Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuinen lapsi joka viikonloppu lapsuuden kotiin

Vierailija
21.02.2020 |

Hieman outoa että jo aikuinen yli 30 vuotias lapsi menee joka viikonloppu vanhempien luokse lapsuuden kotiin. Itseäni alkaisi ahdistaa olla vanhempien luona jatkuvasti kun puuttuvat joka asiaan ja elävät omien suunnitelmiensa mukaan.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaisi jos ei saisi elää rauhassa kotonaan vaan aikuinen lapsi tunkisi sinne loisimaan joka viikonloppu. 

Vierailija
2/70 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhemmat puuttuisi joka asiaan vaikka aikuinen lapsi asuisi heidän kanssa samassa taloudessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö vanhempien luo vai mahdollisen kumppanin luo?

Vierailija
4/70 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla monia ihan hyviäkin syitä mennä sinne.

Vierailija
5/70 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin olen samaa mieltä. Mun vanhemmat on lähes 80-vuotiaita eivätkä tajua että olen itse pian 50-vuotias kahden aikuisen lapsen äiti. Ei tee heille mieli useasti mennä. Soittelu on ok ja kahvilla käyminen.

Vierailija
6/70 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen mieheni kanssa hänen vanhemmilleen syömään 2-4 kertaa viikossa. Asuvat vieressä ja on mukavaa kun ei itse tarvitse kokata tai siivota ja saa viettää hetken laatuaikaa heidän kanssa. Viivymme yleensä 1-2h. Meidät on siis aina kutsuttu ja olemme muutenkin sinne aina tervetulleita.

Vierailija
7/70 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän paremmaksi. Tiedän viiskymppisen joka käy joka päivä. Joskus jopa useasti. Syö ja pesettää pyykkinsä vanhalla äidillään. Peräkamarin poika. Ja toisen joka on 60 v. ja asunut koko ikänsä äitinsä kanssa kotitilalla. Kyllä maalla on mukavaa!

Vierailija
8/70 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä lapset saattaa puolisoineen asua kotonamme Helsingissä käydessään. Tosin me emme siellä ole kun olemme kakkosasunnolla.

Vierailija
9/70 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menen mieheni kanssa hänen vanhemmilleen syömään 2-4 kertaa viikossa. Asuvat vieressä ja on mukavaa kun ei itse tarvitse kokata tai siivota ja saa viettää hetken laatuaikaa heidän kanssa. Viivymme yleensä 1-2h. Meidät on siis aina kutsuttu ja olemme muutenkin sinne aina tervetulleita.

Kai tekin kutsutte joskus heidät teille syömään? Voisi heistäkin olla kiva kun ei tarvitse kokata tai siivota ja saisivat viettää hetken laatuaikaa kanssanne. 

Vierailija
10/70 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymppinen nainen. Käyn joka lauantai äitini luona syömässä. Hän asuu samalla paikkakunnalla. Olisiko sitten ”normaalimpaa” käydä kerran kuussa?

Vierailija
11/70 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin. Meillä oli silloin isotöinen huusholli ja karjaakin. Vain toinen vanhempi on elossa.

Apuun piti mennä ja pitää mennä vieläkin vaikka olen jo yli 50.

En tiedä miten kotipaikan olisi käynyt, jos olisin vaikkapa perustanut perheen, ollut töissä  ja asunut toisella puolen Suomea. 

Vierailija
12/70 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siskoni käy miltei joka viikonloppu ja olen siitä hänelle hyvin kiitollinen. Isä on yli 80-v, äiti vähän nuorempi ja väittävät että kyllä he pärjäävät vaikka todellisuus on välillä ihan muuta.

Vierailija
13/70 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tein noin, kun asuin lähempänä. Moneen viikonloppumenoon oli helpompi kulkea heiltä kuin omasta kodista. Oli (ja on edelleen) oma huone siellä eli kaikilla omaa tilaa. Joka viikonloppu tein myös ruokaa ja usein leivoinkin, pidin paikat omalta osaltani siistinä eli en loisinut heidän vaivoina. Nyt käyn noin kerran kuussa. Ikää 38 v.

Mitä se ketään haittaa, jos asiat hoituu heidän kesken hyvässä yhteisymmärryksessä?

Vierailija
14/70 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmekymppinen nainen. Käyn joka lauantai äitini luona syömässä. Hän asuu samalla paikkakunnalla. Olisiko sitten ”normaalimpaa” käydä kerran kuussa?

On.

Olen itse toista ääripäätä ja näen vanhempini kerta kymmeneen vuoteen. Silloinkin jossain suvun juhlissa. Mun vanhemmat ei oikein välitä lapsistaan eikä välittäneet edes kun oltiin pieniä. Täysi-ikäistyessä sitten lapset heitettiinkin pihalle.

Ei tämäkään normaalia ole mutta antaa vähän perspektiiviä, jotkut näkee tosian kerran vuodessa, kerran viidessä vuodessa tai kerran 10 vuodessa.... tai ei koskaan.

Vierailija
15/70 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihan tavallista kokoontua kerran viikossa syömään yhdessä.

Vierailija
16/70 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauheeta! Ei kai ne lapset saa tulla, vaan pitää pyytää vieraita!

Vierailija
17/70 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä on perheitä, joissa lapset muuttaneet kotoa heti peruskoulun päätettyään eivätkä ole sen jälkeen käyneet. Ovat nyt n. 30-vuotiaita.

Vierailija
18/70 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä iäkkäillä vanhemmilla pitää olla hyvät suhteet naapureihin ettei aikuisten lasten tarvitse joka viikko käydä. Erakko vanhemmat on vaikeita.

Vierailija
19/70 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä 20 vuotta eteenpäin niin miehen vanhemmat tulevat teille 2-4 kertaa viikossa syömään. Toivottavasti miehesi osaa laittaa ruokaa ettei se jää aina sinun tehtäväksi.

Vierailija
20/70 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

parikymppiset lapsemme ovat meille aina tervetulleita,oli sitten viikonloppu tai pitempi loma. Ja ovat tervetulleita sittenkin kun heillä on omat perheet.