Mikä on paras juusto?
Rakastan erilaisia juustoja <3 etenkin hyvän viinin kanssa.
Kommentit (87)
Ihan tavan juustot eli edam, oötermanni ja sulatejuusto.
Kippari
Salaneuvos
Luostari
Koskenlaskija
?
Suomalaisista Vanhempi Salaneuvos.
Aasiantuntija kirjoitti:
Valion Aura on ehkä maailman paras sinihomejuusto. Jopa jenkit ovat sanonet, ettei häviä maailman parhaaksi tituleeratun oregonilaiseen Roqueforttiin. Sinun neuvosi ovat siis mielestäni todella huonoja.
Mä olen samaa mieltä. Aura on tosi hyvää, ja nimenomaan se normi-Aura, ei gold. Vielä jos sitä säästää kaapissa reilusti yli parasta ennen -päivän, niin aina vaan paranee.
Vierailija kirjoitti:
Aasiantuntija kirjoitti:
Valion Aura on ehkä maailman paras sinihomejuusto. Jopa jenkit ovat sanonet, ettei häviä maailman parhaaksi tituleeratun oregonilaiseen Roqueforttiin. Sinun neuvosi ovat siis mielestäni todella huonoja.
Mä olen samaa mieltä. Aura on tosi hyvää, ja nimenomaan se normi-Aura, ei gold. Vielä jos sitä säästää kaapissa reilusti yli parasta ennen -päivän, niin aina vaan paranee.
Ja muita suosikkeja Appenzellerit ja Gruyeret. Juustoportin Vuohengruyere on tosi nam. Ylipäätään tykkään juustoista.
Valio Edam paljaalta siivuina tai ruisleivän päällä.
Juustot on hanurista, haiseekin ihan kusiselle sukalle.
Vierailija kirjoitti:
Kovat lampaanmaidosta tehdyt juustot. Manchego on varmaan paras.
Hirmu rasvaista ja suolaistakin mutta hyvä stydin punkun kanssa.
Ei voi sanoa vain yhtä hyvää juustoa, jos juustoista tykkää.
Mutta ehkä on joku jako kovat juustot ja brie/chevre-akseli. Siis kumman valkkaa mieluummin.
Shellin lisäjuusto on parhaimman Makunen, mun ja Jonin mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Niitä on paljon. En jaksa edes luettella. Ex opetti mulle juustot.
Kuten sissijuuston.
Se Valion arkikermajuusto on siivutetuista paras.
Vierailija kirjoitti:
Oltermanni
Mikä versio?
Saint Nectaire, kuumana tai kylmänä, Cantal, Beaufort, Morbier ja Roquefort tietenkin