Mitä tekisit jos saisit ylimääräisen tonnin?
Itse sain vähän aikaa sitten, maksoin luottokortin pois, loput meni normaalikulutukseen käyttötililtä, perheelle ruokaa ym. Vähän tylsää.
Kommentit (268)
Ostaisin baarikaappiin täydennystä.
Minullakin vähän se, että pikkurahasta ei ole pula, isompia rahoja kaipailisin. Tuollainen tonni hukkuu kohinaan, ellei sitten ihan erikseen käytä sitä johonkin, mistä sen erottaa, että tuohon se meni. Nyt sillä saisi maksettua puolet luottokortin laskusta, mutta ensi kuussa tulee taas uusi lasku, ei siitä tonnista jäisi mitään näkyvää jälkeä. Asuntolainaa jos lyhentäisi, niin juu, pienempi saldo, mutta muistaisinko sitten joskus 15 vuoden päästä, että tein tässä kohtaa ylimääräisen lyhennyksen ja siksi laina loppuikin nyt vähän nopeammin?
Osakkeisiin en nyt ehkä osinkokiimassa osaisi laittaa, ja olen huono säilömään rahaa tilillä. Ei tässä voi voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin television, pesukoneen ja sohvan. T. Sairas pitkäaikaistyötön, jolta nuo kaikki puuttuvat
Sohvan saat minulta. Kelpaako kolmen istuttava, sininen nahkasohva?
Hiljaisuuden retriittiin Valamoon. Ei ikinä varaa siihen 🙁
Tuskin mitään ostaisin, ei ole nyt tarvetta millekään. En oo rikas mutta tarvitsen/haluan varmaan paljon vähemmmän tavaraa kuin muut ihmiset keskimäärin.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulle tonni jokin elämää suurempi summa? Minulla oli niitä 90. Talosta saan myydessä noin 100 000.
Monelle ihmiselle on. Suomessa on kosolti ihmisä, joiden kuukausitulot ovat alle tonnin. Silloin tonni voi olla elämää suurempi summa, sillä se voi esim mahdollistaa jonkin terveydenhuollollisen toimenpiteen, johon ei muuten olisi varaa.
Oma vastukseni ap:n kysymykseen on, että menisin oikomishoitoon.
Antaisin vaimolle. Siis ihan oikeasti. En keksi mitään käyttöä.
Muuttaisin huitsin vttuun Helsingistä!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Minullakin vähän se, että pikkurahasta ei ole pula, isompia rahoja kaipailisin. Tuollainen tonni hukkuu kohinaan, ellei sitten ihan erikseen käytä sitä johonkin, mistä sen erottaa, että tuohon se meni. Nyt sillä saisi maksettua puolet luottokortin laskusta, mutta ensi kuussa tulee taas uusi lasku, ei siitä tonnista jäisi mitään näkyvää jälkeä.
Eli ostelet jotain turhaa koko ajan luottokortilla? Siinähän sinulla olisi isompia rahoja käytössä, jos et olisi tuhlaaja.
Mulla on lompakossakin enempi rahaa. Ruokaa minä olen niillä ostanut.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin television, pesukoneen ja sohvan. T. Sairas pitkäaikaistyötön, jolta nuo kaikki puuttuvat
Sohvan saat minulta. Kelpaako kolmen istuttava, sininen nahkasohva?
Minä voin lahjoittaa vanhan television, sitten kun ostan uuden.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Hiljaisuuden retriittiin Valamoon. Ei ikinä varaa siihen 🙁
Onneksi Jumala kuulee muutenkin. Ei minullakaan ole paljoa rahaa, mutta pitää varmaan etsiä hiljentymispaikkoja ja hetkiä muuten. Vaikka ei sillä, ihanahan se olisi olla yhtäaikaa rauhallisessa ja turvallisessa ympäristössä luonnon helmassa.
Vierailija kirjoitti:
PAnisin jotain lehmää
Lehmäparka :'(
Tonni on toisille iso raha, toisille ei. Joku ostaisi jotain tarpeellista tai maksaisi velkoja. Toinen ostaisi pullon shampanjaa tai unohtaisi tilille kymmenien tai satojen muiden tuhansien joukoon. Molemmista elämäntilanteista on kokemusta.
Jos kuitenkin juuri nyt pitisi pistää tonni sileäksi johonkin kivaan, niin voisi vaikka tilata pitkän viikonlopun Kööpenhaminaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin vähän se, että pikkurahasta ei ole pula, isompia rahoja kaipailisin. Tuollainen tonni hukkuu kohinaan, ellei sitten ihan erikseen käytä sitä johonkin, mistä sen erottaa, että tuohon se meni. Nyt sillä saisi maksettua puolet luottokortin laskusta, mutta ensi kuussa tulee taas uusi lasku, ei siitä tonnista jäisi mitään näkyvää jälkeä.
Eli ostelet jotain turhaa koko ajan luottokortilla? Siinähän sinulla olisi isompia rahoja käytössä, jos et olisi tuhlaaja.
Me maksetaan kaikki ostokset luottokortilla. Ei mitään turhaa.
Minulla on myös vähän isompia rahoja, ei kuitenkaan niin paljon että osingoilla pystyisin elelemään. Mutta säästeliäästi pärjäisin 8-10 vuotta ilman muita tuloja. Tienaan pari tonnia kuussa ja säästöön menee 900€.
Varmaan dokaisin ja kävisin polkasee jotai horatsua. Sit aamulla Kebabin kautta töihin ja sen jälkeen tyttikselle viettää kivaa leffailtaa ja viikonloppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me maksetaan kaikki ostokset luottokortilla. Ei mitään turhaa.
Minulla on myös vähän isompia rahoja, ei kuitenkaan niin paljon että osingoilla pystyisin elelemään. Mutta säästeliäästi pärjäisin 8-10 vuotta ilman muita tuloja. Tienaan pari tonnia kuussa ja säästöön menee 900€.
Miksi maksatte kaiken luottokortilla, miksei debitillä?
Antaisin tarvitsevalle tai ostaisin spägää
Mulla ois turha putkitelkkari joka lähinnä vie tilaa. Viimeksi katoin jotain 1997. Siinä tosin ei ole digiä.