Tiedätkö kumppanisi puhelimen avauskoodin? Entä sähköpostin salasanan?
Itse tiedämme mieheni kanssa kumpikin toistemme puhelimen avauskoodit, mutta ilmeisesti tämä on nykyään joku suurikin luottamuksen osoitus. Itse ajattelen, että luottamusta on se, että vaikka tiedämme koodit, emme käytä niitä toisen viestien lukemiseen tai muuhun urkkimiseen, vaan ainoastaan, jos täytyy vaikka soittaa tarpeellinen puhelu eikä omasta puhelimesta voi.
Sähköpostin salasanaa en tiedä, mieheni luultavasti muistaa omani, eikä se minua haittaa. Onko tämä kovinkin outoa siis parisuhteessa olevilla?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Meillä EI KYYLÄTÄ,toistemme puh.juttuja ,eikä s-postia.Luottamus toisiimme !!!
Ei mekään. Vaikka tiedämme toistemme koodit.
Työpaikan puhelin, joten en saa edes antaa avauskoodia puolisolle.
Sähköposti hänellä on muuistaakseni.
Sähköpostillahan ei ole mitään merkitystä, koska kuka vaan voi luoda gmail:iin vaikka kuinka monta tiliä
Ei ole mitään tarvetta moiseen kyttäykseen eikä toisaalta minun laitteisiini olisi kajoamista vaikka koodit olisivatkin tiedossa koska työpuhelin.
M53
Kukaan ei tietenkään tiedä, mitä sukupuolta kirjoittajat oikeasti ovat, mutta itselläni on kyllä sellainen käsitys, että miehet harvemmin "lainaavat puolison puhelinta googlettaakseen jotain tai kun omasta on akku loppu". Naiset sen sijaan tuntuvat käyttävän noita syitä saadakseen pääsyn toisen puhelimelle. Kuinkahan he toimisivat, jos asuisivat yksin?
Eikö teillä ole erikseen työpuhelimet ja omat puhelimet? Mulla ainakin on. En haluaisi että työnantaja voisi laskusta kytätä mun puhelimen käyttöä.
Molemmilla puhelimessa myös työliittymä, joten ei todellakaan annetta koodeja toisillemme.
Sähköpostin salasanan antamiseen en keksi yhtään hyvää perustetta. Emme availe toistemme postejakaan, miksi siis haluaisimme päästä toistemme sähköposteihin?
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ole erikseen työpuhelimet ja omat puhelimet? Mulla ainakin on. En haluaisi että työnantaja voisi laskusta kytätä mun puhelimen käyttöä.
Yksi puhelin, kaksi liittymää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on toistemme koodit, mielestäni itsestäänselvyys.
Miksi?
Koska a. Eivät käy töissä, joten ei ole työpuheluja ja b. Koska eivät luota toisiinsa.
Käytämme suvereenisti toistemme älylaitteita ja minä käytän mieheni sähköpostia enemmän kuin hän itse.
Totta kai on. Siinä vaiheessa kun alkaa tulla koodeja, lähtee avioeropaperit.
Toistemme puhelimien koodit tiedetään, mutta minkään muun ei. Omat koneet, jos on tarvinnut päästä johonkin, on yleensä itse kirjoitettu salasana - mutta myös välillä saneltu. Molemilla sen verran kryptiset ettei ne jää mitenkään mieleen.
Ei kyllä ole mitään salattavaakaan, enemmän nuo on ulkopuolisilta suojaksi, mutta ei ole kyllä kiinostustakaan toisen henkilökohtaisiin juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tietenkään tiedä, mitä sukupuolta kirjoittajat oikeasti ovat, mutta itselläni on kyllä sellainen käsitys, että miehet harvemmin "lainaavat puolison puhelinta googlettaakseen jotain tai kun omasta on akku loppu". Naiset sen sijaan tuntuvat käyttävän noita syitä saadakseen pääsyn toisen puhelimelle. Kuinkahan he toimisivat, jos asuisivat yksin?
Niin, mies siinä on jotain tuntevinaan ja sehän on fakta.
Minä taas olen tuntevinani ja myös TIEDÄN, ettei toisten puhelimiin kosketa, ellei toinen sitä sulle käteen työnnä ja sano, että katso.
N 54
Ei tiedetä toistemme tilin saldojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Silloin on jotain salattavaa.
En tiedä kumpaakaan ja hän ei minun koodeja/salasanoja. Luotetaan toisiimme sen verran.
Tiedämme toistemme puhelimien avauskoodit. Tietokoneillamme ei ole salasanoja eli käytännössä pääsemme toistemme sähköpostiin ja faceen. Ikinä en ole kokenut tarvetta mitään urkkia, puhelimen koodia olen tarvinnut joskus (esim. autossa hänen ajaessa halunnut vaihtaa Spotifyista musiikkia).
Mistä sitä koskaan tietää, mikä hätätilanne tulee, vaikkapa mökillä, automatkoilla onnettomuus, vakava sairaustapaus, tai jokin muu, jossa oma puhelin menee toimintakyvyttömäksi.
Tällöin on hyvä tietää puolison kännykän koodi, että pystyy soittamaan apua.
Ei koodin tietäminen tarkoita, että käyttää toisen puhelinta johonkin ns. urkkimiseen.
Joka haluaa esimerkiksi pettää toista, hänellä voi olla sitä varten oma erillinen, usein halpakänny, prepaidilla.
Exäni kyttäsi puhelintani, se oli sitä vanhan ajan näppäinlukon aikaa, enkä enää halua antaa yhdellekään miehelle sellaista valtaa, vaikka nykyiseen mieheen luotankin täysin.