Naapurin koira päivisin yksin jopa 9h kerralla. Poliisille ilmoitus?
Ja tuo siis jokainen päivä.. lähtee ennen 8 ja tulee joskus puoli 5 mutta monesti vasta sen jälkeenkin. Tuo ei ole inhimillinen aika koiralle olla yksin mielestäni. Tuntuisi pahalta ilmoittaa poliisille kun hän vaikuttaa mukavalta tyypiltä ja koira aina häntä heiluen tervehtii tulee rapsutettavaksi mitä nyt joskus tulee pihalla vastaan.
Kommentit (176)
Täysin normaali aika.
Älä jaksa provota. Tai ainakin keksi parempi.
Mitä nyt ihmettä? Suurin osa tämän maan koirista on varmaisti työssäkäyjien koiria ja ne ovat työpäivän + työmatkat yksin. Eli yleensä 8-10 tuntia. Pärjäävät kyllä oikein hyvin siihen totuttuaan, ottavat levon kannalta.
Itselläkin on kaksikn koiraa nyt kotona ja minä töissä. Lähdin töihin 8:30 ja varmaa joskus 17:30 aikaan olen kotona...
Yleensä koira vetelee pitkiä sikeitä kun tulen röistä kotiin.
Zinc
Jos sinulla on aikaa kellottaa koiran yksinoloajat sinulla lienee aikaa tarjota apua?
Minä en pärjäisi kahdeksaa tuntia kusematta.
Pidä huoli omista asioistasi. koiraton
Niin, toki heti ensimmäisenä kannattaa ilmoittaa poliisille, ei ainakaan kysyä suoraan naapurilta tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Täysin normaali aika.
Älä jaksa provota. Tai ainakin keksi parempi.
No ei kyllä ole mitenkään normaalia jättää koiraa yksinään kotiin pitkäksi päiväksi!
Ei mikään elollinen voi olla tekemättä tarpeitaan noin pitkää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt ihmettä? Suurin osa tämän maan koirista on varmaisti työssäkäyjien koiria ja ne ovat työpäivän + työmatkat yksin. Eli yleensä 8-10 tuntia. Pärjäävät kyllä oikein hyvin siihen totuttuaan, ottavat levon kannalta.
Itselläkin on kaksikn koiraa nyt kotona ja minä töissä. Lähdin töihin 8:30 ja varmaa joskus 17:30 aikaan olen kotona...
Kupruileeko parketti sohvan takana?
Siis anteeksi työttömilläkö vain voi olla koiria? Eiku hetkinen, ei voi olla, koska sossutädit käskevät viedä piikille lemmikit, omakustanteisesti tietenkin.
Koiran hankkiminen tulisi kieltää työssäkäyviltä.
Jos kerran sinulla on aikaa koko päivä kytätä naapurin asioita niin voisit vaikka tarjoutua käyttämään koiran lenkillä päiväsaikaan.
Esimerkki ihmisten suuresta itsekeskeisyydestä koiranpidossa.
Ajatellaan, että se hännänheilautus vangitun päivån päätteeksi korvaa sen 9 tuntia yksin.
Koiranne heilauttaa teille häntää, kun sitä ei sittenkään unohdettu kuolemaan neljän seinån sisään ilman ruokaa.
Ja sama kierros uusiksi huomenna. Ja ylhuomenna. Jne.
Normaali aika koiralle olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pärjäisit jos joku alkaisi raivaamaan sinulle jos et pystyisi pidättelemään. Koira oppii kestämään kärsimyksen.
Ruotsissa taitaakin olla laki voimassa että lemmikki ei saa olla yli 6h yksin kotona, olisi hyvä kun saataisiim Suomeen sama ja vastuuttomilta eläimenomistajilta reppanat huostaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis anteeksi työttömilläkö vain voi olla koiria? Eiku hetkinen, ei voi olla, koska sossutädit käskevät viedä piikille lemmikit, omakustanteisesti tietenkin.
Jos on varaa koiran kaltaiseen ylellisyyshyödykkeeseen, ei pitäisi maksaa liikaa viedä koira piikille. Sossuun ei pitäisi olla mitään asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Käytkö keskellä yötä pissillä? Kuinka monen koirat ei yöllä kestä tuota 8 h pissimättä? Taitaa olla harvassa. Kyllä koirat pärjää ton ajan yksin, lepäilevät.
Tämän palstan mukaan kukaan ei saisi omistaa koiraa. Työttömillä ehdottomasti ei saa olla mitään lemmikkejä tai muutakaan mikä tuottaa yhtään iloa. Työssäkäyvillä ei saa olla lemmikkejä, koska lemmikit joutuvat olemaan yksin työpäivän ajan. Lapsiperheillä ei saa olla lemmikkejä, koska lemmikit voivat syödä lapset/lemmikit eivät ole lasten leluja...
Muistelisin että joku oli myös sitä mieltä, että viranomaisilla ei saisi olla koiria, koska koirat voivat vaikka purra tai kokea väkivaltaa tehtävien aikana.
Kuka siis saa palstalaisten mielestä pitää lemmikkejä?
Joopa joo taas.