Pinoon ne työtehtävät joita voi tehdä KOKONAAN etänä!?
Olen kyllästynyt työssä taukoamattomaan vuorovaikutukseen, riitelyyn, kärhämöintiin, ihmisiin. Olen talous-ja hallintopäällikkö ja ns työnantajan edustaja ja kaikki luottamusmiehet, ay-liike, riitelijä-Penat jne ovat jo vuosikymmeniä työllistäneet minua ja ei todellakaan pelkästään työaikaan vaan välillä ympäri vuorokauden. Yölläkin tullut räyhäpuheluita :)
Nyt aion kouluttaa itseni etätyöhön. Vaihdan alaa. En halua kuitenkaan näitä itsestäänselviä kirjanpito, taloushallinto, henkilöstöhallinto -juttuja vaan haluan mieluummin jotain muuta.
Mitä te muut teette etätyönä? Haluaisin 90-100% etätyön eli sillointällöin ehkä toimisto/asiakaspäivä mutta muuten etänä kotona.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Opettele koodaamaan.
Nekin firmat haluaa että käyt toimistolla turhissa palavereissa.
Olen puheterapeutti ja meiltä muutama tekee kuntoutusta etänä kotoa. Se on kyllä siis vuorovaikutusta asiakkaiden kanssa, mutta meidän asiakkaat ei huuda eikä räyhää, kun ovat niin kiitollisia siitä että kuntoutusta on vihdoin järjestynyt. Myöskään työnantajataho ei ole kiinnostunut että mitä ja miten tekee, kunhan tulee laskutettavia käyntejä, joten hyvin omatoimista hommaa.
No mistä pidät? Melkein kaikesta löytyy myös niistä etätyöhommia. Osa vaan vaatii sinnikkyyttä löytää sellainen työ. Asiakaspalvelijakin voi olla kotityötä internetin ja puhelimen välityksellä.
Miten kauan menisi koodaus-muuntokoulutukseen? Yliopistotutkinto on jo joten riittääkö siihen jos suorittaa appron/cumun (vai onko nykyään eri määreet, kandi?) tietojenkäsittelystä?
Ap
Ympäristöpäällikkö. Teen kaiken etänä, kerran viikossa tai parin viikon välein käyn toimistolla sosialisoitumassa. Tykkään vaikka työ itessään minusta tylsää.
Minä teen kääntäjänä täyttä etätyötä. Alalle on tosin vaikea hypätä suoraan täysipäiväiseksi etätyöläiseksi koska asiakaskontaktien muodostuminen ja "nimen" saaminen vievät aikaa. Teen työt muutamille isoille asiakkaille joille hommat hoituvat meilin ja nettialustojen kautta.
Projektipäällikkö; asiakkaat muualla, tiimit muualla, ei tarvetta notkua toimistolla.
Koodaamisen ohella myös koko IT-palveluiden ammattiskaala lukuunottamatta konesali- ja lähitukiammattilaisia. Esimiehiltä ehkä odotetaan vielä toimistoläsnäoloa. En kyllä ihan hiffaa miksi. Ainakaan itse en kaipaa tai tarvitse.
Teen asiakaspalvelua täysin etänä.
Vierailija kirjoitti:
Ympäristöpäällikkö. Teen kaiken etänä, kerran viikossa tai parin viikon välein käyn toimistolla sosialisoitumassa. Tykkään vaikka työ itessään minusta tylsää.
Hei, tämä oli hyvä idea! Työssäni olenkin jo sivunnut OHSAS/OHSES/mikä se nyt olikaan nimeltään asioita, eli lastu, työturvallisuus, ympäristö. Voisi mennä pienemmällä uudelleenkoulutuksella kuin koodaamisen opettelu!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä teen kääntäjänä täyttä etätyötä. Alalle on tosin vaikea hypätä suoraan täysipäiväiseksi etätyöläiseksi koska asiakaskontaktien muodostuminen ja "nimen" saaminen vievät aikaa. Teen työt muutamille isoille asiakkaille joille hommat hoituvat meilin ja nettialustojen kautta.
Pitääkö olla ihan fil.maist/kääntäjä/filologi eli kielen tutkinto jos kääntää?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Koodaamisen ohella myös koko IT-palveluiden ammattiskaala lukuunottamatta konesali- ja lähitukiammattilaisia. Esimiehiltä ehkä odotetaan vielä toimistoläsnäoloa. En kyllä ihan hiffaa miksi. Ainakaan itse en kaipaa tai tarvitse.
Sorry tyhmä kysymys mutta jos on projektipäällikkö, tiimipäällikkö, key account manger tai muu vastaava niin pitääkö silti osata koodata? Vai voiko muulla johtamiskokemuksella hypätä hommiin? Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaivertaja
Tätä vähän epäilen siksi, että tuskin saa riittävää elantoa kaivertamalla muutaman sormuksen päivässä. Tai sit ehkä tarkoitettiin jotain teollisuuskaivertajaa tms :). Ap
Vierailija kirjoitti:
Av-palstan mode.
Muuten hyvä idea mutta sisältää riitaa ja rähinää ja vänkäämistä ja se oli just se mistö haluan eroon ;). Ehkä joku historia- lehden keskustelupalsta tarvisi moden? :) ap
Nettiin live lähetyksiä tekemään. Myyt pikkuhousujasi ja prive livelähetyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itse olen FM. Eihän asiakkaat tutkintoja kysele, mutta itse pidän tärkeänä myös muodollista pätevyyttä. Myös kontaktit alalle luodaan useimmiten jo opiskeluaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApItse olen FM. Eihän asiakkaat tutkintoja kysele, mutta itse pidän tärkeänä myös muodollista pätevyyttä. Myös kontaktit alalle luodaan useimmiten jo opiskeluaikana.
Osa asiakkaista edellyttää tiettyä koulutustasoa. Joissain kilpailutuksissa myös saa pisteitä koulutuksen perusteella ja osaan voi tarjota ainoastaan koulutettuja henkilöitä.
Opettele koodaamaan.