Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotivara meillä menisi roskiin suurelta osin

Vierailija
17.02.2020 |

Emme juuri syö säilykkeitä. Syömme tuoretta ja paljon ulkonakin.

Kommentit (347)

Vierailija
201/347 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

UK varautuu kolmen kuukauden seisaukseen.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8068615/Boris-Johnson-gathers-…

Voi olla kovat ajat edessä.

Vierailija
202/347 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä siis ole ruokaa kotona sen verran, että selviäisitte 72 tuntia? Mikä on niiiiin tuoretta, ettei selviä tuota aikaa? Teillä ei ole siis minkäänlaisia säilykkeitä? Ei marjoja/leipää/muita käytettäviä ruoka-aineita pakkasessa?

Näillä raukoilla ei taida olla edes kaurahiutaleta eikä pähkinöitä tai siemeniä, suklaasta nyt puhumattakaan.

Uskon että monella löytyy se kolmen päivän kotivara jos kurkkaa kaappiin vaikka itse kokevat ettei mitään syötävää löydy kolmeksi päiväksi.

Ei minullakaan säilykkeitä ole kotivarana mutta muuten pidän kaapissa isompaa määrää hyvin säilyviä jokapäiväisessä käytössä olevia ruokia. Riisiä, pastaa, kaurahiutaleita, jugurttia, kasvimaitoa. Palasteessa on marjoja, leipää, pizzaa ja kasa sekalaista ruokaa. Jäätelöä ja joulutorttujakin taitaa pakasteessani vielä olla.

Ei kotivaran tarvitse mikään survival kitti olla, vaan ihan vaan ihan tavallista ruokaa mitä syöt muutenkin. Kyllä monet tuoreruoatkin säilyivät kolme päivää syömäkelpoisina.

Ei sitä heti tarvitse säilykkeitä alkaa syömään kynttilänvalossa olohuoneen lattialla jos jostain syystä ei pääse kotoa poistumaan kolmeen päivään.

Näin juuri. Yhden hengen taloudessa ei edes oikeastaan saa kaupasta vain yhtä annosta kaikkea. Kun ostaa kananmunia, pienin rasia meidän lähikaupassa on 6 munaa, joissain kaupoissa olen nähnyt 4 munan pakkauksia. Kaupasta ei voi ostaa paria viipaletta kurkkua vaan on ostettava koko kurkku. Ei voi ostaa nelkännestä paprikaa vaan on ostettava koko paprika. Ei kahta kirsikkatomaattia vaan on ostettava koko rasia. Broilerin lihoja olen nähnyt 250 g pakkauksissa, mutta esim jauheliha on aina 400 g pakkauksessa. Se 400 g jauhelihaa, puolikas kurkku, puolikas paprika, rasian loput kirsikkatomaatteja  ja muutama kananmuna riittää oikein hyvin kolmeksi päiväksi yhdelle aikuiselle. 

Aivan. Lisäksi ihmetyttää eivätkö ihmiset käytä pakastinta? Kun jauhelihapakkaus on liian iso, niin maalaisjärjellä varustettu ihminen pakastaa siitä osan tai tekee enemmän ruokaa ja pakastaa sen. En oikein tajua mikä ongelma tässä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/347 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajaantukaa!

Se on aivan tavallinen flunssa.

Pääministeri Sanna Marin sanoi että tärkeintä on nyt ettei ylireakoida.

Suomessa hengityskoneita on riittävästi.

Hallitus on varautunut kaikkeen.

Vierailija
204/347 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun maalla asuvilla sisaruksilla ainakaan mitään viljasiiloja ole ,saati kanoja tai possuja. Jotain marjapensaita ja omenapuita taitaa olla. Ihan kaupasta ruokansa hakevat.

Eikö heillä ole pakastintakaan tai perunakellaria, omaa kaivoa tai järveä vieressä.? Polttopuuta ja puuhellaa?

Juuri olimme jouluaattona 4 tuntia ilman sähköjä ja onneksi oli puu-uuni ja öljylamppuja ja kynttilöitä. Olipahan ikimuistoinen jouluaatto. Söimme aterian kynttilänvalossa. Lapsista se oli hauskaa vaan, mutta meillä oli lämmin tupa ja ruoat sai tehtyä.

Veljen perheellä on leivinuuni, siskolla ei ole. Perunapeltoja ei ole, kaivoista en tiedä, järviä ei ole vieressä. Pakastin tietenkin on, mutta kyllä se on meillä täällä kaupungissakin.

Vierailija
205/347 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä siis ole ruokaa kotona sen verran, että selviäisitte 72 tuntia? Mikä on niiiiin tuoretta, ettei selviä tuota aikaa? Teillä ei ole siis minkäänlaisia säilykkeitä? Ei marjoja/leipää/muita käytettäviä ruoka-aineita pakkasessa?

Näillä raukoilla ei taida olla edes kaurahiutaleta eikä pähkinöitä tai siemeniä, suklaasta nyt puhumattakaan.

Uskon että monella löytyy se kolmen päivän kotivara jos kurkkaa kaappiin vaikka itse kokevat ettei mitään syötävää löydy kolmeksi päiväksi.

Ei minullakaan säilykkeitä ole kotivarana mutta muuten pidän kaapissa isompaa määrää hyvin säilyviä jokapäiväisessä käytössä olevia ruokia. Riisiä, pastaa, kaurahiutaleita, jugurttia, kasvimaitoa. Palasteessa on marjoja, leipää, pizzaa ja kasa sekalaista ruokaa. Jäätelöä ja joulutorttujakin taitaa pakasteessani vielä olla.

Ei kotivaran tarvitse mikään survival kitti olla, vaan ihan vaan ihan tavallista ruokaa mitä syöt muutenkin. Kyllä monet tuoreruoatkin säilyivät kolme päivää syömäkelpoisina.

Ei sitä heti tarvitse säilykkeitä alkaa syömään kynttilänvalossa olohuoneen lattialla jos jostain syystä ei pääse kotoa poistumaan kolmeen päivään.

Näin juuri. Yhden hengen taloudessa ei edes oikeastaan saa kaupasta vain yhtä annosta kaikkea. Kun ostaa kananmunia, pienin rasia meidän lähikaupassa on 6 munaa, joissain kaupoissa olen nähnyt 4 munan pakkauksia. Kaupasta ei voi ostaa paria viipaletta kurkkua vaan on ostettava koko kurkku. Ei voi ostaa nelkännestä paprikaa vaan on ostettava koko paprika. Ei kahta kirsikkatomaattia vaan on ostettava koko rasia. Broilerin lihoja olen nähnyt 250 g pakkauksissa, mutta esim jauheliha on aina 400 g pakkauksessa. Se 400 g jauhelihaa, puolikas kurkku, puolikas paprika, rasian loput kirsikkatomaatteja  ja muutama kananmuna riittää oikein hyvin kolmeksi päiväksi yhdelle aikuiselle. 

Aivan. Lisäksi ihmetyttää eivätkö ihmiset käytä pakastinta? Kun jauhelihapakkaus on liian iso, niin maalaisjärjellä varustettu ihminen pakastaa siitä osan tai tekee enemmän ruokaa ja pakastaa sen. En oikein tajua mikä ongelma tässä on.

Mä en pakasta vaan syön useamman päivän samaa ruokaa. Eli jos teen vaikka makaroonilaatikon, johon menee 400 g jauhelihaa ja pussi makaroonia, syön siitä 3-4 päivää.

Vierailija
206/347 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en pakasta vaan syön useamman päivän samaa ruokaa. Eli jos teen vaikka makaroonilaatikon, johon menee 400 g jauhelihaa ja pussi makaroonia, syön siitä 3-4 päivää.

Kuka jaksaa syödä samaa 3-4pv? Lisäksi jauheliharuoka lienee jo 3. päivänä pilalla, ainakin bakteerimäärä noussut selvästi. Voi johtaa suolistosyöpään.

Vierailija
207/347 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka jaksaa syödä samaa 3-4pv? Lisäksi jauheliharuoka lienee jo 3. päivänä pilalla, ainakin bakteerimäärä noussut selvästi. Voi johtaa suolistosyöpään.

Minä jaksan. 

Vierailija
208/347 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo sama, mutta höpön löpö. Eikö sinulla ole jääkaappia?

Vierailija
209/347 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se kotivara pelkkiä säilykkeitä ole.

Meillä on aina riittävästi kaikenlaisia jauhoja ja ryynejä, kuivahiivaa ja näkkileipää. Leipää, kalaa ja lihaa pakastimessa, erilaisia juustoja, kananmunia, juureksia, kaalia jne. jääkaapissa. Tietysti kaapissa on myös erilaisia mausteita, oliiviöljyjä, viinietikoita jne. Kauramaitoa muutama purkki, olutta, viinejä ja shamppanjaa ainakin vuoden tarpeisiin vaikka harva se päivä joisi.

On meillä säilykkeitäkin: Mutti-tomaattimurskaa, sitä pitää olla aina useampi purkki, koska käytän sitä paljon ruoanlaitossa. Eikä meiltä talous- ja wc-paperitkaan ihan heti lopu. Meillä on iso talo ja paljon kaappitilaa, joten mitään erityisiä kotivarastoja ei loju nurkissa tai pöydillä.

Tykkään ruoanlaitosta, mutta siitä huolimatta käymme usein ulkonakin syömässä.

Vierailija
210/347 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä se kotivara pelkkiä säilykkeitä ole.

Meillä on aina riittävästi kaikenlaisia jauhoja ja ryynejä, kuivahiivaa ja näkkileipää. Leipää, kalaa ja lihaa pakastimessa, erilaisia juustoja, kananmunia, juureksia, kaalia jne. jääkaapissa. Tietysti kaapissa on myös erilaisia mausteita, oliiviöljyjä, viinietikoita jne. Kauramaitoa muutama purkki, olutta, viinejä ja shamppanjaa ainakin vuoden tarpeisiin vaikka harva se päivä joisi.

On meillä säilykkeitäkin: Mutti-tomaattimurskaa, sitä pitää olla aina useampi purkki, koska käytän sitä paljon ruoanlaitossa. Eikä meiltä talous- ja wc-paperitkaan ihan heti lopu. Meillä on iso talo ja paljon kaappitilaa, joten mitään erityisiä kotivarastoja ei loju nurkissa tai pöydillä.

Tykkään ruoanlaitosta, mutta siitä huolimatta käymme usein ulkonakin syömässä.

Juuri näin! Söin muuten itse äsken laiskuuttani kotivaraa pois. Laitoin uuniin kukkakaalia pakasteesta ja kalapihvin. Täytyy muistaa ostaa hätävaraksi pakastekukkakaalia pakkaseen!

Vierailija
211/347 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää kotivara-meemi on kyllä hauskinta aaveeta pitkiin aikoihin :D

"Kyllä kaikilla on kotivara" :D Vähän aikaa luulin jopa että ihmiset ovat tosissaan ennen kuin tajusin. Eihän kellään kaupungissa asuvalla ole kotivaraa. Jotain pastaa, pakastepizza tms. saattaa löytyä, mutta kukaan ei hamstraa ruokaa kotiin vaan kaupassa käydään päivittäin tai ainakin useamman kerran viikossa. Se on osa kaupunkilaista elämäntapaa.

Mutta jatkakaa, tämä on hauskaa!

Öh?

Vaikka tämä haiskahtaa trollilta, niin pakko sanoa, että vaikka kävelen K-suppariin ja Ässään alle minuutissa, on minulla silti kaapit aina täynnä esim. pastaa, kaurahiutaleita, papuja, soijarouhetta ja riisiä sun muuta.

Miksi olisi pakastepizzaa hamstrattuna? Itse ainakin syön sen heti jos sellaisen ostan.

Mäkin asun kaupungissa (ei kotiinkuljetusmahdollisuutta), ja kaupassa käyminen on tylsä, pakollinen ja aikaavievä juttu. Siksi teen sen mahdollisimman harvoin, ja siksi kotivara. Mikä ihmeen kaupunkilainen elämäntapa on ravata kaupassa päivittäin? Miksi ihImeessä?

Ei se varmaan kaikilla kaupunkilaisilla olekaan. Mutta kun kauppa on samassa talossa kuin missä asuukin, tulee asioitua joka päivä kaupassa. Ei mulla mene kaupassa käyntiin kuin 5 minuuttia, koska en osta koko viikon ruokia kerralla.

Ok. Mulla menee matkoineen 45 min. Kaupassa parikymmentä minuuttia...varmaan menisi kauemmin, jos ei olisi kotivaraa. Autolla kannattaa käydä harvemmin ja tuoda enemmän kerralla.

Vierailija
212/347 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää kotivara-meemi on kyllä hauskinta aaveeta pitkiin aikoihin :D

"Kyllä kaikilla on kotivara" :D Vähän aikaa luulin jopa että ihmiset ovat tosissaan ennen kuin tajusin. Eihän kellään kaupungissa asuvalla ole kotivaraa. Jotain pastaa, pakastepizza tms. saattaa löytyä, mutta kukaan ei hamstraa ruokaa kotiin vaan kaupassa käydään päivittäin tai ainakin useamman kerran viikossa. Se on osa kaupunkilaista elämäntapaa.

Mutta jatkakaa, tämä on hauskaa!

Öh?

Vaikka tämä haiskahtaa trollilta, niin pakko sanoa, että vaikka kävelen K-suppariin ja Ässään alle minuutissa, on minulla silti kaapit aina täynnä esim. pastaa, kaurahiutaleita, papuja, soijarouhetta ja riisiä sun muuta.

Miksi olisi pakastepizzaa hamstrattuna? Itse ainakin syön sen heti jos sellaisen ostan.

Mäkin asun kaupungissa (ei kotiinkuljetusmahdollisuutta), ja kaupassa käyminen on tylsä, pakollinen ja aikaavievä juttu. Siksi teen sen mahdollisimman harvoin, ja siksi kotivara. Mikä ihmeen kaupunkilainen elämäntapa on ravata kaupassa päivittäin? Miksi ihImeessä?

Ei se varmaan kaikilla kaupunkilaisilla olekaan. Mutta kun kauppa on samassa talossa kuin missä asuukin, tulee asioitua joka päivä kaupassa. Ei mulla mene kaupassa käyntiin kuin 5 minuuttia, koska en osta koko viikon ruokia kerralla.

Ok. Mulla menee matkoineen 45 min. Kaupassa parikymmentä minuuttia...varmaan menisi kauemmin, jos ei olisi kotivaraa. Autolla kannattaa käydä harvemmin ja tuoda enemmän kerralla.

Sama täällä. Tulee pakosti pidettyä kotivaraa, kun kaupassa miettii 3-4 päivän ateriat etukäteen. Minulla ei ainakaan elämä onnistuisi ollenkaan ilman kotivaraa. Meillä on 4 lasta ja 24 km kauppaan. Jos joku esim sairastuu niin kauppareissu usein jää tekemättä ja tutkitaan pakastimen antimia ja säilykkeitä.

Vierailija
213/347 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ja se 3 vuorokautta kestää, että yhteiskunta saa järkättyä organisaation avustamisesta kuntoon. Tämän vuoksi tuosta 72 tunnin kotivarasta on toitotettu.[/quote]

Tavallisella kerran-pari viikossa kaupassa käyvällä on kyllä 3 vuorokauden kotivara aina. Ehkä joku pääsee loppumaan, mutta kyllä pärjää.

Vierailija
214/347 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Britons could be forced to put their lives on hold for THREE MONTHS under coronavirus 'battle plan' that would see troops on the streets, police ignoring minor crime and patients turfed out of hospitals amid warning that one-in-five workers could go sick

Eli

Armeija kadulle, rötöstelylle ei voitaisi mitään ja sairaalat käännyttäiei potilaat pois.

Siinäpä

Oiva taistelusuunitelma englannin päättäjillä seuraavaksi kolmeksi kuukaudeksi.

Vierailija
215/347 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Britons could be forced to put their lives on hold for THREE MONTHS under coronavirus 'battle plan' that would see troops on the streets, police ignoring minor crime and patients turfed out of hospitals amid warning that one-in-five workers could go sick

Eli

Armeija kadulle, rötöstelylle ei voitaisi mitään ja sairaalat käännyttäiei potilaat pois.

Siinäpä

Jep. Ja täällä kinataan kolmen päivän makaroneista ja mahdottomuudesta hankkia mitään kotivaraa.

Vierailija
216/347 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hajaantukaa!

Se on aivan tavallinen flunssa.

Pääministeri Sanna Marin sanoi että tärkeintä on nyt ettei ylireakoida.

Suomessa hengityskoneita on riittävästi.

Hallitus on varautunut kaikkeen.

Kumpaan uskotte?

Ulkomaita esim UK vai kotimaan viranomsisia?

Vierailija
217/347 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan ja se 3 vuorokautta kestää, että yhteiskunta saa järkättyä organisaation avustamisesta kuntoon. Tämän vuoksi tuosta 72 tunnin kotivarasta on toitotettu.

Tavallisella kerran-pari viikossa kaupassa käyvällä on kyllä 3 vuorokauden kotivara aina. Ehkä joku pääsee loppumaan, mutta kyllä pärjää.

Näin on ja siksi tuntuukin hullulta, että tämä on joillekin ongelma.

Vierailija
218/347 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli

Siinäpä

Luetaan sillä Daily Mail -suodattimella.

Vierailija
219/347 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin persut olisivat keksineet ruokakaapin v. 2020 😂

Ihmettelen ihmisiä, joilla ei ole aineksia kotona. Aika kädettömiä ruuanlaittajia ja leipureita. Ja ilmeisesti muutenkin kädettömiä mennessään helikopteripaniikkiin influenssan takia.

Vierailija
220/347 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan ja se 3 vuorokautta kestää, että yhteiskunta saa järkättyä organisaation avustamisesta kuntoon. Tämän vuoksi tuosta 72 tunnin kotivarasta on toitotettu.

Näin on ja siksi tuntuukin hullulta, että tämä on joillekin ongelma.

Moni mieltää kotivaran jonain isompana, viikkojen tai jopa kuukausien tarpeisiin olevana varastona niin ruokaa kuin kaikkea muutakin. Siis tilanteessa, jossa yhteiskunta on romahtanut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi