Ihminen joka puhuu koko ajan? Ei normaalia
Tapasin taas yhden ihmisen joka on muuten mukava mutta käy kierroksilla. Puhuu taukoamatta. No välillä tietty jonkinlainen tauko. Mistä johtuu?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Kunpa näille saisi välillä laittaa ilmastointiteipin suun eteen..
T. Kärsin työkaverista
Kunpa sinut voisi eristää vankilaan, niin saisi ihmiset puhua kaikessa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä he ovat erittäin huomionhakuisia yltiösosiaalisia ja narsistisia persoonia. Minulla on muutama tällainen tuttavapiirissä. Itse olen introvertti ja kyllä täytyy sanoa, että se on erittäin rasittavaa kuunneltavaa.
Mua näin ekstroverttina rasittaa nämä ylemmyydentuntoiset introvertit, jotka eivät saa sanaa suustaan, mutta ovat hyvin kärkkäitä kyökkipsykologiallaan diagnosoimaan kaikki puheliaat ihmiset narsisteiksi.
Mikään ei ole niin rasittavaa, kun yrittää kiskoa vastausta ns. hiljaiselta ihmiseltä, jolla kestää ikuisuus vastata.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen ihminen on kaikkein rasittavin. Työkaverina on samanlainen hölösuu ja päivittäin suu käy kokoajan. Joka ikisestä asiasta löytyy kommentoitavaa. Raportoi kaikille joka ikisen asian mitä näki tapahtuvan. Selitää joka ikisen tuttunsa elämäntarinan läpi, vaikka kukaan ei ymmärrä kenestä puhutaan. Joka ikinen päivä sama jargoni käydään läpi uudestaan ja uudestaan. Monesti tekisi mieli ottaa köysi ja sitoa tyyppi puuhun kiinni, teipata suu ja jättää pihalle.
Näin normaalina ihmisenä toivoisin, että saisit nopeasti hoitoa tuollaiseen agressioon - ja että saisit pian potkut.
Vierailija kirjoitti:
Lähipiiristä löytyy. On narsistinen mutta jutut ja tarinat on oikeasti hauskojakin. Ammattinsa puolesta joutunut puhumaan paljon.
Sitten on narsistinen minä-minä-minä mutta hänen juttunsa eivät ole hauskoja. Vaan kaikki kerrotaan turhan yksityiskohtaisesti, puhetta tulee tauotta ja jutuissa haisee usein oma kehu tai muu kehuskelu kuinka on oltu siellä täällä tai tuolla.
Taidat itse olla narsisti, kun leimaat noin monta lähipiiristäsi narsisteiksi.
Teidän hissukoiden marttyyreiden sijaan olen paljon mieluummin tekemisissä puheliaiden ihmisten kanssa.
Moottoriturpa, usein vielä ääni mennyt kroonisen käheäksi jatkuvasta puhetulvasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunpa näille saisi välillä laittaa ilmastointiteipin suun eteen..
T. Kärsin työkaverista
Kunpa sinut voisi eristää vankilaan, niin saisi ihmiset puhua kaikessa rauhassa.
Kannattaisko venyttää sitä pipoa ja hankkia huumorintajua, dorka??? Huomaa sun älyn tason!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen ihminen on kaikkein rasittavin. Työkaverina on samanlainen hölösuu ja päivittäin suu käy kokoajan. Joka ikisestä asiasta löytyy kommentoitavaa. Raportoi kaikille joka ikisen asian mitä näki tapahtuvan. Selitää joka ikisen tuttunsa elämäntarinan läpi, vaikka kukaan ei ymmärrä kenestä puhutaan. Joka ikinen päivä sama jargoni käydään läpi uudestaan ja uudestaan. Monesti tekisi mieli ottaa köysi ja sitoa tyyppi puuhun kiinni, teipata suu ja jättää pihalle.
Näin normaalina ihmisenä toivoisin, että saisit nopeasti hoitoa tuollaiseen agressioon - ja että saisit pian potkut.
Sinähän se vasta hiekkapill..n olet! Mahdat olla ruma ilmestys livenäkin.
Mulla on tuollainen työkaveri. Olen itsekin puhelias ja sosiaalinen tyyppi, mut tuolla työkaverilla se selittäminen on jotenkin ihan maanista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähipiiristä löytyy. On narsistinen mutta jutut ja tarinat on oikeasti hauskojakin. Ammattinsa puolesta joutunut puhumaan paljon.
Sitten on narsistinen minä-minä-minä mutta hänen juttunsa eivät ole hauskoja. Vaan kaikki kerrotaan turhan yksityiskohtaisesti, puhetta tulee tauotta ja jutuissa haisee usein oma kehu tai muu kehuskelu kuinka on oltu siellä täällä tai tuolla.
Taidat itse olla narsisti, kun leimaat noin monta lähipiiristäsi narsisteiksi.
Teidän hissukoiden marttyyreiden sijaan olen paljon mieluummin tekemisissä puheliaiden ihmisten kanssa.
Narsistille tyypillistä puhetta. Leimaa hiljaiset heti marttyyreiksi. Taitaa olla omia traumoja ja pahasti sulla.
Katos ihmiset on erilaisia. Sinä et vaan halua sitä hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
pirinisti, näkee silmistä.
Liäkärin miäräämiä mielialadoubbeja. Sen näkkee ku uamulla on piri otettu. Siihe kaffetta piälle ja sokurii ni avot turpa o rullalla ja käyp ku halavatukone.
Lapsuusystäväni kanssa emme tapaa, mutta puhumme puhelimessa muutaman kerran vuodessa. Tai siis HÄN puhuu ja puhuu ja puhuu....Ei mitään toivoa voida sanoa jotain omista asioistani. Ja jos sellainen ihme joskus tapahtuu, huomaa selvästi, ettei hän kuuntele. En viitsi itse enää soitella hänelle, osaan jo ulkoa sen, mitä HÄNEN lapsenlapsilleen kuuluu.
Lapsuusystäväni kanssa emme tapaa, mutta puhumme puhelimessa muutaman kerran vuodessa. Tai siis HÄN puhuu ja puhuu ja puhuu....Ei mitään toivoa voida sanoa jotain omista asioistani. Ja jos sellainen ihme joskus tapahtuu, huomaa selvästi, ettei hän kuuntele. En viitsi itse enää soitella hänelle, osaan jo ulkoa sen, mitä HÄNEN lapsenlapsilleen kuuluu.
Suomalaisissa on joskus se outo piirre, että he eivät osaa ottaa tilaa keskustelussa.
Entä ihmiset, jotka eivät koskaan puhu mitään? Kaverin puolesta kyselen. XD
Kälä-kälä-pälä-pälä-kaakati-kaa, puli-puli-puli. Nyt mä teen sitä ja nyt mä teen tätä,sitten mä meen sinne tänne ja tonne. Taukoamaton raportointi omista touhuista ja liikkeistä riippumatta siitä onko kuulijakuntaa vai ei. Yleensä on, koska tyynellä ilmalla äänen kantama on helposti 400 m. Sitten ollaan ääni käheänä ja kurkku kipeänä, mutta kun se oma olemassaolo pitää tehdä näkyväksi, kuuluvaksi ja tiettäväksi. Onneksi on korvatulppia ja vastamelukuulokkeet.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen 2 tällaista ihmistä. Suut käyvät taukoamatta vaikka ei olisi mitään järjellistä sanottavaa. Ihan kuin puhuisivat ääneen kaiken mitä päässä liikkuu. Eivät ole kiinnostuneita muiden asioista koska eivät malta kuunnella kuin omaa ääntään. Rasittavia tyyppejä.
Oma äitini on juuri tälläinen, aina ollut. On jo iäkäs, mutta hölöttää taukoamatta jos soitan tai käydään. Tosin nykyisin vierailut max kerran vuodessa, koska koko meidän perhe väsyy siihen kun yksi on koko ajan äänessä, vaikka ei ole mitään sanottavaa. Kävimme hiljattain taas kylässä ja panin merkille, että silläkin aikaa kun äiti oli yksin keittiössä puuhaamassa kahveja tai jotain, ja kaikki muut olivat olohuoneessa keskustelemassa keskenään, niin äiti papatti itsekseen siellä keittiössä sen 5-10 minuuttia kun oli siellä! Ja kun hän puhuu jotain toisarvoista mihin ei voi edes vastata mitään, ja sitten sanoo saman asian neljä tai viisikin kertaa kuin odottaen jotain reaktiota. Todella rasittava ja väsyttävä ihminen!! Silloin kun äiti oli paljon nuorempi ja itse olin teini, niin sanoin useastikin että voitko olla ees vähän aikaa hiljaa, tai äiti, kukaan ei ees kuuntele sua / sulla ei oo mitään tärkeää sanottavaa, kunhan hölötät, mutta ei se auttanut asiaa. Papatti kahta kauheammin. Mikään järin älykäs hän ei ole ja on juoruavaa boomer-sukupolvea. Keksii ylipäätään puhuttavaa vain muista ihmisistä, arvostelee ja juoruaa mitä itse en harrasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyseisenkaltaiset ihmiset ovat kamalia. Usein jutut myös samantoistoa miljoonaan kertaan, tai/ ja asiat kerrotaan rönsyilevästi ja pikkutarkasti. Huh!
Sinä ja ap olette ilmeisesti tavanneet siskoni.
No jo on uniikki lumihiutaleella kauhea ongelma 🙄 Ihan horroria kun ihmiset juttelee ja keskustelee keskenään. Mene sinä yksinäsi komeroon pimeään, äläkä lähde enää ihmisten ilmoille, niin selviät.