Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos maailma muuttuisi samanlaiseksi kuin Handmaid Talessa, niin mitä luulet, että sinulle kävisi?

Vierailija
21.02.2020 |

Minä aukoisin päätäni ja päätyisin hautaan.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katolilainen, joten joutuisin Gileadin vainoamaksi. Jos en tulisi tapetuksi niin päätyisin varmaan orjattareksi tai jonkun autonkuljettajan palkintovaimoksi (kuten Nickin vaimo Eden).

N23

Vierailija
62/85 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ehanaa, kuinka moni mieltää itsensä 'päänaukojaksi' eli ilmeisesti ko. yhteiskunnan epäkohtien äänekkääksi arvostelijaksi ja toisinajattelijaksi.

Suotta ylennätte itsejänne. EI teistä suurimmasta osasta siihen olisi - turpa napsahtaisi pysyvästi lukkoon heti, kun tajuaisitte, että joko itse tai läheiset tai kummatkin on hengenvaarassa, jos ei tahti muutu. Pelko (ja nälkä) ovat maailman suurimmat sopettajat. Siinä sopeutuu vaikka mihin. Hometaloihin. Roskaruokaan. EI luomuun. Nielemään ylpeytensä. Vannomaan, että sitä ylpeyttä ei edes koskaan ole ollut. Heh. Olemaan mahdollisimman huomaamton. Palvomaan mitä tahansa jumalaa tai henkilöä tai mitä tahansa, jos sillä selviää. 

Ja niin edelleen. Ja niin edelleen. Harvassa on tosiasiassa toisinajattelijat, kumoukselliset, henkensä alttiiksi pistävät. Ei tartte kuin jonkun aikuisen miehen luukuttaa kerrostalossa heviä keskellä yötä, niin 'päänaukojat' tekeytyy mahdollisimman huomaamattomiksi ja soittavat poliisisedät ja - tädit hoitaan homman, kato kun siitä niille maksetaan niinku. Niin. Ja ei se näiden 'päänaukojien' rohkeus siitä sen kummemmaksi kasvaisi, jos kaduille tulisi yhtäkkiä panssarivaunuja ja konekiväärimiehiä ja duunipaikka tarkastettaisiin ja pomo vietäisiin ammuttavaksi, ja rahat pankissa olisi takavarikoitu ja ensimmäiset sata valittajaa ammuttaisiin noin esimerkinomaisesti. Korkeintaa se pää aukeaisi huutoon: miksei Joku tee Jotakin tai miksei Kukaan tee Mitään. (no Joku ja Kuka ammuttiin jo alkutöpinöissä ja se oli se Jotakin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstasta päätellen Handmaidstale on jo täällä. Patriarkat sortaa.

Vierailija
64/85 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enköhän olisi ensimmäisenä tuhottavien listalla. Päättelen tämän siitä, että olen jo netissä saanut törkeitä mielipiteitä esittäviä miehiä niin raivoihinsa, että nämä takuulla mieluusti ottaisivat minut h*ngiltä jos pääsisivät kimppuuni eikä siitä tulisi heille mitään seurauksia. Minuthan olisi muutenkin helppo tuhota koska minusta ei lisääntymisiän ohittaneena rumana naisena olisi mitään hyötyä miehille.

Tämä keskustelunaihe on kauhea, koska tämäntyyppinen tulevaisuus ei ole ihan epärealistinen. Naisten työllä ja tuskalla saavutettuja oikeuksia yritetään jatkuvasti kaventaa, ja naisviha on lisääntynyt valtavasti.

Vierailija
65/85 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo ollut edes mikään kristitty yhteiskunta vaan umpijuutalainen. kaikki oli revitty vanhasta testamentista eli torasta.

Mutta semmoiset ne feikkikristityt ameriikoissa.

Vierailija
66/85 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin vielä, että tuskin itsekään uskaltaisin näkyvästi nousta vastustamaan sortavaa järjestelmää, suurin osa ihmisistä ei pysty. Tuollaisessa yhteiskunnassa kuitenkin riittävät hyvinkin pienet merkit, pienikin epäilys, siihen, että ihminen t*petaan tai lähetetään jollekin keskitysleirille. Veikkaan, että minut katsottaisiin jo alkuunsa niin epänaiselliseksi, että minusta katsottaisiin parhaaksi hankkiutua eroon.

Vierailija
67/85 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse kulttuuri on jotain suoraan judeo-islamista.

Vierailija
68/85 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enköhän olisi ensimmäisenä tuhottavien listalla. Päättelen tämän siitä, että olen jo netissä saanut törkeitä mielipiteitä esittäviä miehiä niin raivoihinsa, että nämä takuulla mieluusti ottaisivat minut h*ngiltä jos pääsisivät kimppuuni eikä siitä tulisi heille mitään seurauksia. Minuthan olisi muutenkin helppo tuhota koska minusta ei lisääntymisiän ohittaneena rumana naisena olisi mitään hyötyä miehille.

Tämä keskustelunaihe on kauhea, koska tämäntyyppinen tulevaisuus ei ole ihan epärealistinen. Naisten työllä ja tuskalla saavutettuja oikeuksia yritetään jatkuvasti kaventaa, ja naisviha on lisääntynyt valtavasti.

Älä ole hysteerinen, rauhoitu.

Vierailija
69/85 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä lisäännyn melkein pelkästä katseesta, joten se on sit siinä. Itseäni en kykene tappamaan, ennemmin pyrkisin luomaan vastarintaliikettä tai osallistumaan sellaiseen.

Vierailija
70/85 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja itse kulttuuri on jotain suoraan judeo-islamista.

Vähänpä tiedät uskonnoista. Gileadin kulttuuri on pelkkää ateismia eli ihmisen pahuutta ja vallanhalua toistaan kohtaan. Juutalaisuudella tai Tooralla ei ole mitään tekemistä sen kanssa.

Vierailija
71/85 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä keskustelunaihe on kauhea, koska tämäntyyppinen tulevaisuus ei ole ihan epärealistinen. Naisten työllä ja tuskalla saavutettuja oikeuksia yritetään jatkuvasti kaventaa, ja naisviha on lisääntynyt valtavasti.

Niinpä. Yllättävän moni nainen ei tunnu enää mieltävän, että naiset saa olla rauhassa (niinkin paljon kuin nyt länsimaissa yleensäkin ovat) pitkälti kehittyneiden ja ajan kanssa luotujen yhteiskuntarakenteiden ansiosta - ja että ne rakenteet kyllä pystytään tarvittaessa rojauttamaan kasaan, jos ihmiset eivät pidä varaansa. Kuvitellaan, että ollaan sillä tavalla yksilöllisesti voimaantuneita, enkä minä tarvitse mitään lakeja tai säädöksiä suojakseni, feminismi on niiiin vanhanaikaista ja minä pystyn itseäni puolustamaan. Juu, kyllä moni varmasti pystyykin, mutta silti monen naisen ja lapsen turva on se virkamies, siis yhteiskunnan luoma asioiden ajaja, joka vaikkapa poliisin tai tuomarin hahmossa puolustaa naisten ja lasten oikeuksia muun muassa. 

Henkilökohtaisesti (olen jeesus itselleni) olen sitä mieltä, että naisen suurimmat uhkat tulee kahdesta ääriporukasta - i'l'misteista ja ääri'o'ikestosta. Nuo tyypit ovat yhtä ja samaa miespe'rseilijöiden sakkia ja naisvihamielisyyden kehtoja.

Vierailija
72/85 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tulisi varmaan martta tai köyhä vaimo. On kolme lasta tehtynä ja vaihdevuodet on ihan kohta edessä. Olisin yhteiskunnalle melko hyödytön, ehkä laittaisivatkin siirtokuntiin.

Vierailija
73/85 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä keskustelunaihe on kauhea, koska tämäntyyppinen tulevaisuus ei ole ihan epärealistinen. Naisten työllä ja tuskalla saavutettuja oikeuksia yritetään jatkuvasti kaventaa, ja naisviha on lisääntynyt valtavasti.

Niinpä. Yllättävän moni nainen ei tunnu enää mieltävän, että naiset saa olla rauhassa (niinkin paljon kuin nyt länsimaissa yleensäkin ovat) pitkälti kehittyneiden ja ajan kanssa luotujen yhteiskuntarakenteiden ansiosta - ja että ne rakenteet kyllä pystytään tarvittaessa rojauttamaan kasaan, jos ihmiset eivät pidä varaansa. Kuvitellaan, että ollaan sillä tavalla yksilöllisesti voimaantuneita, enkä minä tarvitse mitään lakeja tai säädöksiä suojakseni, feminismi on niiiin vanhanaikaista ja minä pystyn itseäni puolustamaan. Juu, kyllä moni varmasti pystyykin, mutta silti monen naisen ja lapsen turva on se virkamies, siis yhteiskunnan luoma asioiden ajaja, joka vaikkapa poliisin tai tuomarin hahmossa puolustaa naisten ja lasten oikeuksia muun muassa. 

Henkilökohtaisesti (olen jeesus itselleni) olen sitä mieltä, että naisen suurimmat uhkat tulee kahdesta ääriporukasta - i'l'misteista ja ääri'o'ikestosta. Nuo tyypit ovat yhtä ja samaa miespe'rseilijöiden sakkia ja naisvihamielisyyden kehtoja.

Lisäisin noihin kahteen ryhmään vielä ns. Men's rights -liikkeen ja nämä inceleiksi itseään kutsuvat. Nämä ovat osittain hyvinkin järjestäytyneitä.

Vierailija
74/85 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikä mieheni ole sitä tyyppiä, joka ryhtyy uskonnollisiksi johtajiksi. .

Sitähän sopii toivoa, mutta ihminen tekee pahoja valintoja pahoissa tilanteissa. 

Vierailija
75/85 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atwood taisi ottaa mallia kirjaansa Persiasta. Shaahin aikana Teheranin naiset pukeutuivat hyvin länsimaisesti. Vallankumouksen jälkeen syntyi Iran, joka muutti naisten aseman totaalisesti pukeutumissääntöineen päivineen. Alkoi Khomeinin komento.

Kirja ilmestyi kohta sen jälkeen.

Vierailija
76/85 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjan kirjoittaja on saanut tarinansa asumalla Iranissa aikoinaan.

Vierailija
77/85 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

47v eronnut yh niin hyvällä tuurilla martta tai sitten vaan kuokkimassa tietä.

Vierailija
78/85 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaisin hankaluuksia.

Tietenkin pyrkisin ”aatteen kannattajaksi”, mutta kasasin vastarintaliikkeen ja tekisimme vallankaappauksen.

Toinen vaihtoehto on paeta.

Vierailija
79/85 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tulisi varmaan martta tai köyhä vaimo. On kolme lasta tehtynä ja vaihdevuodet on ihan kohta edessä. Olisin yhteiskunnalle melko hyödytön, ehkä laittaisivatkin siirtokuntiin.

Jos sinulla on aviomies, niin ei sinua siirtokuntiin lähetettäisi. Kyllähän siinäkin yhteiskunnassa tarvitaan tavallisia työntekijöitä eli miehiä, jotka taas tarvitsevat vaimon pitämään heistä huolta. Kotitöitä olisi aamusta iltaan, koska eiköhän kaikki niitä helpottavat kodinkoneet vietäisiin pois. Loppuaika menisi puutarhapalstaa viljellen ja käsitöitä tekien.

Vierailija
80/85 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei se näiden 'päänaukojien' rohkeus siitä sen kummemmaksi kasvaisi, jos kaduille tulisi yhtäkkiä panssarivaunuja ja konekiväärimiehiä ja duunipaikka tarkastettaisiin ja pomo vietäisiin ammuttavaksi, ja rahat pankissa olisi takavarikoitu ja ensimmäiset sata valittajaa ammuttaisiin noin esimerkinomaisesti.

Niin, onhan nytkin Suomessa asioita, jotka pitäisi tehdä toisin, mutta suurin osa on hiljaa, vaikkei päänaukomisesta edes saisi rangaistusta. Toisaalta pitää muistaa, että Gilead-olosuhteissa pienestäkin väärästä sanasta voi menettää hen ken sä. Ei siinä tarvita kuin yksi epähuomiossa sanottu sana ihmiselle, jonka luulee olevan luotettava. Urkkijoita on joka nurkan takana, kuten ennen itäisessä Euroopassa. Ei siis ole ihan väärin sanoa, että "aukoisin päätäni ja ku o li sin sen takia". Kukaan ei ole tainnut sanoa, että onnistuisi muuttamaan tilanteen paremmaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi