Mikä on paras juusto?
Rakastan erilaisia juustoja <3 etenkin hyvän viinin kanssa.
Kommentit (87)
Niitä on paljon. En jaksa edes luettella. Ex opetti mulle juustot.
Vierailija kirjoitti:
Maasdam
Ääni tälle. Ostin eilen ekan kerran, on vähän liiankin hyvää.
Vuoristojuusto. Myös cheddarit on maukkaita
Kaikenlaiset kermajuustot. Mitä enemmän rasvaa sitä parempi.
Brie toimii aina. Vaatii kyllä hillon kylkeen, mutta ei välttämättä viiniä, ja jos viiniä, niin mieluummin jälkiruokaviiniä.
Valion kumijuustot voi pitkälti herkkutarjottimelta unohtaa.
Port salut (esim. Glimminge).
Jotenkin tosi noloa, mutta tykkään myös aivan älyttömästi Lidlin Tilsiter-juustosta (en tiedä, onko sillä ns. tarkempaa nimeä, mutta semmosia isoja valmisviipaleita).
Vierailija kirjoitti:
Port salut (esim. Glimminge).
Jotenkin tosi noloa, mutta tykkään myös aivan älyttömästi Lidlin Tilsiter-juustosta (en tiedä, onko sillä ns. tarkempaa nimeä, mutta semmosia isoja valmisviipaleita).
Tilsit/tilsiter on puolipehmeää kittikypsytettyä juustoa 😋
Yleensä kaikki pitkään kypsytetyt juustot. Valitsee noista käyttötarkoituksen mukaan. Valio juustoja en itse suosi, niin mauttomia ovat mun makuun.
Ah, juustot! Herkuista parhain. Niiden takia olen 15 kg ylipainoinen ;)
Hyviä juustoja:
-Port salut (Lidlissä edullista)
-Gruyere
-Manchego (sekö gruyere että manchego samankaltaisia ja taitaa kuulua luokiteelussa ns koviin parmesanintyyppisiin juustoihin)
- valio alppi kreivi
- lidlistä morbier
- kreikkalainen AOP feta jättipurkki, tästä saa pieniä paloja cittarin juustotiskiltä
- liki kaikki sinuhomejuustot
- liki kaikki pitkään kypsytetyt emmentaljuustot
Olethan myös huomannut että k-kaupoissa ja Lidlissä on pieni kolmen juustohillon setti (3-4e) joissa eri makuja jotka köy juuston kanssa, mm. Viikuna, greippi, inkivääri. Hillo ja juusto käy yjdessä kuin nyrkki silmään! Samoin juustojen kanssa tulee olla hyvä suolaisten kyytipoika-keksien lajitelma.
Tryffelibrie