Vielä 300 grammaa normaalipainoon, olen laihtunut jo 23 kiloa. Miten palkita itsensä?
BMI-mittaustavan mukainen normaalipainon raja häämöttää 300 gramman päässä. Olen laihtunut jo selvästi yli 20 kiloa. Nämä ylikilot tuli alle vuoden aikana erään sairauden takia, ja nyt sekä se sairaus että ne kilot on jääneet taakse. Miten palkita itsensä?
Kommentit (43)
Osta joku tosi kiva ja laadukas vaate, jota tulee pidettyä usein. Pystyt helposti pitämään painon jatkossakin normaalina, kun on sopiva mitta muistuttamassa, jos vaate alkaa kiristämään. Pystyt puuttumaan tilanteeseen ajoissa
Itse ostaisin jotain materiaa tai kävisin hemmottelemassa itseäni kampaajalla yms. Tosi hieno saavutus ap!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi syödä myös kevyitä herkkuja,kun itse valmistaa. Jos on juhlittavaa niin ei se yksi herkutteluhetki mitään muuta. Mutta jos vaarana on lipsuminen niin sitten osta jotain kivaa, vaatteet on aina mukava ylläri:)
Ei niiden herkkujen mikään pakko oo kevyitä olla, jos satunnaisesti herkuttelee
Hieno homma! Osta joku kiva vaate ja käy kampaajalla. Ite odotan kuin kuuta nousevaa, että sairaus menisi remissioon ja saisi Solu-Medrolin, Prednisolonin, Trexanin sekä Lyrican pois. Sitten aloitan saman urakan kuin sinä.
Ne ketjussa esitetyt rasvapaskamätöt eivät ole tavoiteltavia herkkuja. Palkitse itsesi muulla kuin syötävillä ja juotavilla. Yhtä huono on jonkun ohje, ettei yksi kerta herkkuja vaikuta mihinkään. Kyllä se vaikuttaa omaan psyykeeseesi. Pidät palkintona sellaista, joka ei ole palkinto.
Sen laskin sampanjaa ja jonkun pikku herkun voit ottaa sitten, kun se ei merkitse itsessään sinulle mitään, vaan juhlistaa jotain muuta, vaikka perhejuhlia. Mutta itsesi palkitsemiseen se on tilanteessasi väärä tapa.
Onnittelut elämäntapamuutoksesta! Hieno suoritus!
Vierailija kirjoitti:
Onhan kyse oikeasta, vanhasta normaalista eli pituus miinus 110? Jos kyse nykyajan kehopositiivisuus normaalista, niin lenkille mars!
Ei ole mitään "vanhan ajan pituus - 100":tä. 80- ja 90-luvuilla puhuttiin pituus - 100:sta. Ja BMIn mukaan esim. minä 162cm olen normaalipainoinen alle 65-kiloisena. Sinun hömpötyksesi mukaan muka pitäisi olla 52kg, mikä on itselleni mahdotonta ellen olisi itseäni tietoisesti näännyttävä perseetön ja rinnaton nälkäkurki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan kyse oikeasta, vanhasta normaalista eli pituus miinus 110? Jos kyse nykyajan kehopositiivisuus normaalista, niin lenkille mars!
Ei ole mitään "vanhan ajan pituus - 100":tä. 80- ja 90-luvuilla puhuttiin pituus - 100:sta. Ja BMIn mukaan esim. minä 162cm olen normaalipainoinen alle 65-kiloisena. Sinun hömpötyksesi mukaan muka pitäisi olla 52kg, mikä on itselleni mahdotonta ellen olisi itseäni tietoisesti näännyttävä perseetön ja rinnaton nälkäkurki.
Korjaus: "vanhan ajan pituus - 110":tä
Vierailija kirjoitti:
Shoppailemalla!
Shoppailu = eli mennään kauppoihin pyörimään väkisin ostamaan asioita mitä ei oikeasti tarvitse.
Mahtavaa! Onnittelut. Kyllä minäkin itseäni palkitsisin vaikka hyvin istuvilla vaatteilla tai miten olisi kasvohoito tai hieronta?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi syödä myös kevyitä herkkuja,kun itse valmistaa. Jos on juhlittavaa niin ei se yksi herkutteluhetki mitään muuta. Mutta jos vaarana on lipsuminen niin sitten osta jotain kivaa, vaatteet on aina mukava ylläri:)
alapeukkuja, miksi? palstaurpojen logiikkaa ei voi kun ihmetellä..ai niin,teidän mielestä apeen pitäisi mättää rasvaisia sokerisia kaupan herkkuja kidasta alas eikö vain? tai että oikeasti kevyitä herkkuja ei enää ikinä voi syödä kun laihduttaa, eikö niin?
Ihme veetuilua täällä. Mahtaa toisen onni ottaa joitain päähän. :P
Onnea ap! Shoppailua ehdottaisin minäkin.
Onnea saavutuksesta! 😊 Minäkin ehdotan jotain kauniita ja laadukkaita vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alapeukkuja, miksi? palstaurpojen logiikkaa ei voi kun ihmetellä..ai niin,teidän mielestä apeen pitäisi mättää rasvaisia sokerisia kaupan herkkuja kidasta alas eikö vain? tai että oikeasti kevyitä herkkuja ei enää ikinä voi syödä kun laihduttaa, eikö niin?
Minä alapeukutin siksi että herkuttelua ei kannata pitää palkintona, varsinkin jos on painon kanssa ongelmaa.
Onko jotain mistä olet haaveillut pitkään? Itse olen aina halunnut mennä hampaidenvalkaisuun ja ajattelin kustantaa sen itselleni kunhan olen tavoitteessani.
Ihmisen painoa ei voi mitata noin tarkasti. Saat 300g lisää painoa jo juomalla yhden vesilasillisen, ja saman verran menetät käymällä pissalla.
Kiitoksia kaikille, jotka onnitteli! En osannut odottaa, tuli hyvä mieli. Olen kyllä todella tyytyväinen, että ne sairauden aiheuttamat kilot lähti pois. Tsemppiä teille, jotka vielä kamppailette saman asian kanssa. Ja kiitoksia palkitsemisideoista, taida mennä ostamaan jonkun kivan paidan ja syömään jäätelöannoksen. En ole vuoteen syönyt mitään herkkuja. Ap
Shoppailu on addiktio missä herkkujen mässäily. Palkinnoksi ota kuva itsestäsi. Lainaa hyvä kirja. Syö maistuva terveellinen ateria. Hemmottelua itselle, mistä tykkäät. Tunnin hieronta!
Vierailija kirjoitti:
kuinka kauan meni laihduttaessa?
Noin vuosi, ehkä vähän alle. Ap
Jessus, mun "normaalipaino" olisi 45 :D Mitä en painanut edes hoikkana ja urheilullisena teininä