Naapurin koira päivisin yksin jopa 9h kerralla. Poliisille ilmoitus?
Ja tuo siis jokainen päivä.. lähtee ennen 8 ja tulee joskus puoli 5 mutta monesti vasta sen jälkeenkin. Tuo ei ole inhimillinen aika koiralle olla yksin mielestäni. Tuntuisi pahalta ilmoittaa poliisille kun hän vaikuttaa mukavalta tyypiltä ja koira aina häntä heiluen tervehtii tulee rapsutettavaksi mitä nyt joskus tulee pihalla vastaan.
Kommentit (176)
Meillä mies ei voi valita vuorotyövuorojaan ja minä olen aina päivävuorossa, tosin teen etänä 2-3 päivää viikossa. Joskus koiralle osuu pitkiä yksinolopäiviä viikossa yksi, joskus kaksi. Ei voi mitään. Ja tunnin työmatka suuntaansa. Lyhennän kyllä työpäivääni koiran takia tunnilla, eli se joutuu olemaan "vain" 9 tuntia yksin. Otan siis miinustunnin niiltä päiviltä ja teen toiste takaisin.
Ihmisten kannattais miettiä ennekuin hankkii koiran. Ei sitä voi jättää yksin moneksi tunniksi!
Kuinkahan paljon näitä tapauksia oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajat kuuluvat animaliaan ja kettutyttöihin.
Miksi he alapeukuttaa oman agendan avausta?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten kannattais miettiä ennekuin hankkii koiran. Ei sitä voi jättää yksin moneksi tunniksi!
Tiedätkö, koira elää yleensä aika pitkään. Työkuviot ehtii sinä aikana muuttua. En minäkään käynyt toisella paikkakunnalla töissä silloin 10 vuotta sitten, kun pentu tuli taloon. Ihan oli omalla paikkakunnalla töitä silloin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en pärjäisi kahdeksaa tuntia kusematta.
Minä kokeilin kerran miten koirani itse haluaa ulos. Odottelin lähtövalmiina kokonaista 16 tuntia, ennen kuin tuli ilmoittamaan, että nyt pitäis lähteä menemään. Sillä on tapana mennä eteiseen ja heilutella sitä naulakossa roikkuvaa hihnaansa.
Sen kanssa aikataulu on yleensä tällainen: Aamulla ennen klo 7 normaali käynti, tekee rauhassa tarpeensa ja kaikki muu mahdollinen, haisteluineen. Päivällä kotona olija tai kävijä vie tilanteesta riippuen pikaisesti ulos ja töiden jälkeen pitempi n.2h lenkki. Illalla 1/2h käynti. Viikonloppuisin (kesäaikaan marjastusta, sienestystä), useiden tuntien samoilua ja pallonheittoa, etsintää ja makkaranpiilotusleikkiä metsässä jne.
Ja näin se vaan koira kestää, ei pienintä ongelmaa. Uni maittaa ja masu täynnä. Elämä on ihanaa. Iso uroscollie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kokeilin kerran miten koirani itse haluaa ulos. Odottelin lähtövalmiina kokonaista 16 tuntia, ennen kuin tuli ilmoittamaan, että nyt pitäis lähteä menemään. Sillä on tapana mennä eteiseen ja heilutella sitä naulakossa roikkuvaa hihnaansa.
Sen kanssa aikataulu on yleensä tällainen: Aamulla ennen klo 7 normaali käynti, tekee rauhassa tarpeensa ja kaikki muu mahdollinen, haisteluineen. Päivällä kotona olija tai kävijä vie tilanteesta riippuen pikaisesti ulos ja töiden jälkeen pitempi n.2h lenkki. Illalla 1/2h käynti. Viikonloppuisin (kesäaikaan marjastusta, sienestystä), useiden tuntien samoilua ja pallonheittoa, etsintää ja makkaranpiilotusleikkiä metsässä jne.
Ja näin se vaan koira kestää, ei pienintä ongelmaa. Uni maittaa ja masu täynnä. Elämä on ihanaa. Iso uroscollie.
&
Paimenkoira masentuu kun ei saa suorittaa lajityypillistä käytöstä. Masentunut makailee. Lajityypillistä elämää se saisi maatalossa lammaslaumassa. Ihmiset on niin vieraantuneita luonnosta ja eläimistä että täysin eläintenpitokielto olisi paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
No. Minun naapurini soitteli kerran eläinsuojeluvalvojalle, kun katsoi kai ettei koirani voi hyvin tai mistä nyt sitten valittikin. Tätä oli edeltänyt närkästyminen siitä, etten antanut koiraani hänen lastensa leikkeihin mukaan. Oliskohan tällä, hehheh, ollut jotain tekemistä asian kanssa? :D
Turun kuuluisi kaksikko, Heidi Leyser ja legenda Anja Eerikäinen saapuivat pihaan tipparellullaan ja eiku koiraa tutkimaan. Hurttahan moiskautti kostean käsisuudelman Anjuskan kädelle ja näytti parhaat puolensa tietenkin. Oltiin juuri tultu näyttelystäkin, joten oli komeimmillaan, puunattuna ja harjattuna. Aikamme turistiin siinä hyvissä merkeissä, ja käytiin koiran elämää läpi.
Lopputulos: Anja sanoi tosi tuohtuneena, että jos sinua vielä kiusataan tai häiritään, niin soita!!!
PS. Tällä samaisella naapurilla näytti olevan pieni kissanpentu kerran naukumassa pationsa oven takana pakkasessa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissäkäyvät koiranomistajat voisivat tehdä niin että käyvät aamulla vessassa ja seuraavan kerran vasta kotona töistä tullessaan. Kokeilkaa vaikka viikon verran näin aluksi.
Vertaatko ihan tosissasi koiraa ihmiseen? Toivottavasti sinulla ei ole koiraa.
Tässä asiassa voi hyvin verrata, koiralle kun on epämukavaa joutua pidättelemään yli 6h.
No eikä ole. Mene muualle keksimään noita juttujasi.
Ei meillä ainakaan masentunut makaile, koira tarvitsee myös palautumista ja normaalit unet. Me olemme koiran lauma ja tarjoamme runsaasti aktiviteetteja. Käymme myös koirapuistossakin, jossa saa olla kavereiden kanssa, plus ystävät ja heidän koirat.
Huolehdi sinä siellä jossain vaikka sairaaksi jalostetuista ressukoista, joita näkee hihnan päässä aivan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ainakaan masentunut makaile, koira tarvitsee myös palautumista ja normaalit unet. Me olemme koiran lauma ja tarjoamme runsaasti aktiviteetteja. Käymme myös koirapuistossakin, jossa saa olla kavereiden kanssa, plus ystävät ja heidän koirat.
Huolehdi sinä siellä jossain vaikka sairaaksi jalostetuista ressukoista, joita näkee hihnan päässä aivan liikaa.
No vie koira pariksi viikkoa lammaslaumaan töihin maalle ja tarkkaile miten sen käyttäytyminen muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vie koira pariksi viikkoa lammaslaumaan töihin maalle ja tarkkaile miten sen käyttäytyminen muuttuu.
Paimenkoiria on jalostettu seurakoiriksikin, ja näitä on moneen lähtöön. Vietti on lievä. Ja meidän koiralla on kaikki hyvin, ei sinun tarvitse huolehtia.
Ota asiaksesi vaikka kaltoinkohdellut rescuekoirat, joilla ei ole edes huolehtivaa kotia, sen sijaan että hyökkäilet täällä.
Meidän naapurissa käydään ruokatunnilla pissittämässä koira, sit iltapäivällä se viedään autolla läheiseen koirapuistoon leikkimään kavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan normaalia.
Meillä koira ainakin nukkuu sen ajan, mitä olemme poissa. Mistäkö tiedän? Noudattaa samaa rytmiä myös loma-aikoina ja viikonloppuisin. Ja jos tullaan normaalia aiemmin kotiin, ei edes nouse vaan jatkaa unia siihen normaaliin kotiintuloaikaan asti.
Se kuule ulvoo takuu varmasti, ihan niin kuin seinänaapurini koira. Pitäisi ottaa myös naapurit huomioon näissä asioissa, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Et olekaan koira.
Vierailija kirjoitti:
Koiran hankkiminen tulisi kieltää työssäkäyviltä.
Eli kaikilta siis. Vähän väliähän täällä on ketjuja että työttömillä ei saa olla lemmikkejä.
Tässä asiassa voi hyvin verrata, koiralle kun on epämukavaa joutua pidättelemään yli 6h.