Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka kouluaikana olit kovin ujo - mitä sinusta tuli?

Vierailija
17.02.2020 |

.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uli.

Vierailija
42/48 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihteeri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yläkoulun aineopettaja.

Olin vielä lukiossa älyttömän ujo ja arkakin. Sitten heräsin jotenkin elämään ja huonasin ettå en ole sen kummallisempi kuin muutkaan ihmiset ja voin tehdä ihan mitä haluan.

Vierailija
44/48 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuhygienisti

Vierailija
45/48 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ministeriössä vakinaisessa virassa, puhun useita kieliä ja työ vaatii esiintymistä ja kouluttamiskykyä. Perhe ja sanoisin, että hämmästyttävän hyvin menee. Vaikka yläasteella olin ihan kirjaimellisesti hylkiö oman ujouteni takia.

Vierailija
46/48 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuhygienisti

Minäkin!

Vierailija
47/48 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut siivoojana ja keittiöapulaisena.

Pelkään edelleen sosiaalisia tilanteita 35-vuotiaana, mutta en yhtä pahasti kuin nuorena. Tavallaan koen alisuoriutuvani, koska minusta olisi ollut muuhunkin. Olin hyvä koulussa ja minulla oli suunnitelmissa yliopisto-opinnot. Kärsin lukioiässä vaikeasta paniikkihäiriöstä ja masennuksesta, joten jatko-opiskelut jäivät. Nyt tuntuu liian myöhäiseltä. Kohtaan usein ihmisiä, jotka olettavat ammatissani olevien pärjänneen koulussa huonosti ja olevan jotenkin tyhmiä.

Vähän samanlainen tarina minullakin, vaikka olenkin nuorempi. Tiedän, että minusta olisi johonkin paljon "suurempaankin", mutta pelot ja jännitys ihmisten kanssa vaikeuttavat elämää. Minulla niin ikäviä kokemuksia ihmisistä, että sillä varmaan suuri vaikutus ja olen tullut vielä aremmaksi. Itselläkin elämä pysähtyi lukion jälkeen ja en enää ole päässyt eteenpäin. 

Oletko hakenut mitään apua pelkoihin ja jännitykseen? Itse olin ehkä kuudenelle luokalle asti "normaalin" ujo, mutta yläasteiässä mukaan tuli masennus, paniikkihäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko ja koulukiusaaminen. Siihen aikaan ei puhuttu mistään avun hakemisesta, joten kärsin kaikki vuodet yksin. Vasta nyt työelämässä olen alkanut luottamaan ihmisiin ja saamaan positiivisia kokemuksia ryhmään kuulumisesta. Yritän ajatella, että koskaan ei ole liian myöhäistä lähteä toteuttamaan unelmiaan. Sinä olet nuorempi, joten sinullakaan ei ole vielä liian myöhäistä. 

Vierailija
48/48 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin koulumailmaan töihin 13v sitten. Ujous lähti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme