Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarin pistokoe: 4/58 asiakkaasta ei käytä ottimia paistopisteen itsepalvelutiskillä - Tervetuloa korona

Vierailija
21.02.2020 |

Uskallatko tämän jälkeen ostaa tuotteita itsepalvelutiskiltä?

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006414161.html?utm_campaign=tf-HS&ut…

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että osuus olisi ollut paljon suurempi heitä jotka ei käytä ottimia...

Vierailija
2/83 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä en missään nimessä osta mitään irtomyynnistä. Siellä vipeltää niin erikoista sakkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta. En osta myöskään irtokarkkeja enkä käy buffeteissa. Ihmiset ovat älyttömän välinpitämättömiä, röhkivät, lähmivät ja yskivät mihin sattuu ja käsihygienia on alkeellista.

Vierailija
4/83 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin asiakaskunnasta todennäköisesti kyllä

Vierailija
5/83 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä käytän ottimia, mutta takin hiha koskettaa usein toisia tuotteita ottaessa koska osa sämpylöistä tms. on niin kaukana takana eikä niitä mahdu poimimaan riittävän korkealta ylhäältä päin.

Vierailija
6/83 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä näpeillä roplaajia näkee lidlissä. Yskitään ja röhitään siinä pullien edessä. Lopetin paistotuotteiden ostamisen, kun eräs mummeli köhisi suu auki, samalla kun lappasi pussiin coissantteja.

Vierailija
7/83 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ongelmaa, jos koskee ainoastaan siihen sämpylään jota on ottamassa? En minä niiden pihtienkään puhtauden perään vannoisi..

Vierailija
8/83 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se korona tarttuu jo niistä pihdeistä, vaikka ei koskisi käsin tuotteisiin.

Paistopisteitä pahempia ovat lounasbuffat. Aina joku hinkkaa nenäänsä tai kaivaa korvaansa, ja tartuu sitten innolla ottimiin. Aivan uskomattomia sikoja ihmiset on, eivätkä edes huomaa toimintaansa. Mutta menkääpä johonkin lounasravintolaan seuraamaan. Oma lukunsa on tietysti ihmiset, jotka eivät riisu päällystakkiaan ensin, vaan painavat suoraan paskaisilla hihoillaan lounasbuffettiin.

Vierailija
9/83 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ongelmaa, jos koskee ainoastaan siihen sämpylään jota on ottamassa? En minä niiden pihtienkään puhtauden perään vannoisi..

On. Pihtien kanssa altistat ainoastaan itsesi, ja olet vastuussa omasta käsihygieniastasi, jos työnnät sormet suuhusi. Räpelöimällä paljain käsin altistat muutkin paistopistetuotteita ostavat (kaikki paljasräpylät eivät ole niin ehdottoman tarkkoja).

Vierailija
10/83 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tämä Suomi niin ihana, kun palvelutiskin pitäminen on niin kallista työvoimakulujen vuoksi. Mistään kun ei saa palvelua, niin kaiken maailman törkynäpit palvelevat itse itseään ja paskaisin käsin levittävät tauteja. Ja jokainen meistä on joskus törkynäppi, erityisesti puhelimensa räplääjät. Voi olla vaikka miten kauniin ja puhtaan näköinen ihminen, mutta on silti tautien levittäjä.

Pahimpia ovat kasvojensa koskettelijat. Julkisilla paikoillahan ei kenenkään pitäisi kosketella kasvojaan, ei hieraista silmiään tai raaputtaa leukaansa, sillä tavalla saa itseensä liikkeellä olevat taudit. Jos kutittaa, niin kaivetaan nenäliinapaperi esiin ja hinkataan sillä.

Vierailija
11/83 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä eräässä ruokakauppaketjussa. Yksi työtehtävä on olla paistopisteellä. Käsin paistotuotteiden ottaminen on jokapäiväistä. Asiakkaat perustelevat näin: ”no kun kosken vain omaani!” Just joo! Kuvastaa kyllä matalaa älykkyysosamäärää, jos ei ymmärrä bakteereista/viruksista mitään! Koko korillinen tuotteita ”saastuu” ja pitää heittää poistoihin yhdenkin kopeloivan käden takia. Siis jos työntekijä nyt sattuu näkemään.

Vierailija
12/83 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on minäminäminä ihmiset, ajattelee, että eihän se haittaa vaikka mun räkää jäisi tuohon pullaan, enhän minä sitä syö vaan seuraava paistopisteen asiakas!

Vierailija
13/83 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä eräässä ruokakauppaketjussa. Yksi työtehtävä on olla paistopisteellä. Käsin paistotuotteiden ottaminen on jokapäiväistä. Asiakkaat perustelevat näin: ”no kun kosken vain omaani!” Just joo! Kuvastaa kyllä matalaa älykkyysosamäärää, jos ei ymmärrä bakteereista/viruksista mitään! Koko korillinen tuotteita ”saastuu” ja pitää heittää poistoihin yhdenkin kopeloivan käden takia. Siis jos työntekijä nyt sattuu näkemään.

No kerropa sitten, miksi?

t. Matalan älykkyysosamäärän omaava

Vierailija
14/83 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä koske ainoastaan paistopistettä. Olin kerran menossa ostamaan tomaatteja, kun satuin katsomaan toisella puolen laatikoita ollutta vanhaa miestä samoissa touhuissa. Hän otti käteensä tomaatin, kokeili sen kypsyyttä ja heitti keon päälle. Kerran toisensa jälkeen. Hänen kouriensa kautta kulki kymmeniä tomaatteja. En ostanut irtomyynnistä, vaan kotimaisten sijaan valitsin valmiiksi pakatut ulkomaiset.

Hedelmiä käsitellään samoin, pyöritellään, puristellaan ja heitetään pois. Hävikki lienee melkoinen, kun yksi jos toinenkin asiakas tekee noin.

Irtokarkkilaarit ovat ihan oma lukunsa.

Vierailija
15/83 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luku on oikeasti paljon suurempi! Sanotaanko 3/10 ei käytä ottimia.

T.alalla

Vierailija
16/83 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä koske ainoastaan paistopistettä. Olin kerran menossa ostamaan tomaatteja, kun satuin katsomaan toisella puolen laatikoita ollutta vanhaa miestä samoissa touhuissa. Hän otti käteensä tomaatin, kokeili sen kypsyyttä ja heitti keon päälle. Kerran toisensa jälkeen. Hänen kouriensa kautta kulki kymmeniä tomaatteja. En ostanut irtomyynnistä, vaan kotimaisten sijaan valitsin valmiiksi pakatut ulkomaiset.

Hedelmiä käsitellään samoin, pyöritellään, puristellaan ja heitetään pois. Hävikki lienee melkoinen, kun yksi jos toinenkin asiakas tekee noin.

Heh, toiseen ketjuun taannoin kerroin 3/4 miehestä, jotka eivät pesseet käsiään pisuaarilta lähtiessään (työpaikkahavainto). Kaikki neljä avasivat vessan oven auki pesemättömillä käsillään. Seuraavaksi varmaan sormi nenään, ja sitten kauppaan puristelemaan tomaatteja. Jouduin vääntämään rautalankaa kommentoijalle, jonka mielestä tämä ei ollut ongelma, koska "naiset imevät niitä samoja letkuja". Joo, ei irtotomaatteja meillekään.

Vierailija
17/83 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerropa sitten, miksi?

t. Matalan älykkyysosamäärän omaava

Ylempänä jo mainittiinkin.. ottimia käyttäessä altistat kyllä siinäkin itsesi taudeille, mutta et levitä mitään sen pidemmälle. SE on se tärkeä pointti! Se nyt vaan ei mene niin, että jos kannat jotakin tautia, pystyt pitämään kaikki mikroskooppiset öttiäiset käsissäsi, jos tunget ne paljaana pullien tai sämpylöiden sekaan.

Vierailija
18/83 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä iäkäs mies otti käsin hyllystä leivän ja minua inhotti.

Toisaalta ymmärsin häntä, koska pihdeillä voi olla hankalaa ottaa niin suurta tuotetta.

Käytän aina pihtejä.

Vierailija
19/83 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtotomaatit täytyy AINA pestä kotona ennen syömistä. 

Kyllä ne ovat katsos useampien käsien kautta siihen laatikkoon aseteltu. Ihan poimintavaiheesta alkaen . . .

Vierailija
20/83 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan välillä käsillä jos on jotain ongelmia niiden pihtejen kanssa tai niitä ei löydy. Ikinä en ole koskenut yhteenkään muuhun leivonnaiseen, kuin mitä olen ottanut. Joskus se vaan on vaikeaa, eikä onnistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme