Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies palaa työreissulta - jälleennäkeminen rauhassa ei onnistu anopin vuoksi

Vierailija
20.02.2020 |

Mitä tehdä? Mieheni on siis välillä pitkillä, jopa parin kuukauden mittaisilla työreissuilla ja minulle olisi hirmu tärkeää, että kotiinpaluun hetkellä saisimme olla vain oman perheen kesken, mutta hänen vanhempansa, ennen muuta anoppi haluavat aina väen vängällä tulla lentokentälle vastaan ja hakemaan. Appivanhemmat ovat kyllä tosi mukavia, mutta välillä tuppaantuvat mielestäni vähän liikaa aikuisen lapsensa elämän eri käänteisiin. Minua tämä matkoilta palaaminen harmittaa, toki ymmärrän, että anopillakin on poikaansa ollut ikävä, mutta tuntuu kurjalta jotenkin, kun oma jälleennäkemisen "intiimiys" tavallaan häviää, kun appivanhemmatkin ovat sitten paikalla.

En osaa selittää asiaa paremmin kuin että minua harmittaa, että joudun jakamaan huomion herkässä jälleennäkemistilanteessa hänen äitinsä tai vanhempiensa kanssa. Haluaisin olla kahden ja halia, pussailla ja jutella rauhassa ilman muita ihmisiä. Olenko ihan pöllö, kun haluaisin olla vain kahden? Miten asian voisi jotenkin ottaa puheeksi appivanhempien kanssa? Miestäni tämä ei tietysti häiritse, joten tuntuisi ikävältä laittaa häntäkään asialle, mutta toisaalta saan varmaan kurjan miniän maineen, jos lähden itse asiasta anopille kertomaan. :/

Kommentit (194)

Vierailija
41/194 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teidän kaikkien pitää mennä kentälle vastaan? Mies on taatusti väsynyt matkasta ja lennosta, joten jos siellä on koko suku vastassa säälin miestäsi.

Voiko asiaa ajatella taloudellisesti? Anna appivanhempien hoitaa miehen haku kentältä ja hösätä se aika miehesi kanssa. Kun he tuovat hänet kotiin he tuskin jäävät teille asumaan.  Säästätte polttoaineissa ja parkkimaksuissa.

Sinulla on hyvää aikaa valmistella miehen tuloa kuin ei myöskään tarvitse odotella myöhästyneita lentoja. Kuka hemmetti siellä kentällä jaksaa notkua odottamassa ketään? Maailman tylsintä hommaa.

Kun vetäydyt koko vastaanottoseremoniasta voit myös vetäytyä appivanhempien kuskaamisesta kentälle. 

Niin kauan kuin teillä säilyy tuo kilpailuasema tilanne vaan jatkuu. Miehesi ei ole järkeä puhua vanhemmilleen, sillä jos sinä et pääsisikään hakemaan on aina hyvä olla varakuski.

Olen samaa mieltä. Miksi ihmeessä kukaan haluaa intoa piukassa mennä lentokentälle vastaan. Jos joku muu säästää minulta tämän vaivan, olisin vain iloinen. Minusta nämä lentokentällä halit ja pusit ovat pelkästään noloja. Toki autossa voisi panna mikäli ei anoppi olisi mukana, mutta ehkäpä senkin tekee mieluummin kotona, kun ei olla enää teinejä.

Vierailija
42/194 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi soittaa äidilleen: "Moi, tuun tossa joskus päivänä x.x. takaisin, ei tarvii tulla hakemaan, pääsen hyvin jennin kyydillä. Tuun sitten siitä huomenissa käymään teillä. Morjens!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/194 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ongelmaan on ratkaisu. Ette mene kukaan kentälle vastaan. Mies on työmatkalla, joten työnantajan täytyy korvata matkakustannukset. Näin ollen mies voi tulla kotiinsa taksilla ja junalla esimerkiksi.

Teillä voi sitten kotona olla iloinen jälleen näkeminen. Appivanhemmat tulkoon kahville seuraavana päivänä ja poikaansa tapaamaan.

Vierailija
44/194 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän sen puolesta, että mies tosiaan vaan haluaa nopeasti reissusta kotiinsa ja haluaa säästää vaimoltaan? Vaivaa tulla kentälle.

Vierailija
45/194 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ongelmaan on ratkaisu. Ette mene kukaan kentälle vastaan. Mies on työmatkalla, joten työnantajan täytyy korvata matkakustannukset. Näin ollen mies voi tulla kotiinsa taksilla ja junalla esimerkiksi.

Teillä voi sitten kotona olla iloinen jälleen näkeminen. Appivanhemmat tulkoon kahville seuraavana päivänä ja poikaansa tapaamaan.

Täysin samaa mieltä. Ei kentälle vaan odotatte kotona.

Vierailija
46/194 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi soittaa äidilleen: "Moi, tuun tossa joskus päivänä x.x. takaisin, ei tarvii tulla hakemaan, pääsen hyvin jennin kyydillä. Tuun sitten siitä huomenissa käymään teillä. Morjens!"

Silloinhan ne vasta änkeävätkin hakemaan. Varmaan syynä ”jos Jennin auto hajoaa”...

Vierailija
47/194 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua miehenä ihmetyttää enemmän se ettei asia häiritse miestäsi sinua enemmän. Jos itse olisi pari kuukautta rakkaasta erossa niin siihen jälleennäkemisen hetkeen en kyllä yhtään kaipaa äitejä enkä isiä.

Miksei? Tottahan se äiti on aina rakkain ja tärkein.

Höpöhöpö, ei ole. Ei ainakaan pitäisi olla. Jonkun ripustautujan lausahdus varmaan.

Vierailija
48/194 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut varmaan liian kauan naimisissa. Miehesi vanhemmat ovat appivanhemmat. Jos miehesi on ollut kuukausia poissa, on appivanhempien poika ollut saman verran.

Ehkä he myös haluavat nähdä poikansa ?

Kaikki mukaan kentälle. Kiva näyttää miehelle monella on ollut häntä ikävä.

Vierailija
49/194 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian voisi ilmoittaa appivanhemmille konkreettisesti, mutta tahdikkaasti esim. muodossa. Pekka tulee reisuilta kotiin xx päivänä, sopiiko, että tulette kahville/lounaalle/päivälliselle seuraavana päivänä niin voidaan sitten rauhassa vaihtaa kuulumisia.

Luultavasti kyse on vaan opitusta tavasta eli anoppi ja appi kokee, että mennään koko perheenä vastaan poikaa. Kun fiksusti annat heille toisen vaihtoehdon, niin homma on helppo muuttaa. 

Vierailija
50/194 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua miehenä ihmetyttää enemmän se ettei asia häiritse miestäsi sinua enemmän. Jos itse olisi pari kuukautta rakkaasta erossa niin siihen jälleennäkemisen hetkeen en kyllä yhtään kaipaa äitejä enkä isiä.

Höpöhöpö, ei ole. Ei ainakaan pitäisi olla. Jonkun ripustautujan lausahdus varmaan.

Millainen ihminen ei halua huomioida äitiään? Onpa todella kiittämätön.

Vierailija
51/194 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennin pitää nyt ottaa asia esille miehensä kanssa. Jos miestä ei anopin noutopalvelu haittaa tai hän on siitä jopa mielissään, niin Jenni joko sopeutuu tai sitten tulee iso riita. Kun avioliittomne oli tuore, olisin ollut harmissani samalla tavalla kuin Jenni nyt ja kokenut että reviirilleni astutaan. Nyt kun on mukulat ja niitten iltamenot, olisin vain mielissäni, ettei tarvitse kentälle mennä. Tosin en menisikään ja mieheni kulkee julkisilla tai taksilla kun tulee työmatkoiltaan. Samoin minäkin työmatkoillani. Eikä anopilla ole ajokorttia.

Vierailija
52/194 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen ei halua huomioida äitiään? Onpa todella kiittämätön.

Sääli sun lapsias, eivät saa ikinä rauhaa omaan elämään, vaikeaa varmaan saada edes puolisoa kun anoppi kuuluu kalustukseen.

Vierailija
53/194 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei ole mitään muuta ongelmaa kuin rajaton anoppi. Aloittajaa on turha syytellä ripustautujaksi. Kukaan normaali vanhempi ei väkisin änkeä hakemaan omaa lastaan työmatkalta.

En voisi kuvitellakaan omien vanhempieni väkisin tulevan kentälle jos tietävät puolisoni aikovan hakea.

Te aloittajaa haukkuvat: ihanko totta käytte aina porukalla hakemassa puolisonne kentältä?

Vierailija
54/194 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo yleensä edes toimii logistisesti? Asuvatko appivanhemmat kanssanne samassa talossa, tai muutaman sadan metrin päässä (jos asuvat, niin pahoitteluni siitä). Jos eivät, niin hakevatko he siis sinut ennen kentälle menoa? Ja sitten ajavat teidät molemmat kotiin, ja siitä sitten omaan kotiinsa? Vai menetkö heille omalla autollasi, sitten vaihdatte heidän autoonsa, menette kentälle, ja sitten paluumatkalla sama rumba? Oli miten oli niin ei järjen hiventä tuossa touhussa.

Vierailija
55/194 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä kävisin mieluummin halaamassa poikaa lentokentällä. En niin kauheasti tykkää tuollaisista jäykistä kahvitteluista miniän kanssa.

Terkuin yks anoppi

Vierailija
56/194 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ole mitään muuta ongelmaa kuin rajaton anoppi. Aloittajaa on turha syytellä ripustautujaksi. Kukaan normaali vanhempi ei väkisin änkeä hakemaan omaa lastaan työmatkalta.

En voisi kuvitellakaan omien vanhempieni väkisin tulevan kentälle jos tietävät puolisoni aikovan hakea.

Te aloittajaa haukkuvat: ihanko totta käytte aina porukalla hakemassa puolisonne kentältä?

Mun isä hakee mut töistä tämän tästä. En pidä sitä yhtään outona. On ihanaa kun on välittävät vanhemmat, joilta saa oikeasti apua.

Varmaan hakisi lentokentältäkin jos pyytäisin.

Vierailija
57/194 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo yleensä edes toimii logistisesti? Asuvatko appivanhemmat kanssanne samassa talossa, tai muutaman sadan metrin päässä (jos asuvat, niin pahoitteluni siitä). Jos eivät, niin hakevatko he siis sinut ennen kentälle menoa? Ja sitten ajavat teidät molemmat kotiin, ja siitä sitten omaan kotiinsa? Vai menetkö heille omalla autollasi, sitten vaihdatte heidän autoonsa, menette kentälle, ja sitten paluumatkalla sama rumba? Oli miten oli niin ei järjen hiventä tuossa touhussa.

Asuvat siis melko lähellä meitä (n. 5km) joten ajavat ensin meidät kotiin ja sitten menevät omaansa. Heillä on perheessä ihan älytöntä, joka paikkaan pitää ajaa autolla, viimeksikin olisimme mieheni kanssa halunneet kävellä heiltä kotiin (harrastamme molemmat mielellämmen hyötyliikuntaa), niin pakko oli sekin matka viedä autolla, vaikka monta kertaa sanoin ettei tarvitse, vaan kävelemme ja saamme raitista ilmaa mielellämme. Lopulta mieheni luovutti ja sanoi, että mennään autolla.

Vierailija
58/194 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikuttaa sille että ei auta kuin vaihtaa miestä ja appivanhempia.

Vierailija
59/194 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuvat siis melko lähellä meitä (n. 5km) joten ajavat ensin meidät kotiin ja sitten menevät omaansa. Heillä on perheessä ihan älytöntä, joka paikkaan pitää ajaa autolla, viimeksikin olisimme mieheni kanssa halunneet kävellä heiltä kotiin (harrastamme molemmat mielellämmen hyötyliikuntaa), niin pakko oli sekin matka viedä autolla, vaikka monta kertaa sanoin ettei tarvitse, vaan kävelemme ja saamme raitista ilmaa mielellämme. Lopulta mieheni luovutti ja sanoi, että mennään autolla.

Mikä tuollaisia vanhempia oikein vaivaa, kun eivät anna teidän tehdä itse päätöksiä? Tsiisus sentään... Tosin, itse en kyllä kuuntelisi vaan lähtisin kylmästi kävelemään enkä antaisi mahdollisuutta vänkäämiseen.

Kannattaa kyllä miettiä sitä rajojen asettamista tässä vaiheessa, koska mieti, mikä tilanne on sitten, jos vaikka päätätte hankkia lapsia.

Vierailija
60/194 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän sua niin hyvin!! Olen ollut jo kohta 30 vuotta tuollaisen anopin miniä ja nyt, kun olen moninkertainen anoppi(kokelas) itsekin, varon visusti toimimasta noin tai edes hitustakaan noin. Vaimo/tyttöystävä menee aina äidin edelle, se on perussääntö viisaille anopeille. Lastenlasten syntyessä lasten vanhemmat päättävät pelisäännöt. Näillä mennään, oli se aina helppoa tai ei, mutta palkinnoksi saa hyvät, jännitteettömät minä- ja vävysuhteet.

Sinun ongelmaasi, jonka siis ymmärrän erittäin hyvin. Mietin juuri, mikä olisi parasta mielenrauhallesi. Seisotte yhdessä siellä kentällä ja jo sen odottelun aikana ahdistuksesi nousee, sitten mies tulee ja tilanne taas kärjistyy sellaiseksi, että tunnet ehkä ulkopuolisuuttakin, et voi rauhassa tervehtiä, jutella jne. Joten mitäpä jos et mene sinne kentälle ollenkaan? Antaisit miehesi vanhempien mennä ja välttyisit tältä kaikelta ja saisit kotona vastaanottaa hänet kaikessa rauhassa? Kuulostaa ehkä kurjalta, mutta vaihtoehtoja ei hirveästi ole. Appivanhempien kikkailu pois sieltä kentältä kun voi johtaa siihen, että he tulevat teille kylään heti ja se olisi varmaan vielä pahempaa?

Tsemppiä!! Ja hali!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi