Sitoutumiskammoinen mies
Mistä johtuu, ettei 50v. mies halua sitotua ? Ei lapsia, ei avioliittoa, ei yhteistä kotia. Ei ole eikä tule.
Olemme pääsääntöisesti hänen luona hänen ehdoilla ja riidan tullen aina kuulen lauseen "Tämmönen oon, jos ei kelpaa, ni lähe sitte menee".
Onko tämmösessä suhteessa mitään järkeä?
Miksi mies haluaa kuitenkin olla suhteessa, kun ei ole halukas puhumaan eikä tunnu kiinnostavan miltä musta tuntuu.
Kommentit (42)
On kyseessä.
Oletko miettinyt mistä johtuu, että suostut olemaan suhteessa, jossa sinun tarpeisiisi ei vastata? Ts. suhde palvelee vain toisen etua.
Mies vaikuttaa kuvittelevan, että kahden ihmisen välinen suhde voi olla yksipuolinen. Mutta voiko se?
Sitoutumiskammo yleensä häviää kuin tuhka tuuleen, kun tulee sopiva nainen vastaan... Voihan toki olla, ettei mies tuossa iässä halua kenenkään kanssa muunlaista suhdetta kuin teillä on.
Ei siitä sitoutumisesta ole miehelle mitään hyötyä. En minäkään pakota olemaan kanssani. Jos ei huvita niin on hyvä ja lähtee meneen.
Jos ei miehen sanomat rajaehdot kelpaa niin sitten lähet menemään. Rehellisesti on kuitenkin asian ilmoittanut.
Siis mitä sä nyt oikein tahdot?`
Miksi pitäisi pelata jotain parisuhdepelejä', jos te kerran asutte omillanne? En näe mitään syytä.
En sen enempää, kuin pelaisi kavereiden kanssa parisuhdepelejä.
Zinc
Se saa sulta jo sen mitä tarvitsee ja olet ilmeisesti hyvin saatavilla.
Tietää, ettei menetä sua, joten voi sanella suhteen ehdot.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei miehen sanomat rajaehdot kelpaa niin sitten lähet menemään. Rehellisesti on kuitenkin asian ilmoittanut.
Juuri näin. Asutaan omillaan. Vietetään hauskaa yhdessä. Ei pelata mitään pelejä mitä kenenkin tarvii olla.
Siinä se.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Se saa sulta jo sen mitä tarvitsee ja olet ilmeisesti hyvin saatavilla.
Tietää, ettei menetä sua, joten voi sanella suhteen ehdot.
Tai sitten siirtyy vain seuraavaan siinä tilanteessa.
Jos ei katso, että on mitään menetettävää.
Zinc
Mikä saa sut jäämään ja yrittämään suhdetta hänen kanssaan? Mitä hyviä puolia hänessä on ja näkyykö hänen välittämisensä ja tunteensa sua kohtaan jotenkin?
Tehdään vain asioita, joita hän haluaa. Jos on jokin mua kiinnostava juttu, eikä niinkään hänen juttu, niin menen /teen yleensä yksin.
Ollaan vasta suhteen alussa, nyt 1,5v takana ja siksipä tässä oon herännyt miettimään, että mikä tämmöseen on syynä. Kannattaako suhteeseen panostaa enempää? Tuntuu palvelevan vain toista.
Herkkä, kiltti ja rakastettava tyyppi kyllä muuten.
Ei hän ole sitoutumiskammoinen, hän on vain itsekäs eikä hänen kannaltaan ole tärkeää, oletko sinä hänen elämässään vai et.
Viisikymppinen mies ei opettele uusia temppuja, jos ei halua. Vaikuttaa vahvasti siltä, että hän ei ole tosissaan mukana. Häntä ei liikuta sinun toiveesi tai halusi, koska on aivan sama oletko siinä vai et. Hän ei arvosta sinua eikä kunnioita. Uhkailu tai varoittelu ei auta, koska häntä ei liikuta.
Vastaus: ei kannata panostaa enempää, ala enemmän elää omaa elämääsi
Aloittaja kirjoitti:
Tehdään vain asioita, joita hän haluaa. Jos on jokin mua kiinnostava juttu, eikä niinkään hänen juttu, niin menen /teen yleensä yksin.
Ollaan vasta suhteen alussa, nyt 1,5v takana ja siksipä tässä oon herännyt miettimään, että mikä tämmöseen on syynä. Kannattaako suhteeseen panostaa enempää? Tuntuu palvelevan vain toista.
Miten se ilmenee? Ei noista kuvailuistasi ainakaan. Itsekeskeinen, sinua huomioimaton, välinpitämätön niiden perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Voihan toki olla, ettei mies tuossa iässä halua kenenkään kanssa muunlaista suhdetta kuin teillä on.
Tätä oon myös ajatellut, että ehkä tämä on "tässä iässä" näin. Ei enää tarvetta yhteiseen vaan suhde rakentuu enemmänkin kivan kaverin kanssa puuhastelun varaan. Jos se molemmille riittää, ni mikäs siinä. En vaan ole ihan varma haluanko mä enemmän.
Aika harva viisikymppinen enää niitä lapsia haluaa. Samoin jos on jo se aviokin koettu niin sekään ei kiinnosta. Se ei ole sitoutumiskammoa vaan realismia. Jos lapsia tahdot ja naimisiin hanki mies joka niitä myös oikeasti on vailla.
Vierailija kirjoitti:
Viisikymppinen mies ei opettele uusia temppuja, jos ei halua. Vaikuttaa vahvasti siltä, että hän ei ole tosissaan mukana. Häntä ei liikuta sinun toiveesi tai halusi, koska on aivan sama oletko siinä vai et. Hän ei arvosta sinua eikä kunnioita. Uhkailu tai varoittelu ei auta, koska häntä ei liikuta.
Vastaus: ei kannata panostaa enempää, ala enemmän elää omaa elämääsi
Taas tätä än- mien joutavaa hömppää. Tätä kaikkea mies yrittää välttää.
Keksitään omia asioita omasta päästä, joita ei ole olemassakaan.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Miten se ilmenee? Ei noista kuvailuistasi ainakaan. Itsekeskeinen, sinua huomioimaton, välinpitämätön niiden perusteella.
Ottaa kyllä muuten arjessa huomioon, pienin elein. Sanoo tykkäävänsä ja hakeutuu lähelle.
Miten "hänen ehdoillaan"?