Kaluni on lähes hyödytön
Parisuhdetta takana 10+ vuotta, lapsia on ja läheisyyttä sekä rakkauttakin on, mutta halut ei millään tasolla kohtaa. Voisin panna menemään kuin kanit, mutta puolisosta on tullut seksuaalisesti haluton. Kyllä, osallistun kodin ylläpitoon ja lasten hoitoon. Kyllä, kun seksiä harvoin on se on hyvää ja tyydyttää molemmat. Kyllä, olen normaalivartaloinen. Kyllä, peniksellä on kokoa yli keskiarvon, mutta se on vähällä käytöllä nykyään. Ei, puoliso ei harrasta edes omaa kivaa. Päähän särkee, väsyttää, menkat on, huomenna on ohjelmaa, nyt tarvii tehdä jotain tärkeempää, en ole nyt sillä tuulella, lapset voi kuulla, justhan me viime viikolla. Kyllähän näitä erilaisia selityksiä on kuultu. Tätäkö se loppuelämä on, välillä tuntuu merkityksettömältä. Sanokaa joku et ne halut vielä jonain päivänä herää.
Kommentit (31)
Naisena sanon että syynä voi olla myös ulkonäköpaineet. Ihan tutkitusti iso syy naisten haluttomuuteen. Voisiko tästä jotenkin keskustella, tai voisit jotenkin sanoin tehdä selväksi että pidät hänen kehostaan ja kehua niitä asioita jotka ovat sinulle kauniita. Jos siis oikeasti pidät hänen kehostaan, monesti lukee näistä miehistä, jotka haluavat seksiä mutta selän takana tai netissä sitten haukkuvat rupsahtanutta naistaan.
> Sanokaa joku et ne halut vielä jonain päivänä herää.
Se että asutaan yhdessä, ei ole parisuhde, vaan asumisjärjestely.
Se että on yhteinen lapsi, ei ole parisuhde, vaan huoltajuussuhde.
Se että omistetaan yhdessä talo, ei ole parisuhde, vaan omaisuudenhoitoyhtiö.
Se että on yhteisiä muistoja ja yhteisiä söpöjä valokuvia, ei ole parisuhde, vaan yhteistä historiaa.
viesti #265:
www.vauva.fi/comment/31408029#comment-31408029
Vallan tuttu tilanne. Parisuhde kärsii kun on ruuhkavuosistressiä ja kaikkea. Ei itsekään viitsi aloitteita tehdä kun pakit tulee lähes aina.
Lähestytään kohta neljääkymppiä ja lapset on ala-asteikäisiä. Lapsiluku on täynnä ja ehkäisy hoidettu sterilisaatiolla. Vaimo on erittäin hyvännäköinen, pitää itsestään huolta ja kehun hänen ulkonäköä vähintään viikottain. Siinä myös yksi ongelma että hänen riisuuntuessa, pesuja tehdessä, suihkussa ym. itsellä on toistuvasti keppi pystyssä ja haluttaa. Vaimo sivuttaa nämä seisokit yleensä toteamalla että tänään hän ei kyllä halua seksiä. Toisinaan vaikuttaa ettei halua minun nähden olla ilman vaatteita ettei joutuisi torjumaan haluani. Kuten joku tuossa totesi, liian tutuksi on tullut pakkien saaminen.
Sori. Ei tule halut palaamaan. Itsellä on ihan sama. 5 vuosi jo menossa ilman
Vierailija kirjoitti:
Sori. Ei tule halut palaamaan. Itsellä on ihan sama. 5 vuosi jo menossa ilman
Kyllä se näin taitaa olla, täällä kuudes vuosi menossa.
M.37 ja 2 lasta.
ei pakollinen v kirjoitti:
Voivi pojat, kyllä se vaimo jollekin antaa... Miettikääs sitä.
Kun ei se taida antaa..
Usko pois, sitäkin mahdollisuutta on mietitty ja jopa toivottu että sais jonkun ratkaisun tähän asiaan.
Aika sama tilanne. Tosin ruuhkavuodet piikissään ja lapsia monta. Vaimo pitää itsensä niin kiireisenä kaikella, ettei se jouda parisuhdetta ajattelemaan. Mikään ei tunnu auttavan.
Tänäkin aamuna annoin vaimon nukkua, ja hoisin lapset. Vein aamiaisen vuoteeseen. Hoisin lähes kaikki kotityöt koko päivän, vaimo sai harrastella. Ei vaikutusta asiaan.
Ja kyllä, olen kunnossa. Salilla liikkuu rauta, jalka nousee juostessa ja vaimon tilanne on sama. Viimeisen päälle kaunis ja ihana, itsetunto, kunto ja kaikki kohdallaan. Seksi ei vaan kiinnosta, läheisyys kyllä kovastikin.
Vierailija kirjoitti:
Naisena sanon että syynä voi olla myös ulkonäköpaineet. Ihan tutkitusti iso syy naisten haluttomuuteen. Voisiko tästä jotenkin keskustella, tai voisit jotenkin sanoin tehdä selväksi että pidät hänen kehostaan ja kehua niitä asioita jotka ovat sinulle kauniita. Jos siis oikeasti pidät hänen kehostaan, monesti lukee näistä miehistä, jotka haluavat seksiä mutta selän takana tai netissä sitten haukkuvat rupsahtanutta naistaan.
Tämä! Kokeilepa ap himoita naistasi, älä kaihda sen kertomista. Voipi alkaa halut palata, jos intohimo on aitoa.
Itselleni kävi niin, että sänkykamarin ulkopuolella parisuhteessa tapahtuneet asiat ovat vaikuttaneet minuun niin, etten enää halua miestäni. Lisäksi mieheni on itsekäs sängyssä, jään useimmiten ilman tyydytystä, mieheni ei osaa eikä viitsi panostaa siihen. En jaksa siis senkään vuoksi ryhtyä seksiin, koska tunnen itseni tyhjennysalustaksi. Eli mieti onko teidän välillä tapahtunut haluttomuuden alkamisen aikoihin jotain sellaista, joka olisi voinut haavoittaa vaimoasi.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni kävi niin, että sänkykamarin ulkopuolella parisuhteessa tapahtuneet asiat ovat vaikuttaneet minuun niin, etten enää halua miestäni. Lisäksi mieheni on itsekäs sängyssä, jään useimmiten ilman tyydytystä, mieheni ei osaa eikä viitsi panostaa siihen. En jaksa siis senkään vuoksi ryhtyä seksiin, koska tunnen itseni tyhjennysalustaksi. Eli mieti onko teidän välillä tapahtunut haluttomuuden alkamisen aikoihin jotain sellaista, joka olisi voinut haavoittaa vaimoasi.
Miksi ap:n pitäisi miettiä tuollaisia? He ovat kaikesta päätellen keskustelleet asioista ja jos noissa keskusteluissa ei ole käynyt ilmi, että ap:n vaimo on kokenut itsensä loukatuksi, haavoitetuksi, ap on itsekäs jne. minä ainakin olettaisin, ettei mitään sellaista ole tosiaan tapahtunut.
Minkä neuvon antaisit, kun tilanne on toisinpäin?
Miehellä on suu mutrussa, eikä kiinnosta seksi. Kaikenlaisia tekosyitä olen kuullut alkaen siitä, että auto on rikki. Silloin ei kuilemma tietenkään voi, kun minulla on menkat.
Kaikista huipuin perustelu sille, ettei meillä ole seksiä, olisi se että hän väitti, että minä en muka halua kuitenkasn. Vaikken ole koskaan kieltäytynyt vaan usein ottanut puheeksi, että sitä pitäisi olla joskus meklläkin.
N49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap:n pitäisi miettiä tuollaisia? He ovat kaikesta päätellen keskustelleet asioista ja jos noissa keskusteluissa ei ole käynyt ilmi, että ap:n vaimo on kokenut itsensä loukatuksi, haavoitetuksi, ap on itsekäs jne. minä ainakin olettaisin, ettei mitään sellaista ole tosiaan tapahtunut.
No kuule.
Todennäköisyydet ovat valtavat sen puolesta, että ap:n vaimo on miljoona kertaa kertonut, misyä kiikastaa ja mikä aikaansaisi, että seksiä olisi useammin. Ap vain on päästänyt sen yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos.
Tuossa voi käydä vielä niin, että vaimo ottaa eron ja kun ap kysyy syytä, se on, ettei seksiä en ole.
Täällä on kovaa spekulaatiota käyty. Meillä on hyvä keskusteluyhteys ja jos vaimo jotain palautetta antaa tai olen loukannut pyrin korjaamaan toimintaani ja ottaa paremmin huomioon jatkossa. En usko että pettämistä on. Tosin avoimesti keskustellaan ja ollaan todettu että pitkän yhdessäolon jälkeen sama ihminen, samat asennot ym. ei jaksa enää samalla tavalla sytyttää. Ollaan kuitenkin toisiimme sitouduttu eikä kolmaspyörä ym kuviot kiinnosta. Ongelma ehkä kiteytyy siihen että seksi on prioriteettilistalla viimeisenä. Eilen päästiin lauantai-illan kunniaksi romanttiseen tunnelmaan. Lapset oli hyvissä ajoin nukkumassa ja tilanne eteni lupaavasti. Vaatteet riisuttiin ja kehuin naisen muotoja samalla kun toisiamme hyväiltiin. Sanoin sitten että hänen vartalo on niin kaunis että voisin rakastella vaikka läpi yön. Siihenpä se romantiikka päättyikin, ei kuulemma mikään riitä ja hän haluaa nukkumaan. Yökkärit päälle ja kauniita unia.
Näin mieheltä miehelle, ja pliis ota tämä rakentavasti, jos voit.
Olet kirjaimellisesti hyödytön, niin kuin valitsemassasi nimimerkissä lukee.
Olet tehnyt itsestäsi superkiltin, kaikkiin kompromisseihin suostuvaisen miesyksilön, joka juoksee onnellisena mamin asioita hoitamassa. Tiskikoneet on tyhjennetty ja lapset hoidettu. Raha tulee tilille jne. Kuitenkin ihmettelet mikä mättää, eikö kaikkien näiden hoidettujen hommien lopuksi pitäisi odottaa kuuma nainen, valmiina tunnustamaan sinut alfojen alfaksi, ja olemaan valmis seksileluksesi?
Tämä on klassinen Mr. Nice Guy -syndrooma. Luulet olevasi oikea superyksilö, ja kuvittelet, että tekemällä kaikki hommat pääset mamin suosioon. Ja aina kun mami vähän riisuu, niin olet pippeli pystyssä kärkkymässä, että josko nyt pääsis vähän suhaamaan.
Avaa silmäsi: Naisesi koittaa kertoa tekojen kautta, että hän ei halua sinua. Mami tietää, että hänellä on kaikki pelimerkit suhteessa, ja että se on loppujen lopuksi hän, joka päättää mihin suuntaan edetään. Hänen ei tarvitse suostua seksiin kanssasi kuin ihan silloin tällöin, hän saa pidettyä sinut muutenkin.
...Ja sinä suostut tähän kaikkeen.
Lue: Dr Robert Glover - No more Mr Nice Guy
Ihan mielenkiintoinen näkökulma ja jotain alitajuisuuden tasolla tuosta voi olla tottakin. Vaimoni on luonteeltaan sen verran kiltti ja tunnollinen etten pysty kuvittelemaan että hän ilkeyttään ohittaisi seksuaalisia tarpeitani. Toisaalta hän tietää kyllä että jos tänään ei seksiä ole, niin en tästä suhteesta ole huomenna minnekkään lähtemässä. Joten jos ei nyt kiinnosta niin helpommalla pääsee kun vaan torjuu minut ajoissa.
Eilen lapset tavallistakin aikaisemmin nukkumaan. Hiihtoloma alkanut eli seuraavana aamuna ei aikaista herätystä. Vietettiin parisuhdeaikaa, makoiltiin, juteltiin ja vaimo ehdotti seksiä. Kolme varttia ja kolme orgasmia myöhemmin myös itsekkin lopulta tulin. Sormet ristissä ettei tarvitsisi kauaa taas seuraavaa kertaa odotella. Kiitokset kommenteista ja tsemppiä muille samassa tilanteessa taisteleville!
Mahdollisia syitä naisten haluttomuuteen:
1. Hormonaalinen ehkäisy. Jos on käytössä niin melko varmasti siellä syy.
2. Epätyydyttävä seksi, ei jaksa innostua jos ei saa ite mitään. (tää ei tainnu ap:n mukaan olla syy)
3. Vaikka osallistuukin kodin hoitoon niin nainen voi kokea toisin. Mulla itsellä oli jossain vaiheessa haluton kausi imetyksestä johtuen. Mies teki kotitöitä aina vaan sillon ku halus seksiä. Jos laitto pyykit ni sen jälkeen tuli muna pystyssä hipelöimään. Sama kaava toistui usein. Se vei halujani aina vaan kauemmas.
4. Miehen aloitteellisuus. Tää on tosi vaikea taiteenala enkä pysty tätä selittämään kunnolla edes omalle miehelleni. Samoihin haluttomuuteni aikoihin musta tuntui siltä että mulle ei ikinä anneta tilaisuutta haluta itse. Aina mies oli ehdottamassa ja se vei kauemmas. Jos olin illantullen suunnitellut että tänään haluan ja teen aloitteen, niin en ehtinyt kun mies jossain välissä kävi jo vihjailemassa. Siihen meni oma into kokonaan. Mua tukahdutettiin miehen haluihin kun en ikinä ehtinyt itse haluta ensin. Toisaalta se ei auta jos vaikka viikon mies "esittää" ettei halua. Jos sama homma jatkuu sen jälkeen taas entiseen malliin. Ja sitten jos nainen haluaa niin mies ei saa esittää halutonta, vaan iskeä heti kiinni kun selvä merkki on naisen puolelta tullut.
5. mies luulee että naiset innostuvat seisokin näkemisestä. Vaikka vaimo tavallisesti iskisikin kiinni heti sellaisen nähtyään, haluttomuuden aikana niin ei käy. Jos tulee seisokki kun olette saunassa tms niin piilota se. Jos heiluttelet sitä naisen edessä niin tyrmäys on lähes varmaa. Varsinkin jos on haluton kausi (syystä tai toisesta) niin tuo on yhtä luotaantyöntävää kuin se jatkuva ehdottelukin.
En tiedä onko näistä mistään kenellekkään apua mutta olen itse kokenut 2 pidempää (noin vuoden mittaista) halutonta kautta kun imetin. Halut ovat palautuneet normaaleiksi kyllä, mutta on miehelle ollut välillä varmaan aika ärsyttävää.
Mikä ehkäisy käytössä, onko naisella hormonaalinen ehkäisy? Minkä ikäiset lapset? Minkä ikäinen nainen?