Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PYYHEKRIISI, kolmihenkinen perhe

Vierailija
22.02.2020 |

Auttakaa nyt äitiä mäessä, uusien pyyhkeiden valinnassa. Joo, minulla ei ole vaikeampia ongelmia, eikä elämää, pelkästään pyyhekriisiä pukkaa. Vaihdan vanhat uusiin, nopeasti kuivuviin hamam-pyyhkeisiin.

Kaikki ovat samanlaisia ja yksivärisiä, kylpy- ja käsipyyhkeet. Ostanko eriväriset kaikille?! Värien kakofoniaa! Toisaalta mietin, että en taida haluta olla musta-valkoinen-beige linjalla. Tai musta, tummanharmaa ja vaaleanharmaa. Eikä tuota vaihtoehtoa edes löytyisi värivalikoimasta. Yksi vaihtoehto on hankkia kaikille samanväriset ja laittaa nimet/värikoodi ripustuslenkkiin. Mutta onkos se sitten boooring. Tai iskälle oma väri ja meille tytöille oma väri. Mutta sitten se on sukupuolirasistinen kannanotto, tytöt vs. pojat.

Mitä mä nyt teen?! :D

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään käyttää hamam-pyyhkeitä kotonakin. Hiukset aivan upeat, kun olen niihin kuivannut pesun jälkeen. Kuivuvat nopeasti, ovat kevyitä ja kivankuosisia <3.

Vierailija
22/43 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et tosiaan anna perheenjäsenten valita minkä väriset pyyhkeet haluaa. Jos jollain sitten ei ole mitään mielipidettä niin sinä valitset hänelle.

Mieluummin kauniin värisiä kuin harmaita ja beessejä. Itse tykkään, että on väriä kylppärissä.

Kaappikin on mukava avata kun on värillisiä pyyhkeitä hyllyillä.

Hamameista en tie mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi hamamit on tosiaan niin ohuita, että ei niitä kotioloissa kannata käyttää, reissussa sen sijaan hyviä. Kotiin kunnolliset paksut pyyhkeet, ihan sama minkä värisiä - tyylikkäitä tietysti, jos värit toisiinsa sointuvat. Mutta käytön jälkeen levitettävä kunnolla kuivumaan, ei mihinkään koukkuun ruttuun, koska siinä ei kuivu kunnolla. Yhden käytön jälkeen pesu on epäekologista, mutta jos kuivatetaan levällään, voi käyttää muutaman kerran ja sitten pesuun.

Miksi ohuus haittaisi kotioloissa? En ole hamam-pyyhettä kokeillut, mutta pidän nopeasti kuivuvista ja ohuista froteepyyhkeistä, sellaiset paksut ja tiiviit tuntuvat inhottavalta jotenkin.

Vierailija
24/43 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi hamamit on tosiaan niin ohuita, että ei niitä kotioloissa kannata käyttää, reissussa sen sijaan hyviä. Kotiin kunnolliset paksut pyyhkeet, ihan sama minkä värisiä - tyylikkäitä tietysti, jos värit toisiinsa sointuvat. Mutta käytön jälkeen levitettävä kunnolla kuivumaan, ei mihinkään koukkuun ruttuun, koska siinä ei kuivu kunnolla. Yhden käytön jälkeen pesu on epäekologista, mutta jos kuivatetaan levällään, voi käyttää muutaman kerran ja sitten pesuun.

Ajattelin keskipaksuja hamameita. Juurikin sen takia, että meillä ei voi levittää pyyhkeitä kun on pieni kylppäri. Eli naulaan täytyy laittaa ruttuun roikkumaan. Ajattelin, että hamamit kuivaisivat siinä nopeammin, eikä ala haista tunkkaiselta. Mietin myös että kuivaisivat kuivurissa nopeammin kuin frotee.

Laajennat pyyhekriisiä, eli otetaan mukaan mökkeilyaspekti 😬 Siellä olisi hyvä olla ohuet, nopsaankuivuvat pyyhkeet ja niitä kuskataan ees taas väliä koti-mökki. Pyyhkeet menevät sekaisin kodin pyyhkeiden kanssa. Mä en halua että jokainen pyyhe on erilainen ja eriparia.

Mä heitän kohta pyyhkeen kehään.

Ap.

Vierailija
25/43 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5-henkinen perhe, lapset teini-ikäisiä. Käytämme paksuja, yksivärisiä froteepyyhkeitä. Jokaisella on oma tunnusväri ja 2 kylpypyyhettä joista toinen käytössä ja toinen pesussa/kaapissa. Käytön jälkeen pyyhe levitetään ns Oskarin oksaan jossa se kuivuu ilmavasti. Teinit jättää joskus myttyyn omaan huoneeseen mutta se on niiden oma ongelma koska pesevöt itse pyyhkeensä. Märkiä pyyhkeitå löytyy myös kylpyhuoneen koukusta josta minä levittelen niitä kuivumaan. Me miehen kanssa viikottaisen saunavuoron yhteydessä otetaan kaapista puhtaat pyyhkeet ja käytetään edelliset pyyhkeet laudeliinoina. Hamam pyyhe on vain matkoja varten. Tyytyväisiä ollaan näin. Käsipyyhkeet puolestaan on kaikki samaa väriä, jokaisella on nimetty koukku. Vessan pesun yhteydessä pesuvuorossa oleva perheenjäsen vaihtaa kaikille puhtaat käsipyyhkeet.

Vierailija
26/43 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen selättänyt pyyhekriisin teidän avullanne!!!

- ohuehkot hamamit, koska olosuhteet ja mökin väliä matkaaminen. Helpompi kuivata, pestä ja ovat pienemmät kuljettaa.

- jokaiselle omavalitsema väri, ne jo löytyikin. Tietää heti kenelle nalkuttaa jos pyyhe heitetty sohvalle ”kuivumaan”. Kaksi paria kutakin väriä, kylpy- ja käsipyyhettä, yksi kotiin ja yksi mökille.

Jee!

Mut mites auringonottopyyhkeet 🤔

😂👋🏻 Ps. vanhat pyyhkeet menee kierrätykseen tai myyntiin.

Vierailija
27/43 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toiminut parhaiten se, että lapset vie omat pyyhkeensä omiin huoneisiinsa, siellähän he myös pukeutuvat suihkun jälkeen. Kun taas ovat menossa suihkuun, niin ottavat pyyhkeen huoneestaan mukaan. Huoneissa on omat tilat varattu pyyhkeille. Mies vie pyyhkeensä aina omalle paikalleen, ja minä khh:een, kukaan ei säilytä pyyhkeitä pesuhuoneessa. Näin pyyhe voi olla minkälainen kukin haluaa, eikä mikään riitele  kenenkään kanssa.

Vierailija
28/43 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on toiminut parhaiten se, että lapset vie omat pyyhkeensä omiin huoneisiinsa, siellähän he myös pukeutuvat suihkun jälkeen. Kun taas ovat menossa suihkuun, niin ottavat pyyhkeen huoneestaan mukaan. Huoneissa on omat tilat varattu pyyhkeille. Mies vie pyyhkeensä aina omalle paikalleen, ja minä khh:een, kukaan ei säilytä pyyhkeitä pesuhuoneessa. Näin pyyhe voi olla minkälainen kukin haluaa, eikä mikään riitele  kenenkään kanssa.

Meillä on vain se kostea pesuhuone, kun on pieni koti :) Mäkin tykkään siitä etteivät pyyhkeet tai ihmiset riitele.

Äsken pesin hamam pyyhkeen, jonka aiemmin tilasin koekappaleena, ja kuivasin kuivurissa. Tosi nopee kuivasi. Hieman nukkaiselle vaikutti, ei siis nukkapaukkuja vaan ohuen ohutta höytyvää, on niin pehmeä materiaali. Nyt testaan saunassa, onko millainen tulos pesun jälkeen.

Ap

Vierailija
29/43 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin viel kerätä lopuks pari alapeukkua eli hyvin kuivasi ja lapsen kaa jopa kuivattiin testimielessä samaan pyyhkeeseen. Ei ongelmii. En tiedä kauan noi kestää käyttöä mut tilaukseen lähti, jokaiselle oman väriset.

Ap.

Vierailija
30/43 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan luiruja pyyhkeitä, pyyhkeen pitää olla ISO ja paksu. Jos on hellesää silloin käy luiru puuvillapyyhe. Hamam on siis ohut puuvillapyyhe.

Vierailija
31/43 |
23.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan luiruja pyyhkeitä, pyyhkeen pitää olla ISO ja paksu. Jos on hellesää silloin käy luiru puuvillapyyhe. Hamam on siis ohut puuvillapyyhe.

Minä taas inhoan kuivata itseäni märkään, paksuun ja haisevaan ”turkkiin”. Kuin pesun jälkeen hinkkaisi itseään märkään labradorinnoutajaan.

Vierailija
32/43 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiseen aikaan tuo ratkaistiin kirjailemalla nimikirjaimet. Jos perheestä löytyy joku ompelutaitoinen, ei nimikirjainten ompelussa monta minuuttia mene.

Päiväkotilapsilla käytetään paljon sellaisia nauhoja, joissa on nimi. Niitä voi käyttää vaikka ripustuslenkkinä. Samassa pyyhkeessä voi olla kaksikin lenkkiä eri puolilla, niin kuluvat tasaisemmin.

Vierailija
33/43 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjailet niihin jokaiselle omat nimikirjaimet.

Been there done that. 

Vierailija
34/43 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalaiset provosoituu jopa jonkun pyyhe ostoista....

Vierailija
35/43 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsipyyhkeiksi keittiöpyyhkeitä, ohuita ja kuivuvat nopeasti.

Vierailija
36/43 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toi aloittaja ainakin omistaa nyt ohuet pyyhkeet jotka helppo pestä ja kuivaa. Tuli vaan mieleen tuolta koronaketjusta että kaikilla olis oltava oma pyyhe ja käsiä pestä pestä (ja kuivata). Ohut pyyhe parempi kuin se viruspesäkkeinen märkä froteekoira.

Vierailija
37/43 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt on ap:een pakko mennä terapiaan, niin on isot ongelmat

Vierailija
38/43 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt on ap:een pakko mennä terapiaan, niin on isot ongelmat

Kyllä. Varsinkin jos luulee nuhalenssua koronaksi. Terapiaa ja lääkitys!

Vierailija
39/43 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, mä sain pelkkiä pyyhkeitä 🥳

Ap.

Täällä ei saa puhua pyyhkeistä tai kepeistä

Vierailija
40/43 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä noita hamapyyhkeitä kotona. On muitakin, mutta noita pääasiassa käytetään. Hiuksiin monesti tytär ja äiti kietoo vielä hiusturbaanin. Esim Dermosilit mallia.

Hamanpyyhkeet kivoja muuten, mutta hiukset kaipaa paksumpaa pyyhettä.

Meillä noita kirkkaissa väreissä, oranssia, turkoosia. On myös violetti. Tämmöisissä asioissa en mieti värejä niin tarkkaa.

Jospa sinäkin mieluisat löydät. Minä en ottaisi tässä värejä niin vakavasti, vaan jokainen saa omansa valita vaikka.