Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalainen haluaa bonuskortti-järjestelmän jolla seurataan hänen ostoskäyttäytymistä?

Vierailija
18.02.2020 |

Suomalainen on kyllä ihmeellinen eläin. Haluaa kaikkea mikä ei ole hyväksi hänelle.

https://www.iltalehti.fi/talous/a/41053a7a-d7bf-4412-8c75-1babb39b5d87

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varsinaista haittaa noista on yksityishenkilölle? En itse näe esimerkiksi kohdennettua mainontaa haittana.

Vierailija
2/38 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ostokseni eivät ole mikään suuri salaisuus. Samoin kuin USA tai Venäjä saa aivan vapaasti salakuunnella puheluita, onnea sille agentille joka joutuu tulkkaamaan kahden 2-kymppisenä tytön hihittelyä miehistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis luovuttamaan ostotietojani jos saan sitä vastaan alennuksia. Miksei se ole hyväksi minulle?

Vierailija
4/38 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä varsinaista haittaa noista on yksityishenkilölle? En itse näe esimerkiksi kohdennettua mainontaa haittana.

On siitä sitten tulevaisuudessa haittaa kun et saakaan sairausvakuutusta, kun olet ostanut liikaa sipsiä ja kaljaa

Vierailija
5/38 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valinta. Minun "ostoskoria" saa ihan vapaasti tutkia ja analysoida. Oli muuten itsellekin yllätys että meidän eniten ostama tuote on juusto!

Vierailija
6/38 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ostokseni eivät ole mikään suuri salaisuus. Samoin kuin USA tai Venäjä saa aivan vapaasti salakuunnella puheluita, onnea sille agentille joka joutuu tulkkaamaan kahden 2-kymppisenä tytön hihittelyä miehistä.

Meinaatko hihitellä loppuelämäsi? Eikö sulla ole lainkaan kiinnostusta tehdä jotain tärkeää elämässäsi?

Vierailija
7/38 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin siis ostaa ihan vapaasti kaljaa ja shipsejä kun en saa muutenkaan sellaista sairasvakuutusta mikä kannattaisi ottaa. Ja bonukset kaupan päälle.

Vierailija
8/38 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu se nykyinen ostoskori estääkin varmasti kaiken järkevän toiminnan tulevaisuudessa. On taas osa ostanut foliota rullakaupalla ja vielä ilman bonuksia.

Vierailija
9/38 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kun suomilammas antaa pääsyn tilitietoihinsa poliisille ja Kelalle: "mitä välii? Ei mulla oo mitään salattavaa!!"

Vierailija
10/38 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten ottaisin alennukset suoraan ilman mitään bonuskortteja. Kaupatkin ja alennukset ois varmaan parempia kun ihmiset ei keskittäisi.

Vierailija
11/38 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu se nykyinen ostoskori estääkin varmasti kaiken järkevän toiminnan tulevaisuudessa. On taas osa ostanut foliota rullakaupalla ja vielä ilman bonuksia.

Ette taida paljoa seurata maailmanmenoa? Esim.

"Entä jos jokainen tekosi tallentuisi kameralle ja sinut pisteytettäisiin kansalaisena? Kiinassa se on pian totta"

https://yle.fi/uutiset/3-10135093

Tällaisenkö yhteiskunnan te haluatte tännekin? Ihan samaa on tännekin tulossa, muutokset vaan tehdään pikkuhiljaa. Jos muutokset tehtäisiin kerralla, niin ihmiset saattaisivat herätä jopa ajattelemaan

Vierailija
12/38 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siitä sitten tulevaisuudessa haittaa kun et saakaan sairausvakuutusta, kun olet ostanut liikaa sipsiä ja kaljaa

En ole ikinä juonut alkoholia, sipsejä syön.

Vierailija
13/38 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkailemalla minun ostoksiani niin voisivat havaita että nyt ollut maanantaiostokset ja toisella kertaa perjantaiostokset. Maanantaina suunnilleen aina ne samat jos ei jotain tarjousta mukaan tule napattua. Perjantaiostoksissa taas vaihtelua enemmän. Minulla ei minkään ryhmän kortteja joten eipä ostokäyttäytyminen jää mihinkään talteen mutta eipä haittaisi jos kauppa tietäisi että paljon todennäköisemmin ostan jauhelihapaketin maanantaina kuin perjantaina. Toisaalta voisivat pitää minua raittiina koska en ikinä osta olutta kaupasta. 

Vierailija
14/38 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo pitkään ollut kahden vaiheilla näiden korttien kanssa. Käytän kyllä niitä, kun ne on tullut hankittua, enkä hetkeäkään kuvittele että SUPO, NSA tai KGB seuraavat ostoskäyttäytymistäni. Nyt viimeaikoina on kuitenkin mietityttänyt, kuinka erillisiä nämä korttijärjestelmät toisistaan ovat? Aikaisemmin kun hoidin ostokset lähinnä K-ryhmän kaupoista, tietynlainen ostokäyttäytyminen tallentui siihen profiiliin. Nyt, viimeisen vuoden olen hoitanut ostokseni lähes 90 prosenttisesti S-ryhmän kaupoissa, ja myös ruokavalio muuttui kaupparyhmää vaihtaessa täysin. Kärjistettynä siis K-ryhmästä ostin lähinnä sipsejä ja vaaleaa leipää, S-ryhmän kaupoista tulee haettua tuoreita vihanneksia ja marinoimatonta lihaa. Nyt K-menu sovellus tarjoaa minulle henkilökohtaisella etulistalla tuotteita, joita olen vasta viimeisen vuoden aikana enemmän ostanut S-ryhmän kaupoista.

En ole keittelemässä mitään suurta salaliittoa, mutta utelias kun olen, on alkanut mietityttää, missä nämä kaksi järjestelmää kohtaavat. Kyseessä siis kummankin ryhmän kohdalla ihan vaan etukortti ilman maksuominaisuutta. Sattuman osuutta kyllä vahvasti epäilen, mutta samalla kaihertaa pieni epäily.

Vierailija
15/38 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluiten ottaisin alennukset suoraan ilman mitään bonuskortteja. Kaupatkin ja alennukset ois varmaan parempia kun ihmiset ei keskittäisi.

Ei se korttijärjestelmäkään ilmaiseksi synny. Bonukset sitten kuolettaa näistä kustannuksista johtuvat korkeammat hinnat. Vakuutusyhtiöt sitten kiittää tiedoista kun voivat laskea riskit paremmin ja lyödä personoinut hinnat.

Vierailija
16/38 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ensin Osuusliike Elannon ja sittemmin S-ryhmää edustavan alueellisen osuuskaupan jäsen. Bonuskortti tuli jäsenyyden kylkiäisenä. Aiemmin maksettiin pelkkää osuuskunnan ylijäämän palautusta. Pankkini on S-pankki.

Kyllähän hinnat nousivat bonusjärjestelmän käyttöönoton myötä, mutta edelleen pidän Prismaa edullisempana kuin City-Marketia. Bonusten karttuminen on kiinni siitä, millaisia yhteistyökumppaneita ässällä on.

Lidl on sitten oma lukunsa. Sieltä ostetaan tiettyjä tuotteita. En henkilökohtaisesti jaksa juosta tarjousten perässä kuin poikkeustapauksissa. Aikaa menee eikä bensa ole ilmaista.

Se että ostostietoni ovat jossain ei hetkauta. Tupakkaa en polta ja viinit ostan Alkosta, jos nyt jotakuta sattuisi tällainen informaatio kiinnostamaan.

Vierailija
17/38 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis, kaikki höylää jotain wtun korttia siinä kassalla ja aikaa kuluu hukkaan, niin kysymys kuuluu, että mitä vtun hyötyä siitä on ?

Zinc

Vierailija
18/38 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittais vaan alennukset suoraan hintoihin, niin se joka ostaa enemmän saa hinnoissa jo sen alennuksen.

Mutta ei .. jotain tyhjänpäiväistä korttipelleilyä helvetissä.

Zinc

Saisi kieltää lailla mokoman pelleilyn, kun se ei näytä muuten toimivan. Asiakkaathan maksavat tuotteista todellisuudessa eri hintaa!! 

Tämähän sotii demokratiaa vastaan.

Vierailija
19/38 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonuskortin omistaja ei suinkaan saa alennusta vaan bonuskortiton saa sanktioita! On turhauttavaa seurata vierestä kun kansa vie itseään turmioon.

Vierailija
20/38 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Setä Benjamin on asiasta tätä mieltä:

Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.

Zinc

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi