Onko kellään muulla tilannetta jossa anoppi suosiii toista miniää?
Anoppini tuntuu suosivan erityisen paljon mieheni nuoremman veljen puolisoa.
En nyt tiedä voiko puhua vielä miniästä, on seurustellut vuoden verran ja pariskunnalla ikää 19-vuotta.
Itse olen 24 ja mieheni 25. Kummatkaan emme ole siis avioliitossa, mutta puhun nyt miniä/anoppi käsitteillä sen helppouden vuoksi.
Tuntuu että mieheni äiti/anoppini suosii myös tätä nuorempaa veljeä.
Kutsuu nuorempaa veljeä ja hänen tyttöystäväänsä syömään, ja teattereihin yms. Meitäkin joskus mutta harvemmin.
Kehuu minulle aina nuoremman poikansa osaamisia ja vähättelee mieheäni.
Minun kohdallani hän oli ennen hyvin läheinen kanssani mutta nykyään toinen ”miniä” vie kaiken huomion.
En haluaisi olla mustasukkainen ja pidän tästä veljen naisystävästä, mutta ikävää silti. Välillämme ei ole ollut mitään kinaa ja olemme aina pitäneet anopin kanssa toisistamme.
Muilla samankaltaisia ongelmia?
Kommentit (33)
Usein tuollainen on seuraus siitä, että äiti suosii toista lastaan. Se näkyy sitten anopin roolissakin ja suhteista miniöihin.
Itselläni kokemusta olla juuri tämä ”suositumpi” miniä. Anoppini pitää enemmän miehestäni kuin tämän veljestä.
Eiköhän ole melko normaalia, että toisista ihmisistä pitää enemmän kuin toisista ja turha siitä on mieltä pahoittaa.
Oma anoppini on pitänyt minua ikävänä ihmisenä yli 25v ja toisia miniöitä herkuttelee vaikka ne vaihtuu tasaisin väliajoin ja pääsääntöisesti päihdeongelmaisia.
Mutta kun tämä mieheni veli on äitinsä silmäterä ollut aina ja edes hänen päihderiippuvaisuus ei poista sitä
Mieheäni??? Se on ”miestäni”!
Katsotte itsellenne sopovan yhteydenpidon määrän ja pitäydytte siinä. Esim jouluisin ja pari muuta kertaa vuodessa.
Lakkaat kyttäämästä muiden tekemisiä.
No jos arvostelee sinulle miestäsi mielestäni selvä merkki siitä, että arvostaa enemmän nuorempaa poikaansa.
Häiritseekö miestäsi tuo käytös?
On todella typerää suosia yhtään ketään perhesuhteissa. Itse olen taas tämä ei suosittu miniä.. en ymmärrä miksi anoppini ei pidä miehestäni. Aina arvostelemassa.
Hän on hyvin koulutettu ja fiksu ja mukava.
Vierailija kirjoitti:
Mieheäni??? Se on ”miestäni”!
Katsotte itsellenne sopovan yhteydenpidon määrän ja pitäydytte siinä. Esim jouluisin ja pari muuta kertaa vuodessa.
Lakkaat kyttäämästä muiden tekemisiä.
Sopovan?? Se on sopivan!
Minulla on kaksi poikaa, kumpikin ihan yhtä rakkaita. Mutta kummankin kanssa kommunikoidaan eri tavalla - toisen kanssa puhutaan joka viikko puhelimessa, keskustellaan kaikenlaisista asioista ja toisen kanssa vaihdetaan yhden sanan viestejä ja jutellaan silloin harvoin, kun tavataan. Nämä yhteydenpitotavat ovat ihan poikien itsensä valitsemat, ovat erilaisia luonteiltaan. Tähän sitten joskus lisätään ne kateellisina toista veljestä seuraavat miniät.... toinen voi olla kateellinen arkisesta yhteydenpidosta ja toinen pidemmistä yhteisistä matkoista, sen hiljaisemman kanssa kun on kivempi matkustaa, ja se toinen ei ole halunnut lähteä matkalle.
Pitäkää te tytöt vain huoli omista äideistänne ja heidän tasapuolisuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi poikaa, kumpikin ihan yhtä rakkaita. Mutta kummankin kanssa kommunikoidaan eri tavalla - toisen kanssa puhutaan joka viikko puhelimessa, keskustellaan kaikenlaisista asioista ja toisen kanssa vaihdetaan yhden sanan viestejä ja jutellaan silloin harvoin, kun tavataan. Nämä yhteydenpitotavat ovat ihan poikien itsensä valitsemat, ovat erilaisia luonteiltaan. Tähän sitten joskus lisätään ne kateellisina toista veljestä seuraavat miniät.... toinen voi olla kateellinen arkisesta yhteydenpidosta ja toinen pidemmistä yhteisistä matkoista, sen hiljaisemman kanssa kun on kivempi matkustaa, ja se toinen ei ole halunnut lähteä matkalle.
Hyvä pointti tämäkin! Arvostan sitä. Kyllähän luonteissa on eroa ja voihan se olla että mieheni on luonteeltaan sellainen jonka kanssa äitinsä ei tule niin hyvin toimeen kuin nuoremman.
Minulle se vain näyttäytynyt vähän ikävänä, kun aina kun näemme anopin kanssa hän arvostelee miestäni.
Ap
Minäkin olen tämä suositumpi miniä, vaikken ymmärrä miksi. Selkeä syy siis anopin eroavissa suhteissaan poikiinsa. Tämä toinen miniä on aivan ihana ja lämmin ihminen. Onneksi olemmekin keskenämme hyvin läheisiä toisen miniän kanssa kaikesta huolimatta.
Kyllä on. Olimme olleet jo yli vuoden yhdessä mieheni kanssa kun tämä uusi nainen tuli perhekuvioihin. Hän opiskeli opettajaksi ja itse olin tavallisessa työssä. Tämä nainen osti aina kalliita lahjoja anopille ja tietenkin miehensä pankkikortilla. Oma mieheni oli suvun musta lammas ja imi minusta mehut ja rahat joten ei ollut varaa ostella anopille mielistelylahjoja. Jossain vaiheessa tämä uusi olikin ollut suvussa kauemmin kuin minä! Onneksi hänen miehensä oli kunnon äijä ja pisti akkansa ulos kun alkoi olemaan suvun prinsessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä pointti tämäkin! Arvostan sitä. Kyllähän luonteissa on eroa ja voihan se olla että mieheni on luonteeltaan sellainen jonka kanssa äitinsä ei tule niin hyvin toimeen kuin nuoremman.
Minulle se vain näyttäytynyt vähän ikävänä, kun aina kun näemme anopin kanssa hän arvostelee miestäni.Ap
Miksi haluaisit olla erityisen ystävällisissä saati läheisissä väleissä ihmisen kanssa, joka arvostelee rakastamaasi ihmistä jatkuvasti? Itsestäni tuntuisi pahalta erityisesti mieheni puolesta, ei omastani.
Ällistyttävän moni aikuinen ei tajua, että on ihan ok pitää joistain ihmisistä enemmän kuin toisista.
Ei ole mitään tasapuolisuusvelvoitetta, ja toisaalta tässä on nyt kyse vain ap:n "tunteesta", joka ei ole lainkaan objektiivinen mittari.
Aloin itsekin tuntea vastenmielisyyttä, ikäänkuin tämä miniä vaatisi että viivottimella mitataan kiintymystä yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle se vain näyttäytynyt vähän ikävänä, kun aina kun näemme anopin kanssa hän arvostelee miestäni.Ap
Miksi haluaisit olla erityisen ystävällisissä saati läheisissä väleissä ihmisen kanssa, joka arvostelee rakastamaasi ihmistä jatkuvasti? Itsestäni tuntuisi pahalta erityisesti mieheni puolesta, ei omastani.
En ole missään vaiheessa sanonut että oma tunteeni olisi tärkeämpää.
Tottakai ikävintä on mieheni suhde äitiinsä.
Tuntuu kuitenkin että mieheni ei välitä asiasta. Hän on todella kovapäinen. Huomaan silti että kyllä hänkin kaipaisi äitinsä huomiota enemmän. Ja haluaisin tottakai että kaikilla olisi sujuvat hyvät välit.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ulkopuolinen ei voi ikinä tietää miten se perheen dynamiikka toimii. Jos apn mies ei tunne tulevansa syrjityksi niin apn kannattaa keskittyä ihan vaan omiin juttuihinsa. Tmmärrän hyvin, että nuorempiin lapsiin on erilainen suhde kuinjo itsenäistyneihin. Se että suhde on erilainenen tarkoita sitä, etteikö molemmat olisi rakkaita. Vanhemmat yleensä pyrkivät antamaan kullekkin lapselleen sen mitä kukin kulloinkin tarvitsee. Ei niin, että kaikille tule aina sama määrä nallekarkkeja.
Katkerat mammat täällä vauhdissa :D Taitaa olla oma käytös se joka aiheuttaa perheessään kitkaa. Suosivat toisia lapsiaan!
Hyvähän se on että nuoret yrittävät tulla toimeen kaikkien kanssa. Kannattaisi teidänkin kokeilla!
M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole missään vaiheessa sanonut että oma tunteeni olisi tärkeämpää.
Tottakai ikävintä on mieheni suhde äitiinsä.
Tuntuu kuitenkin että mieheni ei välitä asiasta. Hän on todella kovapäinen. Huomaan silti että kyllä hänkin kaipaisi äitinsä huomiota enemmän. Ja haluaisin tottakai että kaikilla olisi sujuvat hyvät välit.
Mitä jos keskittyisit omaan elämään, jättäisit sen miehesi analysoinnin ja miehen sukulaisten kyttäämisen.
Anoppiin ei tarvitse pitää kuin kohteliaat perusvälit. Hyvillä käytöstavoilla siis selviää.
Jos anoppi siirtyy ikäviin puheenaiheisiin, silloinkin voi käyttää niitä käytöstapoja ja todeta asiallisesti, että ei aio kuunnella kenenkään haukkumisia. Ei kasvokkain, eikä selän takana.
Niin mutta se on mielestäni eri asia olla erilaisissa väleissä, mutta hyvissä kummankin kanssa kuin että selvästi suositaan toista.
Mieheni on kyllä todennut että tietää äitinsä lellivän nuorempaa veljeä.
Eikä minun mielestäni ole hyvien käytöstapojen mukaista että solvataan omaa lastaan tämän avopuolisolle ja samalla hehkutetaan tämän veljeä. Lisäksi toinen miniä kertonut että toisinpäin asiat eivät mene näin. Ei ole ikinä moittinut nuorempaa poikaansa tämän naiselle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta se on mielestäni eri asia olla erilaisissa väleissä, mutta hyvissä kummankin kanssa kuin että selvästi suositaan toista.
Eikä minun mielestäni ole hyvien käytöstapojen mukaista että solvataan omaa lastaan tämän avopuolisolle ja samalla hehkutetaan tämän veljeä. Lisäksi toinen miniä kertonut että toisinpäin asiat eivät mene näin. Ei ole ikinä moittinut nuorempaa poikaansa tämän naiselle.Ap
Sanot kohteliaasti että et kuuntele kenenkään haukkumista.
Ole aikuinen. Käyttäydyt kuin huonoitsetuntoinen kaksivuotias.
Vierailija kirjoitti:
Tytöttely aikuiselta naiselta toiselle kertoo katkerasta ja lapsellisesta suhtautumisesta. :D Miksi jotenkin tuntuu että tämä kommentoija on itse juuri tällainen suosiva katkera anoppi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä minun mielestäni ole hyvien käytöstapojen mukaista että solvataan omaa lastaan tämän avopuolisolle ja samalla hehkutetaan tämän veljeä. Lisäksi toinen miniä kertonut että toisinpäin asiat eivät mene näin. Ei ole ikinä moittinut nuorempaa poikaansa tämän naiselle.Ap
Sanot kohteliaasti että et kuuntele kenenkään haukkumista.
Ole aikuinen. Käyttäydyt kuin huonoitsetuntoinen kaksivuotias.
Ehkä olen tottunut omassa perheessäni siihen että kaikki ovat tasavertaisia ja kohdeltu aina kaikkia niin :) Taidan olla onnekas! Haluaisin että kaikilla olisi hyvät välit. En näe siinä mitään lapsellista.
Ap
On ikävää tietysti jos jatkaa tuollaista tulevaisuudessa. Tekee turhaa kitkaa kaikkien välille. Toki jos nuorempi pari ollut vasta vuoden yhdessä, ehkä anoppisi haluaa saada häneen parempaa tuttavuutta.
Ota asia puheeksi miehesi kanssa. Kaipa hänkin on huomanut että äitinsä suosii nuorempaa veljeään.