Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetaanko armeijassa olemaan suihkussa vaiko tappamaan?

Vierailija
18.02.2020 |

Olen nuori nainen ja aion mennä armeijaan jos siellä oikeasti opetetaan tappamaan. Nyt kun lukee niin siellä pitääkin olla suihkussa muiden kanssa ja se aiheuttaa kyllä ongelmia. Olen aina ollut siinä uskossa että siellä pääsee ampumaan ja ammutaan paljon sekä neuvotaa muutenkin kuinka vihollisen voi tappaa ilman ampuma-asettakin.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistyneessä länsimaassa ei tarvitse pakottaa miehiä armeejaan. Se kertoo kyllä erittäin paljon tuon organisaation luonteesta.

Eipäs kerro, vaan lainsäädännöstä. Miehistä taitaa armeijan käydä noin 2/3, joten ihan hyvin sikäli. Ei tarvitse ketään pakottaa.

Vierailija
42/54 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 2003 oli vissiin säästölinja päällä, kun ammunnoissa oli aika vähänlaisesti patruunoita käytettäväksi. Olihan siellä hiihtoa ja muuta jännää. Odottaakin sai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

armeijassa nyt ei juuri tappamista opeteta, vaan toimimista ryhmässä  myös niiden umpikuupojen kanssa. Myös silloinkun vähä väsyttää tai ketuttaa.

Vierailija
44/54 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin 2003 oli vissiin säästölinja päällä, kun ammunnoissa oli aika vähänlaisesti patruunoita käytettäväksi. Olihan siellä hiihtoa ja muuta jännää. Odottaakin sai.

Joskus on enemmän, joskus vähemmän. Ei siellä tarkoitus ole huvikseen räiskiä. Oleellista on kuitenkin, että ammuksia on, eikä huudeta laukauslaukausta. 

Vierailija
45/54 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkka-ampujiksi koulutettavlle opetetaan nimenomaan sitä ihmisen tappamista aseella , mutta kyllä ne siellä sen tietävät kouluttajatkin, että tappamishaluttomalle ihmiselle sitä sellaista ammuntaa ei voi opettaa, koska siitä ei yksinkertaisesti tulisi mitään, koska koulutettavan mieli ei sellaiseksi suostuisi millään 'koulutuksellakaan' mukautumaan.

Kai teille siellä melisairaalassa yritetään opettaa myös  sitä suhkussa käymistä, joten ymmärrän levottomat juttusi ja tunteesi sen johdosta, mutta muista että suihku on puhtautta ja siis hyvä asia.

Armeija taas (...toimiessaan siinä ja siihen mihin siellä harjoitellaan)  aiheuttaa likaa,kaaosta, rikkinäisiä paikkoja ja rakennuksia, kuolleita ihmisiä ja eläimiä , saastaa,tulipaloja, veden ja ilman saastumista  jossa sikiävät sairaudet ja olosuhteita joissa aiheutuu nälkää, vilua  ja kurjuutta jne

Armeija on siis periaatteessaan aina paha asia, eikä voisi muuta ollakaan, sillä jos olisi, niin sittenhän  sitä pitäisi kutsua jo joksikin muuksi.

Esim. Avustusryhmiksi, tai pelastusjoukoiksi tms. hyödyllisiksi ryhmittymiksi.

Eli joksikin, josta olisi oikeasti jotain hyötyä, eikä vain tyhmyyttä ja  rahanmenoa.

Vierailija
46/54 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille ollaan suunnittelemassa pakollisia kutsuntoja ja kansalaispalvelusta! Jee :3

Vierailija
47/54 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ampumista harjoitellaan erittäin vähän suhteessa petaamiseen, siivoamiseen ja luuttuamiseen. Yleensä melkein kaikki varusmiehet pitävät ampumaharjoittelusta mutta se on harvinaista herkkua. Suurin osa ajasta kuluu ns. mikki hiiri toimintaan.

Tämä petaaminen, siivoaminen, pinkkojen teko yms mikki hiiri toiminta on erittäin tärkeää. Sillä opetetaan 18v klopeille miten otetaan komentoja vastaan ja samalla myös opetetaan esimiehistöä (alikessut yms) ohjaamaan alaisiaan. Joukkojen ohjaus ja joukkojen kyky ottaa vastaa komentoja ovat ensiluokkaisen tärkeitä sitten jos joskus ns.paska lentää tuulettimeen ja syttyy sota. Sitä ei tietenkään kukaan toivo.

Ymmärrettävästi se monia 18v kloppeja turhauttaa ja kaikki tätä jutun juurta eivät koskaan ymmärrä.

Armeijassa on paljon näitä preussilaisia alistavia perinteitä, joiden vältyämättömyyteen löytyy kyllä aina ulkoa opeteltu syy. Uskokoon ken haluaa.

Vierailija
48/54 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei kumpaakaan, koostuu lähinnä loputtomasta kiusaamisesta jossa koetetaan repiä tsetunto ja itsekunnioitus riepaleiksi. Toi myönnetäänkin että se on osa koulutusta, se missä kuulemma sitten tehdään sinusta vahvempi taas ... no se esiintyy pelkästään koulutuspapereissa. Ei todellisuudessa.

Höpö höpö. Itsekeskeisyys ja itsekkyys eivät ole sama kuin itsetunto ja itsekunnioitus. Hyvällä itsetunnolla ja itsekunnioituksella ei ole mitään ongelmia sopeutua armeijan kurinalaisuuteen ja uniformuajatteluun. Itsekeskeinen lumihiutale voi kyllä olla ongelmissa, kun ego riitelee olosuhteita vastaan, kun minäite ei olekaan aina kuningas. 

Suuresti epäilen sun koskaan olleen intissä, sillä nimenomaan vittuillaan ja pompotellaan, olin ollutvarsin aktiiinen ennen inttiä vapaaehtoisessa maanpuolustustoiminnassa mutta tuo varsinainen intti repi kyl kaikki uskomukset silmiltä.

Pikkukakaroiden kiusauspaikka jossa instituutio suojaa kiusaajaa.

Haistakoot paskaa koko maanpuolustus.

Meillä kyllä oli asialliset kouluttajat ja alikessut. Vertaisilta sai kuunnella välillä vittuilua, mutta sai sitä antaa myös takasin.

Mutta, jos kaikki taaksepoistumiset ja virheiden osoitukset ottaa vittuiluna, niin voihan se sillon olla rankkaa.

Vierailija
49/54 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä ihan tappaamaankin opetetaan. Itse olen käynyt naisena armeiijan ja kyllä ne jotkut jutut vähän järkytti vaikka tiesin että sodassa tappaamaan siellä kyllä opetetaan, eikä maanpuolustukseen oikein ole väkivallattomia keinoja, jos vihollinen aseellisesti hyökkää.

Opin mm. että vihollista kannattaa ampua esim. vatsaan, niin ettei se kuole heti vaan jää huutamaan tuskasta. Tämä nimittäin laskee vihollisten joukkojen motivaatiota, ja lisäksi paikalle saattaa tulla lääkintämiehet, jotka voikin sitten siitä ampua pois kuleksimasta. Joku minua rohkeampi siellä kommentoi että eikö lääkintämiesten ampuminen ole kansainvälisessä laissa määritelty sotarikos, mikä vain nauratti kaikkia. Ei siellä sodassa sääntöjä vihollisetkaan noudata vaan voittaa ja selvitä vaan yritetään.

Jaa, mulle opetettiin, että kannattaa tähdätä vatsaan/keskivartaloon siksi, että siihen on todennäköisempää osua, kuin vaikka päähän. On nimittäin vähän isompi alue.

Vierailija
50/54 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpaakaan, ei tappamaan eikä suhkuttelemaan.

Vierailija
51/54 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeija on käytännössä 10 luokka niille miehille, jotka eivät ole itsenäisiä ja osaa automaattisesti toimia ryhmässä ilman erillistä koulutusta.

Vierailija
52/54 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä ihan tappaamaankin opetetaan. Itse olen käynyt naisena armeiijan ja kyllä ne jotkut jutut vähän järkytti vaikka tiesin että sodassa tappaamaan siellä kyllä opetetaan, eikä maanpuolustukseen oikein ole väkivallattomia keinoja, jos vihollinen aseellisesti hyökkää.

Opin mm. että vihollista kannattaa ampua esim. vatsaan, niin ettei se kuole heti vaan jää huutamaan tuskasta. Tämä nimittäin laskee vihollisten joukkojen motivaatiota, ja lisäksi paikalle saattaa tulla lääkintämiehet, jotka voikin sitten siitä ampua pois kuleksimasta. Joku minua rohkeampi siellä kommentoi että eikö lääkintämiesten ampuminen ole kansainvälisessä laissa määritelty sotarikos, mikä vain nauratti kaikkia. Ei siellä sodassa sääntöjä vihollisetkaan noudata vaan voittaa ja selvitä vaan yritetään.

Jaa, mulle opetettiin, että kannattaa tähdätä vatsaan/keskivartaloon siksi, että siihen on todennäköisempää osua, kuin vaikka päähän. On nimittäin vähän isompi alue.

Ja sanottiin että parempi olis haavoittaa kun tappaa.  Haavoittunut on viholliselle raskaampi taakka kun kuollut.

Vierailija
53/54 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tappamaan? Loppusodassa porukka ampuu omiaan. 100% perseilyä ja löysäilyä.

Vierailija
54/54 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa meille sanottiin, että varusmiespalvelus antaa paremmat mahdollisuudet selvitä hengissä sodan ensimmäisinä kuukausina. Sota opettaa sitten loput. Ei siellä ketään oikeastaan opeteta tappamaan. Tosi tappajia ei edes huolita armeijaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän