Näkyykö skitsofrenia naamasta?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kiitos tästä naururivistä. Minuakin alkoi naurattaa aika makeasti kun näin tämän 😂
T. Skitsoaffikti
Joskus näkyy, joskus ei. Tähän ei valitettavasti ole tämän mielenkiintoisempaa vastausta.
Saisi olla iso huutomerkki otsassa.
Se jähmettyneisyys tulee lääkityksestä, ei sairaudesta, joten ihan suoraan ei voi sanoa, että skitsofrenia näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, voitko pyyhkiä tuon ruskean läiskän otsastasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä ketju. T. Psykoosin sairastanut
No on. Ulkoapäin luokitellaan ilman kokemus- tai totuuspohjaa yleistäen.
Niin se menee. Psykoosin kauhujakaan ei kukaan ulkopuolinen voi ymmärtää. Se on päänsisäinen myrsky josta osa näkyy ja kuuluu, mutta suurin osa on henkilökohtaista helvettiä. Kun siitä toipuu, voi olla ihan normaali tai lähes normaali ulospäinkin. Ei se mikään kuolemantuomio ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat pyyhkiä itse kun sen siihen tiloissasi laitoitkin.
Ei kaikki psykoosin läpi käyneet ole skitsofreenikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Laitettaisko narsisteillekin? Ovat paljon vaarallisempia ihmisille. Skitsofreenikot on vähän ressukoita eivätkä mitään pahantahtoisia ihmisiä. Laitetaan samantien kaikille leimat tai miten olisi pisteytys otsaan? Näkisi heti kättelyssä minkä arvoinen ihminen on kyseessä.
Jos ihmisen naamasta näkisi jotain, sitä olisi jo hyödynnetty kaupallisesti.
Ei tosiaan näe, ellei oireet ole todella pahat tai lääkitys liiallinen.
Skitsofrenia ja muutkin psykoosisairaudet voivat olla remissiossa eli oireettomia ja skitsofreenikoita on työelämässä.
Niin että älkääpä suotta pelotelko toisianne, te ette esim. minua kyllä kadulla mielenterveyspotilaaksi tunnista.
En nyi, en kouristele, kuolaa tai jupise. Ai juu, saatan silloin vähän jupista, jos joku sonnattaa koiransa meidän portille.
T. Remissio vuodesta 2013
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En istuksi törppöjen naamain päällä... 😆😆😆
Sinänsä suosittelen pitäytymistä sisätiloissa jotteivät polttomerkityt häiritse. Löytyy kaikkea kysymysmerkistä kiellettyyn ajosuuntaan.
Omassa otsassa lukee adidas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitettaisko narsisteillekin? Ovat paljon vaarallisempia ihmisille. Skitsofreenikot on vähän ressukoita eivätkä mitään pahantahtoisia ihmisiä. Laitetaan samantien kaikille leimat tai miten olisi pisteytys otsaan? Näkisi heti kättelyssä minkä arvoinen ihminen on kyseessä.
Mun puolesta saisi olla narsisteilla ja kaikilla muillakin kökköröillä. Itselläni olisi valtava otsadickson, jolla mulkuttaisin mennen tullen.
Miksi haluat tietää?
Et ole tainnut pahemmin tavata heitä?
Mulla on kavereissa ym kaikenlaista. On skitsoaffektiivisia, psykoosipotilaita ja skitsofreenikkoja.
Ei ole mitään ulkoista tuntomerkkiä. Ehkä pukeutuminen voi muuttua, mutta sitäkään ei kyllä yleensä käy. Ulkoisesti näkyy vain käytöksestä ja puheista, jos siitäkään.. eihän ne aina edes kerro mitä ajattelevat.
Jos jotakin merkkiä kaipaat, niin mikäli läheisesi käytös tai puheet muuttuvat yhtäkkiä jne niin siitä. Itse huomasin siitä kun kaverin tapa puhua puhelimessa ja tekstata muuttui yllättäen.
PS. Jos joku ihminen näyttää mielestäsi kummalliselta tai poikkeavalta, se ei tee hänestä mt-potilasta. Pikemminkin joku aivohalvaus tai silmäsairaus tai lääkitys kuten jokin pupillin muutos vois näkyä esim. kasvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa on täysin ilmeettömiä.
Tämän perusteella voisi kuvitella, että 80% suomalaisista on skitsofreenikkoja.
Mutta itse asiaan. Kai se riippuu onko esim skitsofreenikolla jonkinlainen episodi meneillä? Itse ainakin olen huomannut, että yleisemmin heillä on todella avonaiset silmät ja jännittynyt ilme.
Onkohan pääministerilläkin, kun on sellainen peura ajovaloissa katse. Tuo ilme voi johtua myös sosiaalisten tilanteiden pelosta. Kyllähän joillakin on sellainen pelottava pistävä katse, vaikka eivät ole skitsofreenikot, esim Nina Mikkosella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En istuksi törppöjen naamain päällä... 😆😆😆
Sinänsä suosittelen pitäytymistä sisätiloissa jotteivät polttomerkityt häiritse. Löytyy kaikkea kysymysmerkistä kiellettyyn ajosuuntaan.
Omassa otsassa lukee adidas.
Voi se olla jokseenkin vaikeaa oman naamansa päällä istuakin. Toisaalta kun on kunnon psykoosit tulilla, niin ehkä sekin on mahdollista.
Adidas ei haittaa mitään.
Kyllä. He ovat usein "kaksinaamaisia" esim. toinen puoli on tummaihoinen ja toinen vaalea tai sitten toinen puoli kasvoista hymyilee ja toinen itkee. Toisella puolella otsaa voi kasvaa sarvi ja toisella puolella saattaa näkyä häivähdys sädekehää.
Tämän perusteella voisi kuvitella, että 80% suomalaisista on skitsofreenikkoja.
Mutta itse asiaan. Kai se riippuu onko esim skitsofreenikolla jonkinlainen episodi meneillä? Itse ainakin olen huomannut, että yleisemmin heillä on todella avonaiset silmät ja jännittynyt ilme.