Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoikat ja laihat! Mikä teille on ns ”normaalia ruokaa”?

Vierailija
19.02.2020 |

Esimerkiksi päivän aikana ja syöttekö te millaisia ruoka-annoksia? Pelkkää kanaa ja salaattia? Mikä on teille sitä ”kunnon ruokaa”? Reseptit jakoon!

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

broccolineja

Se on parsakaali. Ei kai kukaan sano syövänsä salmoniakaan ja potatoesseja?

Vierailija
22/77 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

broccolineja

Broccolini ei ole tavallinen parsakaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

broccolineja

Broccolini ei ole parsakaali vaan nimenomaan broccolini.

Vierailija
24/77 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broccolini on suomeksi varsiparsakaali

/ohis

Vierailija
25/77 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

broccolineja

No voi hyvä tavaton eipä olekaan. Eikö tolle voisi keksiä suomenkielistä sanaa? Kuulostaa ihan idioottimaiselta.

Vierailija
26/77 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lähinnä valmisruokia, olen huono laittamaan ruokaa. Lihaa en syö ollenkaan.

Vierailija
27/77 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista kotiruokaa, mitä nyt lapsiperheissä syödään.

Tänään esim.

Aamupala: ruisleipä juustolla ja tomaatilla + mandariini

Lounas: kasvispata, riisiä, salaattia (opiskelijaravintolassa)

Välipala: omena

Päivällinen: Hirvipaisti, perunamuusi, porkkanaraaste + kurkkutikkuja

Iltapala: ruisleipä kinkulla ja kurkulla + päärynä

En siis syö erityisen terveellisesti, vaan tavallisesti. Olennaista oman painoni suhteen on, etten syö liikaa leipää. Ne pari palaa ruisleipää suolistoni kuitenkin kaipaa, muuten ei vatsa toimi hyvin. Mitään pullaa, keksiä, karkkia en syö kuin vain erikoistilanteissa. Limuja en juo. Saunaoluen tai pari kyllä välillä. Ja yleensäkään en napostele, vaan syön säännöllisesti 4-5x päivässä. Välipala jää välillä pois, jos ei oo nälkä tai on kiire.

Vierailija
28/77 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamiaiseksi pari leipää, majoneesia ja juustoa, lounaaksi mitä sattuu löhiravintolassa olemaan, illalla yleensä pastaa ja kastiketta. Salaattia mahdollisimman usein, aina ei jaksa laittaa.

Salaisuus on se, ettei syö karkkia, pullaa, sipsejä tms.

Itse kyllä syön karkkia vähintään kerran viikossa. Mikä kullekin sitten on se ”salaisuus”, niin aika yksilökohtaista se taitaa olla.

Itse syön myös välillä karkkia välillä joka päivä, mutta se on vain neljä karkkia ruoan päälle ja sen pitää olla aina se oikea gott och blandat pussi.

En voi syödä paljon karkkia kerralla, meinaan oksentaa ja inhoan intohimolla maitosuklaata ja jäätelöä. Tumma suklaata syön joka päivä 99%, eli todella tummaa.

Vierailija
29/77 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvikset, kana, kala, äyriäiset. Noita menee eniten. Joskus syön pastaa.

siis todella suppeaa! miten noista saat monipuolista? t: ylipainoinen

Suppeaa? Kaikki maailman kasvikset riittäisi jo ilman eläinproteiiniakin. Eihän mikään ole niin monipuolista kuin kasvikset.

Se edellinen vitsaili ylipainoisten kustannuksella .

Vierailija
30/77 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän aikana:

Aamupala: 2 siivua leipää (voi, kinkku, juusto ja kasviksia paprika/kurkku), tai puuroa marjoilla/mehukeitolla/raejuustolla, tai munakas. Viikonloppuisin pekonia munakkaan kanssa ja saattaa mennä näistä useampaa laatua. Juomana vettä ja kahvia, mehua vain viikonloppuna/erikoistilanteissa.

Lounas Töissä: lautasmallin mukainen eli reilut puolet kasviksia - salaattia, juureksia, kasviksia, mitä nyt tarjolla on. Noin neljäsosa riisiä/perunaa/pastaa. Neljäsosa proteiinia: liha/kala/kasviskastike/pata/ mitä onkin tarjolla. Näkkileipä silloin tällöin. Lasi maitoa.

Välipala: hedelmä, välillä pulla, kahvia

Illallinen: lämmin ruoka tai muutoin ns täysi ateria. Ihan perus kotiruokaa: makaronilaatikkoa, jauhelihakastiketta kasviksilla lisättynä, kanacurrya kookosmaitoon riisillä, uunilohta, uunijuureksia, pastatonnikalasalaattia, kaalijauhelihapataa, keittoja (esim tomaattilinssikeitto raejuustolla on todella hyvää), itse tehtyä pitsaa, tortillaa, kanankoipia, fileekalapuikkoja tai paloja, kanasalaattia... Annoskoko vastaava kuin lounaalla, huomioiden onko päivän aikana tullut liikuttua (treenipäivånä enemmän hiilaria ja proteiinia).

Iltapala: rahkaa hedelmillä, tai leipiä kuten aamulla, tai kananmunia, välillä esim pannaria, lettuja, hedelmiä, jogurttia.

Herkuttelen aika usein mutta vähän kerrallaan. Perusruoka on ravitsevaa ja esim illallisella on aina lisukkeena jos ei tuoretta salaattia/kasviksia niin esim säilykekurkkuja/ punajuurta /porkkanaraastetta.. Liikun paljon. Siitä tulee hyvä balanssi, saa syödä mitä tykkää kunhan ei ahmi, ja liikunta pitää aineenvaihdunnan liikkeellä. Vettä pitää juoda pitkin päivää myös että kroppa toimii.

Hui. Olen kyllä kateellinen jos joku pysyy hoikkana syömällä noin paljon. Itse olen tänään syönyt lounaaksi papuja ja salaattia, välipalaksi puolikkaan bagelin tuorejuustolla, ja illalliseksi salaatin jossa riisiä, vihanneksia ja kaksi kananmunaa ja vähän kastiketta. Juomana kaksi kahvia joissa kummassakin ruokalusikallinen kermaa. Muuten vettä. Olen syönyt lähinnä salaattia vuoden alusta eikä paino putoa... Toki ylipainoa on hyvin vähän.

Vierailija
31/77 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskotiruokaa syön, mutta ei mitään sipsimättöä iltaisin vaan esim.hedelmiä. herkuttelen myös sillointällöin, mutta ei joka päivä. Ihminen voi syödä kyllä mitä vaan kun kuluttaa sen liikunnalla ja jos ei liiku niin katsoo mitä suuhun laittaa.

Vierailija
32/77 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

broccolineja

No voi hyvä tavaton eipä olekaan. Eikö tolle voisi keksiä suomenkielistä sanaa? Kuulostaa ihan idioottimaiselta.

No kun se suomalainen "varsiparsakaali" vasta idioottimaiselta kuulostaakin. 

Vierailija
33/77 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa, leipää, riisiä, perunaa, papuja, linssejä, pakastevihanneksiakin menee paljon (mm. vihreitä papuja ja parsakaalia) ja toki tuoreitakin vihanneksia. Näistä saa kivoja aasialaistyylisiä ruokia. Juustoa sekä lihaa syön kohtuudella. Syön enää lähinnä kanaa ja joskus harvoin kalaa, punaista lihaa menee vain vieraiden luona kylässä.

Herkkuja syön harvemmin. Ei tee mieli, kun syö oikeaa ruokaa, ainakin mulla makeanhimo on lähinnä pelkkää nälän tunnetta. Joskus on kausia, kun herkuttelen pieniä määriä useammin (esim. joulu). Enemmän kuitenkin himoitsen suolaista ruokaa kuten pizzaa tai sushia. Limuja en ole juonut vuosiin, sillä ovat liian makeita. Vissyä sekä kahvia juon paljon.

Kropaltani olen normaalipainoinen ja hyväkroppainen nainen, muutama kilo ylimääräistä löytyy alavatsasta. En ole ikinä tykännyt liikunnasta, mutta aloitin salilla käymisen n. 2kk sitten ja nyt myös jumppaliikkeiden tekemisen, tarkoituksena on kiinteyttää vatsaa.

N21

Vierailija
34/77 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

broccolineja

No kun se suomalainen "varsiparsakaali" vasta idioottimaiselta kuulostaakin. 

Kyllä näin on. Hei se voisi olla parsaliini! Minne voi ehdottaa nimenmuutosta?

Vierailija
35/77 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys: alkoholia menee vaihtelevalla menestyksellä - viiniä sekä olutta silloin tällöin, gin tonic kelpaa myös.

N21

Vierailija
36/77 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monipuolisesti kasviksia, marjoja ja hedelmiä (puoli kiloa päivässä saa hyvin täyteen tekemällä aamupalaksi smoothien ja syömällä ainakin kahta kasvista joka aterialla), täysjyväviljoja, voita, oliiviöljyä, maustamatonta jugurttia, pähkinöitä, mysliä, hunajaa, erilaisia papuja ja kikherneitä, härkistä, munia, kalaa, riistaa...

En syö ollenkaan kanaa tai muuta punaista lihaa kuin suomalaista riistaa eli lähinnä hirveä tai poroa. 

Herkkuina ovat salmiakki ja tumma suklaa, joskus myös leivonnaiset tms. 

Vierailija
37/77 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin aamulla pari hedelmää ja kahvia.

Lounaalla kasslerpihvin, papu ja siemensekoitusta ja kaksi porkkanapihviä.

Töistä tullessa pastaa ja jauheliha - tomaattikastiketta.

Iltapalalla proteiinisuklaavanukkaan, banaanin ja lautasellisen papuja ja kasviksia. Leivän.

170cm/55kg

Pari kertaa viikossa liikuntaa.

Vierailija
38/77 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lämmintä ateriaa päivässä ihan mitä tahansa mutta kohtuudella. Välillä salaatti, välillä BigMac eli ihan kaikkea mahdollista.

Itselleni aamupala on tärkein. Jos siitä puuttuu proteiini, olen nälkäinen koko päivän ja hirveä makeanhimo.

Kun syön aamulla hyvin plus 2 lämmintä ateriaa, ei ole nälkä eikä tee mieli mitää makeaa.

Useimmat mun tutuista lihoo siksi, että eivät syö tarpeeksi usein ja erityisesti huonosti aamuisin. Sitten vedetään koko päivä makeaa ja illalla hirvee mättö.

Vierailija
39/77 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista vegaanista kotiruokaa. Tänään esim. makaronilaatikkoa ja juures-papusosekeittoa. Huomenna teen currytofua. Aamu- ja iltapalaksi useimmiten jugurtti, marjasmoothie tai pari leipää päällisillä. Välipalaksi joku hedelmä.

Muita ruokia mitä syön usein: paistettu tofu tai härkis ja perunat, pasta kikherneillä tms., hernekeitto (itsetehty), misokeitto, soijabolognese, kaikenlaiset uunikiusaukset. Ohessa usein kaalisalaattia ja uunitettua tai höyrytettyä parsaa tai kukkakaalta.

Vihanneksia ja juureksia tulee helposti kilokin päivässä. Syön reiluja annoksia, mutta en juuri santsaa enkä ollenkaan napostele. Aamupala saattaa joskus jäädä väliin, aina ei tee mieli aamulla kuin kahvia ja tykkään syödä reilummin myöhemmin. Syön usein vain 3, mutta enintään 5 kertaa päivässä. En ole kieltänyt itseltäni mitään herkkuja, eli voin joskus vetää vaikka suklaalevyn tai sipsipussin, mutta erittäin harvoin tekee mieli. En juo säännöllisesti alkoholia.

Geenitkin varmaan auttaa ja liikkuminen, mutta tärkeintä on kuunnella omaa kroppaa ja oloa. Ai niin ja: jos en saa nukkua tarpeeksi, tulee hirveä sokerin ja kaiken roskaruuan himo ja pohjaton nälkä. Mulle uni on tärkeä osa järkevää ja nautinnollista syömistä.

Vierailija
40/77 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia. Itse syön oikeastaan mitä lystään ja olen silti laiha. Joku tankkeri jyrsii selleriä ja lihoo siitäkin.