Onko tämä seksuaalista väkivaltaa?
Meillä oli jostain syystä kirjoittamaton sääntö että wcn ovea ei laitettu lukkoon. Kun oli asioilla niin joku saattoi siis koska vaan avata oven. Tämä alkoi hävettää minua joskus kolmannella luokalla, mutta en kehdannut alkaa pistää ovea lukkoon ennenkuin 3v vanhempi sisarukseni alkoi laittaa sitä lukkoon. Lukko siis kuitenkin oli!
Isällä oli tapana jättää ovi kokonaan auki. Lisäksi hän kuljeskeli alasti kotona, vaikka oli verbaalisesti monesti ilmaistu muilta perheenjäseniltä, ettei tämä ole toivottavaa.
Kerran isä oli kännissä ja istui keittiön pöydässä seisova m*na kädessä. Tämä oli ainoa kerta kun näin tällaista. Silloin olin jo 17 ja kotoa muuttanut, olin vaan poikaystävän kanssa käymässä siellä. Isä ei ehkä tajunnut mitään, koska oli niin juovuksissa.
Kommentit (13)
Se mikä on aika outoa on, että sisko alkoi siis pitää vessan ovea lukossa joskus vasta kuudennella luokalla! Mulla alkoi menkatkin 11v. jolloin olin neljännen keväällä. Tällöin kai oven kiinni pitäminen oli jo siirtynyt käytännöksi, koska en muista että olisi ollut kuukautisten kanssa ongelmaa. Ap
Alasti kävely muna kädessä ei ole ainakaan normaalia omien lasten nähden.
Tuon ikäinen jo etkä ennen ollut seisovaa munaa nähnyt poikaystävästäsi huolimatta?
Pihtaaminen, se jos mikä on seksuaalista väkivaltaa!
Ei ihan tervettä ainakaan...Aikuisen pitäis ymmärtää oikeus yksityisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Se mikä on aika outoa on, että sisko alkoi siis pitää vessan ovea lukossa joskus vasta kuudennella luokalla! Mulla alkoi menkatkin 11v. jolloin olin neljännen keväällä. Tällöin kai oven kiinni pitäminen oli jo siirtynyt käytännöksi, koska en muista että olisi ollut kuukautisten kanssa ongelmaa. Ap
Miten nää tähän sun aloitukseen liittyy? Ihan normaalia on pitää vessan ovea lukossa riippumatta iästä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mutta melko typerää.
Joo, mietin että mistä tällainen meininki kumpuaa. Omalla lapsella olen helposti tunnistanut ne häveliäisyyden rajat ja kunnioittanut niitä.
Toisaalta onhan perheitä, jotka harrastaa naturismia ja se on kaikille toivottavasti ok, mutta meillä se ei kyllä ollut luontevaa. Silti isä ei voinut pistää vaatteita päälle. Ap
Haistan porvoon vienon tuulahduksen tässä.
Vierailija kirjoitti:
Alasti kävely muna kädessä ei ole ainakaan normaalia omien lasten nähden.
No se istui pöydän ääressä muna kädessä, ei se asiaa hirveästi paranna.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nää tähän sun aloitukseen liittyy? Ihan normaalia on pitää vessan ovea lukossa riippumatta iästä.
Normaalia pienelle lapselle pitää se auki, outoa jos alkaa lukita vasta viime hetkinä murrosiän kynnyksellä. Ap
Näin minäkin naapurin emännän tissit, tuheron ja perseen useemmankin kerran eikä se minua traumatisoinut. Eri asia olisi voinut olla jos olisi tullut hiplaamaan
Jos olet epävarma siitä, mitä on seksuaalinen väkivalta tai kaltoinkohtelu, voit soittaa Raiskauskriisikeskuksen päivystykseen 0800 97899 ma-to klo 9-15 ja la-su klo 15-21. Yksin ei kannata asian kanssa jäädä. Voit kirjoittaa myös täysin nimettömänä asiasta osoitteessa: nettitukinaine.fi.
Raiskauskriisikeskus Tukinainen
www.tukinainen.fi
www.nettitukinainen.fi
Ei mutta melko typerää.