Millainen on 168cm/48kg ihminen?
Mulle kerrottiin tuollaiset mitat, en osaa hahmottaa miltä näyttää.
Kommentit (75)
AP:n lisäksi luulen myös ketjuun kommentoijien olevan syömishäiriöihin kallellaan, aiempaa taustaa tai tauti meneillään. Ei kukaan terve ihminen jaksa näihin ketjuihin mukaan lähteä.
Itsekin mulla teininä syömishäiriö oli ja ajatusmaailma sen jäljiltä pysyvästi vinksallaan mitä painonhallintaan ja ruokailuun tulee.
Mihin se kehopositiivisuus taas unohtui? Luuviulu, riutunut, kauhean näköinen anorektikko ja mitä muita kivoja kuvauksia tässä keskustelussa on ollut.
Jos aloituksessa olisi ollut 168cm ja paino vaikka 90kg niin sitten olisi tietty ollut ne painavat luut ja ihanat kurvit yms
Vierailija kirjoitti:
Mihin se kehopositiivisuus taas unohtui? Luuviulu, riutunut, kauhean näköinen anorektikko ja mitä muita kivoja kuvauksia tässä keskustelussa on ollut.
Jos aloituksessa olisi ollut 168cm ja paino vaikka 90kg niin sitten olisi tietty ollut ne painavat luut ja ihanat kurvit yms
Juu, "kurvikkaat", "naiselliset", "aidot" naiset. Nämä määreet ovat positiivisia kuvauksia juurikin naisista, joilla on paljon painoa. Ei niillä sanoilla kuvata meitä hoikkia. Me olemme anorektikkoja.
Luulen että Romeo Beckham oli aikoinaan kun oli tuon pituinen jotain tuota painoluokka. Didem on sanonut olevansa 49 kg ja on lähes 170 cm. Blackpinkin pisin jäsen on 167cm ja painaa n. 50 kg. Joten siinä jotain esimerkkejä. Luulen, että Viktoria Beckham on 163cm ja 49kg.
Vierailija kirjoitti:
AP:n lisäksi luulen myös ketjuun kommentoijien olevan syömishäiriöihin kallellaan, aiempaa taustaa tai tauti meneillään. Ei kukaan terve ihminen jaksa näihin ketjuihin mukaan lähteä.
Itsekin mulla teininä syömishäiriö oli ja ajatusmaailma sen jäljiltä pysyvästi vinksallaan mitä painonhallintaan ja ruokailuun tulee.
Aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä, jotka perustuvat vain itseesi ja omiin kokemuksiisi. Jos sinä, niin silloin kaikki muutkin. Joo, niinpä niin.
Minä olen suurin piirtein noissa mitoissa. Rakastan ruokaa ja kokkaamista, syön monesti "ison miehen" annoksia ja olen siis ihan tällainen linnunluinen nainen. Tuli IBS (tai vastaavia nyt epäilty) ja sen vuoksi toisinaan mikään ei tunnu pysyvän kauaa vatsassa. Kurnii kaiken aikaa, ja mussutan tämän tuosta jotain ruokaa tai välipaloja. :D
Tuollainen nainen olisi tietenkin ultraseksikäs hottis, mies taas ällöttävä kukkakeppi
Vierailija kirjoitti:
Mun tytär on 162 ja 48, on laiha kuikelo, masennuksen vuoksi laihtunut. On terveemmän näköinen kun painaa muutaman kilon enemmän.
Kuullostaa kyllä ihan normipainoiselta tuolle pituudelle
Viehättävä ja sopusuhtainen, itsestään huolehtiva ihminen!
Olen itse vaan 161cm ja kun painoin 47kg niin minua luultiin jatkuvasti syömishäiriöiseksi. Nyt muutama kilo enemmän. Omasta mielestäni olin 47-kuuloisena laiha, mutta en nähnyt itseäni liian laihana. Joka tapauksessa uskon että useampi sentti tuohon oman pituuteni päälle ja vain kilon suurempi paino tarkoittaa kyllä väkisinkin hyvin hyvin laihaa. Kaikki hyvin laihat eivät tietenkään ole sairaita.
Olisiko AP itse tuo ihminen?
Yleensä tän tyypin aloitukset on syömishäiriöoireilua. Somessa muista eristäytyneenä viihdytään painoa spekuloivilla palstoilla ja lasketaan kaloreita. Jos on syömishäiriö ja fokusoitunut koko elämän syömiseen ja painon tarkkailuun, niin kehonkuva, käsitys omasta itsestä on epärealistinen ja vääristynyt.
Ja somesta saattaa joutua kyselemään arvioita asiasta, joka meille muille selviää ihan omasta peilikuvasta.