Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paastopäivä kerran viikossa, laihdutus

Vierailija
19.02.2020 |

En pystyisi noudattamaan 5/2 pätkäpaastoa, sillä urheilen noin kuutena päivänä viikossa eikä treeni suju nälkäisenä. Olen normaalipainoinen joten hidas laihdutus on ok. Lähinnä mietityttää että mitä tuona 500 kcal päivänä sitten kannattaa syödä?

Onko ok jos esim syö aamulla pienen annoksen veteen keitettyä kaurapuuroa marjoilla, lounaaksi vihersalaatti ja 1 keitetty kananmuna, päivälliseksi pieni annos kasvissosekeittoa, illalla purkki maustamatonta rahkaa ja marjoja. Vai tuleeko tuosta jo liikaa kaloreita?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis laihdutan koska paino huomaamatta hiipinyt painoindeksin yläpäähän. Korjausliike nyt eikä sitten kun olen jo ylipainoinen. 

Vierailija
2/30 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 16/8 sopisi paremmin? Mulla toimii tosi hyvin myös liikuntaan yhdistettynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paasto tarkoittaa sitä että ei syödä yhtään mitään

Vierailija
4/30 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö 16/8 sopisi paremmin? Mulla toimii tosi hyvin myös liikuntaan yhdistettynä.

Iltatreenipäivinä ei toimi sitten yhtään... En pysty menemään nälkäisenä nukkumaan. Yleensä minulle tulee noin 12-14 h yöpaasto joka tapauksessa. 

Vierailija
5/30 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paasto tarkoittaa sitä että ei syödä yhtään mitään

Tutustu pätkäpaastoon. Eri asia. 

Vierailija
6/30 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltatreenipäivinä ei toimi sitten yhtään... En pysty menemään nälkäisenä nukkumaan. Yleensä minulle tulee noin 12-14 h yöpaasto joka tapauksessa. 

Ok, itsekin treenaan illalla ja syön tietenkin treenin jälkeen. Mutta se onnistuu ihan hyvin jättämällä aamupala sinä päivänä väliin, eli syön joko 12-20 tai 13-21.

Vierailija
7/30 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, itsekin treenaan illalla ja syön tietenkin treenin jälkeen. Mutta se onnistuu ihan hyvin jättämällä aamupala sinä päivänä väliin, eli syön joko 12-20 tai 13-21.

Minulla välillä treenit loppuvat vasta 22 tai 22.30, joten syöminen voi tapahtua vasta 23... Pitää miettiä. Pätkäpaasto paastopäivillä siinä mielessä olisi helpompi että muina päivinä voi syödä normaalisti, mutta miten kestää nälkää se on taas asia erikseen. 

Vierailija
8/30 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
9/30 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ap osaa laskea kaloreita, vai miksi kysyt? Täytyyhän sun osata, jos meinaat saada kokonaiskalorimäärän pidettyä kurissa. Energiamäärä ilmoitetaan tuotepakkauksessa, voit katsoa sieltä. Kalorimääriä löytyy myös esim. Finelistä.

Ja tietenkin lasket myös muina päivinä, muuten tulee helposti syötyä enemmän paastopäivän jälkeen ja koko homma vesittyy. 

Vierailija
10/30 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ap osaa laskea kaloreita, vai miksi kysyt? Täytyyhän sun osata, jos meinaat saada kokonaiskalorimäärän pidettyä kurissa. Energiamäärä ilmoitetaan tuotepakkauksessa, voit katsoa sieltä. Kalorimääriä löytyy myös esim. Finelistä.

Ja tietenkin lasket myös muina päivinä, muuten tulee helposti syötyä enemmän paastopäivän jälkeen ja koko homma vesittyy. 

Kysyn siksi, että miten saa pysyttyä tuon yhden päivän ruodussa, mitä kannattaa OIKEASTI syödä. Voihan sitä vetää vaikka karkkeja tuosta kalorimäärästä, mutta ei se nälkää pidemmän päälle pidä ja retkahtaa entistä pahemmin. 

Vierailija
11/30 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis olen ihan keltanokka tässä laihduttamisessa, kun ei ole koskaan aikaisemmin eläessäni tarvinnut laihduttaa. Mutta ilmeisesti kaikissa laihdutusmuodoissa joutuu kokemaan nälkää jossain vaiheessa, jos normaalipainosta aloittaa. Haluan välttyä ahmimiselta tms. 

Vierailija
12/30 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis olen ihan keltanokka tässä laihduttamisessa, kun ei ole koskaan aikaisemmin eläessäni tarvinnut laihduttaa. Mutta ilmeisesti kaikissa laihdutusmuodoissa joutuu kokemaan nälkää jossain vaiheessa, jos normaalipainosta aloittaa. Haluan välttyä ahmimiselta tms. 

Nälkää ei tarvitse "kärsiä"  Nälkä on merkki, että keho haluaa ruokaa, normaali olotila, joka poistuu syömällä. Jatkuva nälkä on merkki ravinnon puutteesta eikä kuulu normi elämään eikä laihdutukseen.

Vierailija
13/30 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn siksi, että miten saa pysyttyä tuon yhden päivän ruodussa, mitä kannattaa OIKEASTI syödä. Voihan sitä vetää vaikka karkkeja tuosta kalorimäärästä, mutta ei se nälkää pidemmän päälle pidä ja retkahtaa entistä pahemmin. 

Mä syön munavoita ja kasviksia.

Vierailija
14/30 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi nähdä nälkää, jos vaan hiukan pienennät annoskokoa ja jätät turhat sokerit ja rasvat pois. Vuoden sisään painosi on siinä missä haluat. Laihduttaminen on turhaa, samoin kuin paastoilla kikkailu.

Vierailija
15/30 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 600kcal päivä tänään menossa. Söin papupurkin, maustin curryllä, chilillä, paseeratulla tomaatilla.

Pari näkkäriä voin ja aamupalajuuston kera.

Jälkkäriksi rivi Fazerin sinistä.

570kcal eikä vieläkään ole nälkä, menen nukkumaan klo 9-10. Ateria oli klo 1 iltapäivällä.

Vierailija
16/30 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä 600kcal päivä tänään menossa. Söin papupurkin, maustin curryllä, chilillä, paseeratulla tomaatilla.

570kcal eikä vieläkään ole nälkä, menen nukkumaan klo 9-10. Ateria oli klo 1 iltapäivällä.

Just joo, laihdutat, mutta ilman Fazerin sinistä et pysty olemaan?

Vierailija
17/30 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nälkää ei tarvitse "kärsiä"  Nälkä on merkki, että keho haluaa ruokaa, normaali olotila, joka poistuu syömällä. Jatkuva nälkä on merkki ravinnon puutteesta eikä kuulu normi elämään eikä laihdutukseen.

Mielummin kärsin kovaa nälkää vain satunnaisesti, en päivittäin. Siksi pätkäpaasto. Treenin jälkeen joka tapauksessa on ihan tappokova nälkä, joten pakko syödä niinä päivinä kunnolla. Myöskään nälkäisenä ei jaksa treenata. Lepopäivän voi käyttää nälkäisenä lojumiseen. 

Vierailija
18/30 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön munavoita ja kasviksia.

Kiitos!

Vierailija
19/30 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Joku tosi mausteinen tai tulinen ruoka voisikin toimia hyvin, kun ei sitä ruokaa edes voi syödä kovin nopeasti. 

Vierailija
20/30 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo, laihdutat, mutta ilman Fazerin sinistä et pysty olemaan?

Ei laihduttaminen tarkoita sitä, että ei voisi ikinä koskaan milloinkaan enää syödä mitään herkkuja. Monille meistä herkut kuuluu ihan normaaliin elämään. Ja ne jotka ovat makealle persoja repsahtavat helposti pahemmin jos yrittää totaalikieltäytyä.