Mitä tekisit jos saisit ylimääräisen tonnin?
Itse sain vähän aikaa sitten, maksoin luottokortin pois, loput meni normaalikulutukseen käyttötililtä, perheelle ruokaa ym. Vähän tylsää.
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin television, pesukoneen ja sohvan. T. Sairas pitkäaikaistyötön, jolta nuo kaikki puuttuvat
Nuo täällä saatu tutulta ja tori fi Annetaan sivuilta.
Laittaisin muiden ylimääräisten tonnien joukkoon.
Sata tonnia tilillä niin ei juuri vaikuta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulle tonni jokin elämää suurempi summa? Minulla oli niitä 90. Talosta saan myydessä noin 100 000.
Niin siis oli? Sehän on mennyt aikamuoto. Ja talonviiniä täytyy olla vanha ja sijaita jossain perähikiällä. Että onnea vaan!
Tonni kultaa vai tonni biojätettä? Vai jotain muuta?
Vierailija kirjoitti:
Antaisin vaimolle. Siis ihan oikeasti. En keksi mitään käyttöä.
Jaaha. Entä mitä tekisit sillä tonnilla?
Ja tähän ketjuun on rikkaiden mukava kommentoida ”pyyhkisin pyllyäni”, meidän köyhien kiusaksi🤩
Mutta, niillä tonneroisilla ei tee mitään jos terveys pettää. Olen mieluummin köyhä ja suht terve kuin rikas ja kipeä🙃
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulle tonni jokin elämää suurempi summa? Minulla oli niitä 90. Talosta saan myydessä noin 100 000.
90 tonnia siansontaa? Vai ihanko sepeliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisin vaimolle. Siis ihan oikeasti. En keksi mitään käyttöä.
Jaaha. Entä mitä tekisit sillä tonnilla?
Tää oli paras! Repesin😂
Perustaisin toiminimen ja ostaisin yritystä varten tarvittavia hankintoja. Lisäksi uusisin passini.
Kävisin silmälääkärissä ja ostaisin uudet silmälasit, nykyisillä en näe kunnolla.
Kävisin myös hammaslääkärissä hammas tarkastuksessa ja hammas röntgenissä.
Ostaisin lääkkeitä.
Ostaisin uuden tiskiharjan (sini vaihtopää) ja pari uutta lautasta (nykyiset kovin kuluneita) sekä paketin uusia wetterex tiskirättejä kivalla kuvioinnilla.
Ostaisin talvikengät lapsille ja itselleni.
Säästöön. Keittiöremppa edessä. Rahat menisi siihen. Eikä riitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Ja tähän ketjuun on rikkaiden mukava kommentoida ”pyyhkisin pyllyäni”, meidän köyhien kiusaksi🤩
Mutta, niillä tonneroisilla ei tee mitään jos terveys pettää. Olen mieluummin köyhä ja suht terve kuin rikas ja kipeä🙃
Eikö olekin vähän epistä, että rikkaammat elävät terveempänä ja pidempään kuin köyhät.
Siirtäisin heti säästötilille. Tuntemani kädestä suuhun eläjät ovat juuri niitä, jotka käyttävät sanaparia "ylimääräinen raha".
Maksaisin osan rästiin jääneistä laskuista pois
Antaisin sisarelleni, jolla on paljon huonompi taloudellinen tilanne kuin minulla. Itselleni ei ylimääräiset tuhat euroa merkitse mitään. Tiedän että tämä on etuoikeutettu tilanne.
Sisareni sen sijaan saisi siitä todella paljon piristystä ja kivaa elämäänsä.
Annoin hänelle tammikuussa tuhat euroa ja oli ihanaa kuunnella kun hän innoissaan kertoi mitä kaikkea oli tehnyt ja ostanut. Ihan pieniä ja jokapäiväisiä juttuja minulle, mutta hänelle isoja asioita.
Tuli todella hyvä mieli. Alan ymmärtää sanontaa "Autuaampaa on antaa kuin ottaa".
Laittaisin tilille, kyllä se sieltä ihan huomaamatta hupenisi.
Sijoittaisin tuollaisen pikkusumman muiden indeksirahastojeni joukkoon seuraavan kuukausioston yhteydessä.
Keskiverto suomalaisen omaisuus on yli 100.000€, eli todella monelle 1000€:n menetys tai saaminen ei ihmeitä aiheuta.