Miksi syöt pihvilihaa vaikka ilmastomuutos?
Oletkos jotenkin yksinkertainen? Pihvilihan ja ilmastomuutoksen välillä on selkeä korrelaatio (r ~ 0.97).
Kommentit (70)
Laiduntava eläin on hiilinielu.
Pakastimeni on täynnä peuraa. Sekä pataan että pihvitarkoituksiin.
Syön mielelläni myös kotimaista laidunlihaa. Laiduntaminen parantaa maata viljelyä ajatellen. Laidun on pölyttäjien luontainen elinympäristö. Ilman pölyttäjiä kuolemme.
Ruokahävikki on ekologisinta syöttää kanoille.
Suosittelen kaikille kotimaisen lihan syöntiä. Maamme omavaraisuusaste on tärkeä pitää korkeana. Jos tällaiset talvet jatkuvat, ei täällä paljon kasvatella ruista.
Koska se on hyvää. En kuitenkaan syö sitä kovin usein (ilmasto- ja hintasyistä), vaikka absolutistiksi tuskin ikinä rupean.
Vatipäisiä juttuja nuo ilmastonmuutokset...
Intiassa lehmä on pyhä eläin. Mulla oli töissä intialainen työkaveri ja juteltiin näistä asioista. Kun kysyin tuon pyhän eläimen syömisestä niin sanoi että se ei ole hyväksyttävää. Tosin jatkoi että oletko koskaan nähnyt niitä lehmiä kuolleena siellä intiassa (valokuvissa tai käytyäni itse siellä). Sanoi että köyhät syö mitä eteen tulee. Eivät siis tapa niitä mutta kun ne kuolee vanhuuteen tai sairauteen niin jossain mökin takana pistetään lihoiksi eikä kerrota asiasta kellekään.
Yritin syödä ilmastonmuutosta, mutta se ei ollut riittävän ravitsevaa.
Vierailija kirjoitti:
No onko ilmaston kannalta edullisempaa, että se naudankanttura elää niin kauan kuin henki pihisee ja kuolla kupsahtaa sitten lahoamaan ja märkänenmään esim. laitumelle? Tosin laadukas pihviliha on niin kallista, että sitä ei todellakaan eläkeläisen lautasella näy, harvoin yleensäkään nautaa, mitä nytjoskus jauhelihassa. Saako ihminen edelleen piereskellä rauhassa, vai onko paukku imaistava takaisin suoleen? Kerropa se, arvon ap.
Öö, et oo kyllä tainnu paljon kouluja käydä saati tietää mistään mitään, jos oikeasti luulet, että validi argumentti naudanlihan syönnin puolesta on, että "sittenhän elukat vaan kuolee pelloille ja tuottaa kahta pahemmin päästöjä, jos niitä ei syödä pois"? Ja että nautojen metaanipäästöt ja ihmispierut on jotenki sama asia? Taidat olla aikamoinen "maalaisjärjen" käytön mestari, vai mitä? :D
Taas vahvistui oma näkemykseni siitä, että me tarvitaan valtio- ja kansainvälisellä tasolla päästöjen hillitsemiseen tähtääviä lakeja, säädöksiä ja hintasäätelyä, kun kuluttajat on ite näin saakelin pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Intiassa lehmä on pyhä eläin. Mulla oli töissä intialainen työkaveri ja juteltiin näistä asioista. Kun kysyin tuon pyhän eläimen syömisestä niin sanoi että se ei ole hyväksyttävää. Tosin jatkoi että oletko koskaan nähnyt niitä lehmiä kuolleena siellä intiassa (valokuvissa tai käytyäni itse siellä). Sanoi että köyhät syö mitä eteen tulee. Eivät siis tapa niitä mutta kun ne kuolee vanhuuteen tai sairauteen niin jossain mökin takana pistetään lihoiksi eikä kerrota asiasta kellekään.
Joskus vasikallekin pitää antaa eutanasia koska se kärsii ilmastoahdistuksesta.
Minä syön sitä mikä maistuu hyvältä. Nytkin olen lomalla Afrikassa ja eilen maistui pihvi oikein hyvältä. Lentokin kesti tänne 12 tuntia. Ja kaikki hyvällä omallatunnolla. Syö ap. vain niitä eineskasvispullia ja nauti!
Koska pihvi on hyvää ja terveellistä. Paljon parempi vaihtoehto kuin turhat hiilihydraatit, esim. vilja.
Miksi ap painotat pihviä? Siitä samasta eläimestä tulee kaikki muukin liha ja sisäelimet.
Koska ilmaston pysyminen viileänä ei ole minulle tärkeää. Naudanliha on hyvä proteiinin lähde ja maistuu herkulliselle.
Aivan taatusti löytää intiasta miljoona leijonadiettiä noudattavaa jotka ei syö mitään muuta kuin lehmää. Se on kuules lähes kahden miljardin hengen maa, monella uskolla ja kielellä, valtava määri erittäin erilaisia kulttuureja ihan alastomista heimoista digikoodareihin.
Suomessa viidellä miljoonalla on jo eri outoja kulttuureja ja kieliä ja tapoja. Kuten saunattomat porukat joilla sauna ei koskaan ole ollut osa kulttuuria. Tai poronpallinpureskelijat. Tai stadin hipsterit tai... ja tää on vasta prosentin murto-osa intian porukoista.
Vierailija kirjoitti:
Aivan taatusti löytää intiasta miljoona leijonadiettiä noudattavaa jotka ei syö mitään muuta kuin lehmää. Se on kuules lähes kahden miljardin hengen maa, monella uskolla ja kielellä, valtava määri erittäin erilaisia kulttuureja ihan alastomista heimoista digikoodareihin.
Suomessa viidellä miljoonalla on jo eri outoja kulttuureja ja kieliä ja tapoja. Kuten saunattomat porukat joilla sauna ei koskaan ole ollut osa kulttuuria. Tai poronpallinpureskelijat. Tai stadin hipsterit tai... ja tää on vasta prosentin murto-osa intian porukoista.
Lähde tuolle intian leijonadieetille
Vihervassarit ovat jo tuhonneet sen Suomen, jonka vuoksi sotaveteraanit taistelivat ja moni menetti henkensä puolustaessaan.
Siksi teen huvikseni kaikkea, mikä heittää hiekkaa vihervassarien pöksyihin. Syön lihaa, nauran naisille jotka kuvittelevat olevansa jotain erityistä kun jakavat jalkoväliään ilmaiseksi kenelle tahansa, vähättelen naisia jotka kuvittelevat pystyvänsä samaan kuin osaavat miehet (nössövihervassarimiehet ovat lähinnä naisia; jonkinlaisia siviilipalvelushenkilöiden ja sisäköiden välimuotoja, eivätkä oikeita miehiä ollenkaan), ja nauran teille.
Ottaako päähän, että seuraava sukupolvi nauraa teille samalla tavalla kuin taistolaisille ja kommunisteille naurettiin 90-luvulla? Te olette itsensä menettäneiden lahko, joita historia säälii.
Nyt taidan grillata lihaa, ihan vain koska ilmastonmuutos.
Hetkinen, miten tämä korrelaatio on laskettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kirjoitat otsikkoon lauseen, joka selvästi on vajavainen, eikä tuollaisena tarkoita mitään?
Koska älykkyystesti.
ap
Jonka reputit itse jo toiseen kertaan. En viitsi keskustella ihmisten kanssa joilla ei ole aidinkieli hallussa.
Syön "pihvilihaa" ja kaikenlaista lihaa, sillä rakastan lihaa ja sen makua. Lihasta on myös helppo saada esimerkiksi proteiinia ja se on täyttävää. Suosin aina kotimaisia ja tilaisuuden tullen vielä lähellä tuotettua, ja syön myös kasviksia monipuolisesti. En halua kieltää itseltäni mitään ruokia tai ravintoaineita, vaan syödä nimenomaan mahdollisimman monipuolisesti ja suurimmaksi osaksi terveellisesti.
Pelastan -60% alesta roskikselta.