Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesälomakuukaudet: miten ne jakautuu omassa työssäsi?

Vierailija
19.02.2020 |

Milloin pidät kesälomasi ja kuinka pitkän? Jos teillä pitää jakaa työntekijöiden kesken kesälomakuukaudet niin minä kesän kuukausista teillä lomat pidetään? Milloin aikaisintaan ja milloin viimeisintään?
Olen hoitoalalla ja meitä vakituisiakin vaaditaan nyt pitämään kesälomia sekä toukokuun että syyskuun puolella. Olen vahvasti sitä mieltä, että nuo eivät mitään kesälomakuukausia ole ja perheellisenä minulla ei tulisi olemaan päivääkään kesälomaa muun perheen kanssa yhtä aikaa, mikä syö motivaatiota pahasti! Teen valmiiksi 3-vuorotyötä, joten olen paljon poissa muun perheen ollessa vapailla ja nyt vielä lomat saisin pitää lomakauden ulkopuolella. Alan vaihto houkuttaa koko ajan enemmän tämänkin vuoksi- tuntuu, että työlle täytyy uhrata koko elämä.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusalalla, ja tehdään paljon koulukorjauksia, joten suotavaa olisi pitää lomat muulloin kuin koulujen loma-aikana. Kesähessut on kullanarvoisia vakituisten tuuraajina.

Oma työni liittyy enemmänkin talousasioihin, ja niissä heinäkuu on se hiljaisin kuukausi, joten minulle se on ihan hyvä aika lomailla. Toki lähimpien kollegojen kanssa sovitellaan niin että joku on lähes koko ajan paikalla.

Vierailija
42/43 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä toivotaan, että työntekijät pitäisivät lomansa juhannuksen ja elokuun puolivälin välillä, koska silloin yhteistyötahot ovat lomilla ja siksi ei ole kovin paljon tekemistä.

Vaihdoin itse työpaikkaa viime vuonna, joten minulla on palkallista lomaa vain 2,5 viikkoa. Työaikasaldoja kertyy kolmisen päivää (maksimi mitä saa kerryttää) ja lisäksi otan 2-3 viikkoa palkatonta. Luultavasti aloitan lomani juhannusviikolta ja pidän sitten ne 5-6 viikkoa putkeen.

Sama meillä. Elokuu on vähän sellainen, että töissä sopisi jo olla. Heinäkuu on ihan kuollut, asioita ei vaan saa silloin eteenpäin, kun yhteistyökumppanit on tietysti lomalla. Joten suurin osa meistä on lomalla heinäkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistolla kiertävät lomat kesä-elokuulla, tehtaalla kierto touko-syyskuu koska enemmän porukkaa mukana kierrossa. Jonkun verran saa soviteltua lomia jos on tarvetta, mutta tiedän tapauksia jotka ovat vuosia menneet kierron mukaan eivätkä vaihda loma-ajankohtaa.

Toisaalta on kiva kun tiedät vuosia eteenpäin lomasi. Esim. lapsen oli helppo valita rippileirinsä ajankohta kun tiesi milloin ei ainakaan olla reissussa. Mies voi varsin hyvin valita itse sopivan loma-ajan, joten tarvittaessa olemme olleet peräkkäin (kun lapset olivat pieniä) tai yhtä aikaa jos reissataan. Tänä vuonna olen elokuun vuorossa, joten mies aloittaa heinäkuun puolella ja olemme kaksi viikkoa yhtä aikaa, ja koulujen alettua olen vielä pari viikkoa itsekseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi