Paastopäivä kerran viikossa, laihdutus
En pystyisi noudattamaan 5/2 pätkäpaastoa, sillä urheilen noin kuutena päivänä viikossa eikä treeni suju nälkäisenä. Olen normaalipainoinen joten hidas laihdutus on ok. Lähinnä mietityttää että mitä tuona 500 kcal päivänä sitten kannattaa syödä?
Onko ok jos esim syö aamulla pienen annoksen veteen keitettyä kaurapuuroa marjoilla, lounaaksi vihersalaatti ja 1 keitetty kananmuna, päivälliseksi pieni annos kasvissosekeittoa, illalla purkki maustamatonta rahkaa ja marjoja. Vai tuleeko tuosta jo liikaa kaloreita?
Kommentit (30)
Hmm, tuollainen apetit pakastepinaattikeitto sisältää yhteensä 280 kcal ja jos siihen vetää keitetyn kananmunan 70 kcal päälle niin siinä ainakin saisi mahan täyteen ja nälkäkin pysyy varmasti monta tuntia pois. Kaloreita jää reilusti vielä vaikkapa isoon lautaselliseen vihersalaattia tai kaurapuuroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä 600kcal päivä tänään menossa. Söin papupurkin, maustin curryllä, chilillä, paseeratulla tomaatilla.
Pari näkkäriä voin ja aamupalajuuston kera.
Jälkkäriksi rivi Fazerin sinistä.570kcal eikä vieläkään ole nälkä, menen nukkumaan klo 9-10. Ateria oli klo 1 iltapäivällä.
Just joo, laihdutat, mutta ilman Fazerin sinistä et pysty olemaan?
Kalorimäärällä on välipäivinä väliä, ei sillä mistä ne tulevat. Enkä ole läski, yritän vain pudottaa rasvaprosenttia. Olen jo hoikka.
Kaikista tiukinta ruokavaliota tuntuu vetävän ne jotka ei todellakaan ole hoikkia. Kun sallii itselleen välillä herkkuja ei retkahda niin helposti ja syöminen pysyy "normaalina" verrattuna vaikkapa syömishäiriöiseen syömiskäyttäytymiseen.
Mä kuulin joskus että syön huonoja hiilihydraatteja. Olin itse tuolloin noin 47 kg painava, kommentoija oli huomattavan lihava mies jonka maha roikkui vyösoljen päällä (mutta hän oli juuri valaistunut karppaamisen saloista).
Kyllä ne herkutkin elämään mahtuu, aina välillä. Huvittavaa että täällä paheksutaan kun joku syö rivin fazeria :D
Hernari, kasvissosekeitto, raejuustoa. Auttaisikohan jos laittaisi salaattiin paljon kaikkea rouskuvaa mitä joutuu pureskelemaan, niin tulee olo että olisi syönyt paljon enemmän mitä oikeasti? Jotkut porkkanat, kurkku jne ei sisällä paskaakaan kaloreita.
Olen törmännyt väitteeseen, että keho ei tajua paljonko ruoassa on kaloreita vaan yleensä vaan havainnoi sitä kuinka täynnä vatsa on. Voiko pitää paikkaansa?
200 g hernemaissipaprikaa sisältää noin 180 kcal, tuossa on kuituja ja jonkin verran proteiiniakin. Raejuustoa siihen kylkeen, niin se käy jo yhdestä ateriasta?
Vierailija kirjoitti:
Olen törmännyt väitteeseen, että keho ei tajua paljonko ruoassa on kaloreita vaan yleensä vaan havainnoi sitä kuinka täynnä vatsa on. Voiko pitää paikkaansa?
Elimistö kyllä tietää tasan tarkkaan, mitä sinne tunkee. Kylläisyys ei ole sama kuin vatsa täynnä.
Kuidut täyttää vatsaa, entä kuitulisät?
Auttaako jos puuroon lisää kuitulisää, pitääkö paremmin nälkää?
Kalorimäärällä on välipäivinä väliä, ei sillä mistä ne tulevat. Enkä ole läski, yritän vain pudottaa rasvaprosenttia. Olen jo hoikka.