Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Tuntuu kuin hän pitäisi minua jotenkin nolona...”

Vierailija
18.02.2020 |

Joku kirjoitti täällä joskus jotain tuon tapaista, että tuntuu kuin joku hänen tuttunsa pitäisi häntä nolona. En harmikseni löydä enää sitä keskustelua.

Jotenkin tuli mieleen minä itse siitä, että se olisi hyvin voinut koskea minua. En siis pidä ketään nolona tietoisesti, mutta olen huomannut että mulla tulee joidenkin ihmisten seurassa sellainen tahaton myötähäpeän tunne, vaikka en oikeasti pitäisi henkilöä nolona. En osaa selittää tarkemmin ja en tiedä miksi se tulee, mutta aina kun se tulee niin en näytä sitä mitenkään sille toiselle. Minusta kuitenkin tuntuu, että se näkyy jotenkin tai sen tunteen aistii.

Osaisikohan joku sanoa miksi mulle tulee semmoinen tunne? Olisiko kyse itsetuntoon liittyvistä asioista?

Laitan nyt tähän samaan aloitukseen vähän aiheeseen liittyen, että ylipäätään mulla tulee usein ilkeitä ajatuksia muista, vaikkapa läheisistä vaikka en haluaisi ajatella mitään sellaista. Esimerkkinä pikkusiskosta joka alkoi seurustella ajattelin että ”tykkääköhän se mies oikeasti hänestä” Ja järkytyin miksi mulle tuli tuollainen ajatus.

Pelkään olevani jotenkin paha ihminen, vaikka en haluaisi olla ja yritän olla kaikinpuolin hyvä ihminen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja onko muilla vastaavaa? Ap

Vierailija
2/7 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tulkitsee asioita noloiksi tai häpeällisiksi mitkä on vain normaalia elämää. Yritän olla tuomitsematta heitä. Aina en onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla, että tunnistat näissä ihmisissä jotain piirteitä itsestäsi, joita häpeät ja sitten tavallaan projisoit sen häpeän heihin?

Vierailija
4/7 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projisointia.

Vierailija
5/7 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo ilkeät ajatukset voi aistia, varsinkin tutuilta ihmisiltä helposti. En samaistu kirjoitukseesi, en tunne häpeää muiden ihmisten tekemisistä, harvoin omistakaan. Itse olisin tuossa asetelmassa ennemmin se häpeäsi kohde.

Vierailija
6/7 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittelemätöntä aggressiota. Muista, että ajatukset ei määrittele sua, vaan vasta teot. Jos tällaiset ajatukset alkaa häiritä sua ja olla itsepintaisen toistuvia, kannattaisi harkita avun hakemista. Taustalla voi olla lievää masennustakin tm.

Vierailija
7/7 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla, että tunnistat näissä ihmisissä jotain piirteitä itsestäsi, joita häpeät ja sitten tavallaan projisoit sen häpeän heihin?

Näin se varmaan juuri on. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi