Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoikat ja laihat! Mikä teille on ns ”normaalia ruokaa”?

Vierailija
19.02.2020 |

Esimerkiksi päivän aikana ja syöttekö te millaisia ruoka-annoksia? Pelkkää kanaa ja salaattia? Mikä on teille sitä ”kunnon ruokaa”? Reseptit jakoon!

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön paljon aasialaista ruokaa, hedelmiä, riisiä, pastaa, leipää, jugurttia, mysliä, joskus kalaa tai kanaa. Kasviksia n. 200-300 grammaa päivässä. Aika paljon tulee syötyä suklaata myös :D Ihan perusruokaa siis. Lähinnä olen kai laiha siksi, että pienetkin annokset riittää (vaikka jaksan kyllä syödä paljonkin), ja joinain päivinä syön lähinnä leipää ja jugurttia.

Vierailija
62/77 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin tänään:

-aamiainen: avocado+tee

-Lounas:kalakeitto+ruisleipä

-illallinen:kevyt kanasalaatti

-iltapala: raejuusto+omena

näillä mennään N163, 55kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön n. kolme kertaa viikossa perhepizzan ja arkisin nuudeleita ja perunamuusia.

Vierailija
64/77 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen päivä:

Aamupalalaksi: smoothie (sis. maitorahka, banaani, avokado tai pakastemarjoja, kauramaitoa) ja pähkinöitä, joskus muutama pala leipää jonka päällä juustoa/avokadoa ja kasviksia, uuniriisipuuroa tai muutama banaanilettu pakastemarjoilla

Lounaaksi: esimerkiksi iso annos kasvismakaronilaatikkoa, peruna-parsakaalimuusia ja pari isoa kanafileetä/lohta, riisiä ja wokkivihanneksia + tofua, pastaa tomaatti-tuorejuustokastikkeella tms.

Välipalaksi: hedelmiä, pähkinöitä, puoli litraa sokeritonta kaakaota tms.

Päivälliseksi: iso annos salaattia, joka sisältää vihannesten lisäksi raejuustoa/fetaa/lohta/couscousia tms. ruokaisaa

Iltapalaksi: yleensä jotain aamupalalistalta, syön yleensä reilusti ennen nukkumaanmenoa ettei herätessä ole alhainen verensokeri

Tai tuossa on tavoitesyömiseni, aika usein jää kyllä syömiset vähemmälle mutta se näkyy sitten kyllä heti laihtumisena. En liiku normaalisti paljoakaan, jos liikun niin pitää syödä vielä enemmän. Joskus suht harvoin syön herkkuja tai tilaan pitsan,  mutta pääsääntöisesti syön terveellistä itsetehtyä kotiruokaa.

N33 165/45

Vierailija
65/77 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä tahansa mieli tekee, mutta kokonaisuudessaan sen verran vähän että paino pysyy n. 50 kg.

Vierailija
66/77 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5krt päivässä ja ruokavalio koostuu näistä aineksista: rahka, marjat, hedelmät, kaurahiutale, pasta, riisi, kana, jauheliha, monipuolisesti kasviksia, raejuusto ja kananmunat. Kun liikkuu paljon niin pitää myös saada tarpeeks ravintoa. Harvoin tulee herkuteltua, koska sokerista tulee niin väsynyt olo ettei se maku ole sen arvoista. 

Vierailija
67/77 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan pelkkää kanaa ja salaattia. Syön kyllä paljon kasvispainotteista ruokaa, mutta kyllä ihan perus kotiruokaa myös (lihapullia, muusia, makaronilaatikkoa, jauhelihakastiketta ja spagettia jne.). Otan kyllä ihan reilujakin annoksia joskus, että tulee ihan ähky...

Tämä on tärkeää, koska jos kituuttaa vain kasviksilla, niin pää hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Joskus täytyy saada mässäillä, jotta voi laihtua.

Vierailija
68/77 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaistettuna: Syön kun on nälkä, en kellon mukaan enkä siksi kun "tekee mieli" tai siksi kun "leffailtaan kuuluu sipsit" tmv.

Jos ei ole nälkä koko päivänä, niin sitten ei ole. Jos taas nälättää niin maan pirusti, vedän vaikka sen kokonaisen pizzan.

Olen kasvissyöjä ja syön pääasiassa terveellisesti, mutten kiellä itseltäni mitään. Syön just sitä mitä tekee mieli.

Sama pätee liikuntaan. Jos huvittaa lähteä juoksemaan/ uimaan/ mitä ikinä, menen. Jos ei, jään katsomaan telkkaria tai lukemaan kirjaa.

Eli oman kroppani halujen mukaan elän.

N38, 166/53.

Vierailija
69/77 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin siitä onko hoikka sinulle käsitteenä langanlaiha, urheilullinen vartalo vai mikä.

Itse olen hyvässä kunnossa, pääsääntöisesti käyn kuntosalilla ja juoksen.

Kroppani on timmi.

Syön normaalia kotiruokaa poistaen kaikki kermat, juustot pois ruokavaliosta.

Lisäksi en syö vaaleaa viljaa. Käytän kuitenkin joka aterialla tummia viljoja kuten tumma riisii, pasta leipä. Syön myös perunaa.

Ei hoikkana pysyminen edellytä kituuttamista tai pelkän salaatin mättämistä.

Itse olen elänyt tällä ruokavaliolla melkein koko ikäni (ikää 23) ja aina ollut hyvässä kunnossa.

Syön viisi kertaa päivässä säännöllisin 3 tunnin välein. Huolehdin vedenjuonnista.

Vierailija
70/77 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpaistia, makkaraa, munakkaita, kanaa, kebabia, uuniperunaa, marjoja, hedelmiä, pähkinöitä, pizzaa, thairuokaa, kaikkea ihanaa kohtuullisen kokoisina annoksina. Joskus juon viiniä ja syön irtokarkkia.

Ennen ja jälkeen liikuntaharrastusta menee mantelimaitoon tehty proteiinipirtelö.

Salaattia syön kerran päivässä mutta siihen tulee vihreän lisäksi kokonainen avokado, öljyä, pähkinöitä, siemeniä, latva-artisokkaa, inkivääriä ja proteiinilisä. Tänään se lisä oli kananmuna ja purkki tonnikalaa.

Jos liikun normaalia vähemmän, syön pienempiä annoksia samaa tavaraa.

Vierailija
71/77 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön silloin kun on nälkä, kasvissyöjä olen ollut reilun 20 vuotta ja harrastan pitkän matkan juoksua, muutenkin liikun paljon.

Ruokavalioni on perusterveellinen, mutta en kieltäydy makeista/rasvaisista herkuistakaan. Kohtuus kaikessa ja sillä ajatuksella, että syömäni ruuan tulee olla sellaista, josta itse nautin. Pidän mausteisesta ruuasta ja täysjyväpastaa tulee käytettyä paljon.

175/56

Vierailija
72/77 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen syönyt kahvia, kaurapuuroa, 1 siivu leipää ja kananmuna aamupalaksi. Lounaaksi mikropizza ja lasi mehua. Välipalaksi kahvi ja itsetehtyä raparperipiirakkaa. Päivälliseksi on tulossa perunaa ja lohta. Juomaksi lasi rasvatonta maitoa ja jälkkäriksi mansikoita pakastimesta. Iltapalaksi syön pari hedelmää ja vähän suklaata.

Ei siis mitenkään erikoista tai superterveellistä. Annoskoot pidän pieninä.

Vierailija
73/77 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla vettä, iso kahvi ja gluteeniton kauraleipä juustolla, maustamaton jogurtti siemen/ pellavansiemen/ pähkinäsekoituksella. Lounaaksi iso Fetasalaatti ja keitetty kanamuna ja pala tummaa suklaata ja vettä. Olen edelleen tosta täynnä. Ilalla syön varmaan lisää salaattia jumpan jälkeen ja ehkä mustikoita ja rahkaa, jos nälkä. 183cm/74 kg, normaalipainoinen, mutta en laiha. Eilen söin 400gr paistettuja muikkuja lounaaksi ja avocadoja ja raejuustoa.

Vierailija
74/77 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineksillä mennään, useimmiten olen liian laiska laittamaan ruokaa. Pakastepitsoja ja sellaista. No, joskus laitan kanaa ja pastaa tai muuta vastaavaa. Välillä pidän mässyiltoja jos katson leffoja tai jotain. Hedelmät ja kasvikset eivät kuulu ruokavaliooni, poislukien mitä leivän tai pitsan päälle joskus tulee.

Vierailija
75/77 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön tavallista kotiruokaa. Esim. keittoja ja perunoita/riisiä ja kastiketta. Lautasesta puolet on salaattia ja/tai lämpimiä kasviksia. Syön säännöllisesti ja olen aika pieniruokainen. Jaksan vain yhden perunan. En syö kovin raskaasti, koska siitä tulee huono olo.

Välipala on yleensä hedelmä tai kasvistikkuja.

Syön paljon kasviksia ja marjoja. Leipää menee 1-2 palaa päivässä. En välitä sokeroiduista jogurteista yms. En mässäile karkilla liikoja.

Harrastan liikuntaa päivittäin. Pyöräilen työmatkat, työni on fyysisesti aika raskasta ja käyn melkein joka ilta kävelyllä.

Vierailija
76/77 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ihan tavallista kotiruokaa ja käytän paljon kermaa ja juustoa. Lähes joka päivä jotain makaroniruokaa. Paljon lihaa, makkaraa jne. Joka viikko hamppareita, pitsaa ja ranskalaisia makkaralla.

En syö kasviksia ja en harrasta liikuntaa.

57kg ja ikä 38v.

Vierailija
77/77 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön ihan tavallista kotiruokaa ja käytän paljon kermaa ja juustoa. Lähes joka päivä jotain makaroniruokaa. Paljon lihaa, makkaraa jne. Joka viikko hamppareita, pitsaa ja ranskalaisia makkaralla.

En syö kasviksia ja en harrasta liikuntaa.

57kg ja ikä 38v.

No, tollasella ruokavaliolla alkaa ennen pitkää paikkoja kolottamaan. Hoikka kroppa ei ole automaattisesti terve.