Siis että lapsi pääsisi tukiperheeseen esim kerran tai kaksi kertaa kuussa viikonlopuksi. 

Vierailija
6/13 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitten annat kokonaan sijoitukseen, etkä tee enempää riippakiviä. Voi elämä.

Aha, onko se sitten väärin myöntää ettei jaksa yksin, ja pyytää apua? Kovasti yritän pohtia lapselle parasta vaihtoehtoa. Ja en aio tehdä enempää lapsia, älä pelkää.

Ap

Vierailija
7/13 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys perhesosiaalityöhön. Tukea on tarjolla eri muodoin. Tsemppiä. Et ole ainoa.

Vierailija
8/13 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha, onko se sitten väärin myöntää ettei jaksa yksin, ja pyytää apua? Kovasti yritän pohtia lapselle parasta vaihtoehtoa. Ja en aio tehdä enempää lapsia, älä pelkää.

Ap

No on se aika dramaattinen avunpyyntö että sijoitus on se apu jota haluaa. Mikset palkkaa kotiin apua?

Vierailija
9/13 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiperhe varmasti auttaisi. Ja onhan sinulla ainakin osa-aikainen työpaikka, minne pääset miettimään aikuisten asioita?

Tsemppiä! Ihanatkin asiat voivat olla kamalia, jos niistä ei saa hengähdystaukoa.

Vierailija
10/13 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asutte?

Olisiko ketään tuttua, kaveria, naapuria joka voisi ottaa nappulan yökylään? Perhetyöntekijä, tukiperhe, MLL lastenvahti?

Lapsi onneksi kasvaa ja itsenäistyy tosi pian. Kohta se ei halua tehdä enää mitään sun kanssa :)

Vierailija
11/13 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annoin lapsen kiireelliseen sijoitukseen, kun en jaksanut enää. Lapsi oli perheessä viikot ja viikonloput kotona 1kk ajan, jolloin sain levättyä ja kerättyä itseni kasaan. Sitten kuukauden päästä lapsi kotiutui ja nyt sain kuulla, että lapselle on vihdoin löytynyt tukiperhe, jota olemme jonottaneet 1,5v. Ensi viikolla mennään tapaamaan tukiperhettä. Ei ole mitenkään tavatonta, että vanhempi loppuu ja pyytää itse sijoitusta, näin minulle kertoi sosiaalityöntekijät. Ja eihän siinä muita vaihtoehtoja ole, jos itse kokee, että on niin uupunut, ettei kykene olemaan enää hyvä vanhempi eikä tukiverkkoja ole.

Vierailija
12/13 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin asutte?

Olisiko ketään tuttua, kaveria, naapuria joka voisi ottaa nappulan yökylään? Perhetyöntekijä, tukiperhe, MLL lastenvahti?

Lapsi onneksi kasvaa ja itsenäistyy tosi pian. Kohta se ei halua tehdä enää mitään sun kanssa :)

Luitko edes aloitusta? "kaikki tukiverkot asuu kaukana"

Vierailija
13/13 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä kädettömiä vanhempia oikein sikiää? Jos ei yhtä kaksivuotiasta saa pidettyä aisoissa, niin on kyllä heikot eväät elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi