Olen 40v mies ja jään lapsettomaksi, koska en löydä kumppania. :(
Olen jo yli 5 vuotta koittanut etsiä naista joka haluaisi perustaa perheen. Täysin mahdoton tehtävä ainakin näin Helsingissä. Joko on lapsiluku jo täynnä tai sitten ei haluta lainkaan lapsia.
Mä olen alkanut nyt ihan tosissaan harkitsemaan vaimon hakemista ulkomailta. Rakkautta en nähtävästi saa, joten jos edes sen lapsen saisin.
Katon kateellisena perheitä jotka työntää rattaita kadulla. Miksi minä en voi saada samaa onnea?
Kommentit (327)
Vanhan miehen lapsilla saattaa olla suurempi riski haitallisiin geenimuunelmiin, mutta asia ei liene pelkästään noin yksioikoinen.
Vanhan miehen poika saa pidemmät telomeerit ja siten todennäköisesti pidemmän elämän.
Joskus geenimuunnelma saattaa olla hyödyllinen, asiaa on pohdittu linkin jutussa:
https://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/vanhat-isat-ruokkivat-evoluut…
Asioilla on puolensa ja puolilla on asiansa. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia te naiset kannatatte jotain vaimojen hakemista aasiasta.
Kyseessä on ihmiskauppa, jossa naiset ovat kauppatavaraa.
Meillä on jo nyt täällä kaikki turvakodit täynnä näitä aasialaisia "vaimoja", koska nämä kyseiset miehet kohtelee niitä niin huonosti. Avioerotilastoja johtaa nämä aasialaiskauppaliitot.
Jotain solidaarisuutta toisia naisia kohtaan, ei naiset ole jotain kaupattavaa ja siitettävää tavaraa, jotka joutuu sitten pakenemaan turvakotiin suomalaismiestä, joka oikeasti ostaa toisia ihmisiä.
Ei se noin mustavalkoista ole. Tunnen suomi-filippiiniparin, joka on ihan yhtä onnellinen tai onneton kuin mikä tahansa suomi-suomi -parikin. Mutta huomattavasti helpompaa aloittajan olisi hakea puoliso Venäjältä kuin Thaimaasta. Olen monta kertaa muistuttanut, että Pietariin pääsee halvimmillaan alle 40 eurolla m/p ja halpoja majapaikkoja löytyy sekä booking.comista että airbnb.comista. Sähköinen viisumi on ilmainen. Siellä voi käydä vaikka kerran-pari kuussa tutustumassa naisiin riippuen siitä, saako töistä ainakin yhden arkipäivän vapaaksi (ihan la-su reissuja ei ehkä jaksa kovin tiheästi tehdä, kun niissä aika menee bussissa istumiseen). Ja Ukrainaan pääsee lentäen edullisesti ainakin AirBalticilla.
95% viesteistä on provoamista, mollausta ja käskytystä kuinka pitää "unohtaa koko juttu, juna meni jo."
Kysyyhän täällä suunnilleen samanikäiset naisetkin samoja asioita. Tuonikäisen perheellistyminen ei ole kiellettyä, niitä iltatähtiä on tehty tässäkin maassa iät ajat.
Vierailija kirjoitti:
Vanhan miehen lapsilla saattaa olla suurempi riski haitallisiin geenimuunelmiin, mutta asia ei liene pelkästään noin yksioikoinen.
Vanhan miehen poika saa pidemmät telomeerit ja siten todennäköisesti pidemmän elämän.
Joskus geenimuunnelma saattaa olla hyödyllinen, asiaa on pohdittu linkin jutussa:
https://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/vanhat-isat-ruokkivat-evoluut…
Asioilla on puolensa ja puolilla on asiansa. 🤔
Tuosta alkaa olla aikalailla konsensus, että vanhat isät on se mekanismi, jolla ihmiskunta menee taaksepäin tällä hetkellä, äo tippuu, vain 60% syntyvistä lapsista on terveitä jne.
Vielä 90-luvulla vanhukset harvemmin lisääntyivät, nykyään joku 35v ensi-isä on tavallinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on jo nyt täällä kaikki turvakodit täynnä näitä aasialaisia "vaimoja", koska nämä kyseiset miehet kohtelee niitä niin huonosti. Avioerotilastoja johtaa nämä aasialaiskauppaliitot.
Jotain solidaarisuutta toisia naisia kohtaan, ei naiset ole jotain kaupattavaa ja siitettävää tavaraa, jotka joutuu sitten pakenemaan turvakotiin suomalaismiestä, joka oikeasti ostaa toisia ihmisiä.
Moniko suomalainen mies pystyy heittämään 2000e/viikko naisen käyttöön? Sama pätee Ukrainaan ja Venäjälle. Eivät lähde minkään kynsien syöjän matkaan. Naurattaa miten moni tuntuu luulevan noiden naisten lähtevän kenen tahansa mukaan. Kun käy ilmi että olet varaton et saa enää mitään huomiota.
Siitä on muuten uusi tutkimus myös, että vanhat isät saa rumia lapsia.
Kuulostaa oudolta, mutta kyllä, niiden lapset on sairauden lisäksi rumia-
https://www.businessinsider.com/study-older-fathers-have-less-attractiv…
Older fathers have less attractive children because of extra genetic mutations in their genes, scientists have found.
Children of older men are already at greater risk of autism, bipolar disorder, low IQ and schizophrenia.
But now researchers have concluded that the impact of mutated genes is so strong it even has an impact on appearance.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin normaali ikä nykyään saada lapsia.
Joo, pariskunnat, joilla on jo entuudestaan lapsia saattavat saada iltatähden yli nelikymppisinä. Mutta ensimmäistä kertaa isäksi yli 40 vuotiaina tulee vain pari prosenttia miehistä.
Jälleen kerran suosittelen heasin artikkelia:
Turhia tuollaiset maksumuurin takana olevat linkkailut.
Vierailija kirjoitti:
Older fathers have less attractive children because of extra genetic mutations in their genes, scientists have found.
Children of older men are already at greater risk of autism, bipolar disorder, low IQ and schizophrenia.
But now researchers have concluded that the impact of mutated genes is so strong it even has an impact on appearance.
Linkki jää turvallisuussyistä avaamatta, mutta onhan "hieman" pinnallista. :D Oliko joku rumuusasteikko, vai perinteinen kasvojen symmetrisyys? Oisko jotain ikätaulukkoa, kuinka nättiä lasta sitä itselleen voi odottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moniko suomalainen mies pystyy heittämään 2000e/viikko naisen käyttöön? Sama pätee Ukrainaan ja Venäjälle. Eivät lähde minkään kynsien syöjän matkaan. Naurattaa miten moni tuntuu luulevan noiden naisten lähtevän kenen tahansa mukaan. Kun käy ilmi että olet varaton et saa enää mitään huomiota.
Ikävä kyllä, nuo suomalaiset saa välillä huijattua noita naisia tänne.
Itse käyn usein eräässa aasialaisruokaupassa ja siellä oli viimeksi taas tänne tuotettu joku nainen, jolle se köyhääkin köyhempi suomalaismies ei ollut vaivautunut ostamaan edes talvivaatteita.
Siellä se paleli kesävaatteissa typerän virnistelevän ruman suomalaisukon vieressä. Oksettavaa. Toivottavasti joku auttaa sitä.
Onko pakko saada oma biologinen lapsi? Uskoisin nimittäin että on monia mukavia naisia, jotka ovat sinun ikäisiäsi ja ovat jo äitejä mutta eronneita. Itselleni kävi niin että mies jätti minut kun en ollut enää hänen mielestään tarpeeksi nätti/seksikäs lasten saamisen jälkeen, nuoret lapsettomat naiset kiinnostivat enemmän. Nyt minulla on kaksi ihanaa lasta mutta ikäni takia en enää enempää halua ja en usko että edes jaksaisin hoitaa vauvaa yöllä ym. Kuitenkin haluaisin vielä joskus kokea rakkauden ja lapsenikin ottaisivat innolla vastaan uuden isäpuolen koska heidän oma isänsä on jäänyt hyvin etäiseksi heille, häntä ei ole kiinnostanut lapsia tavata säännöllisesti. Minulle ai vain taida olla missään miestä?
Vierailija kirjoitti:
Siis 90% suomalaisista on ollut vanha isä?
Ole vain tyytyväinen jäädessäni lapsettomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki jää turvallisuussyistä avaamatta, mutta onhan "hieman" pinnallista. :D Oliko joku rumuusasteikko, vai perinteinen kasvojen symmetrisyys? Oisko jotain ikätaulukkoa, kuinka nättiä lasta sitä itselleen voi odottaa?
Businessinsider on ihan turvallinen sivusto, mutta tuosta on uutisoinut myös telegraph yms.
Joku 40v mies oli jo tuossa sen ikäinen, että se sai todella rumia lapsia. Naisilla se mutaatiomäärä pysyy korkeintaan 15, mutta miehillä se nousee valtavaksi ikääntyessä ja siitä sitten seuraa rumuutta, alhainen äo, syöpää niille lapsille, mt-ongelmia jne.
Pariskuntien pitäisi ehdottomasti käyttää spermanluovutusta nuorelta mieheltä, jos ne haluaa perheen ja se mies on vanha.
Luovuta spermaa spermapankkiin. Asia on sillä ratkaistu. Jos sperma on huonoa tai sinua ei muuten kelpuuteta, niin sitten ei välttämättä muutenkaan saisi lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Olet ehkä lähtenyt vähän myöhässä miettimään perhettä. Suurin osa kun perustaa perheen ja saa esikoislapsen n. 30-vuotiaana. Nelikymppisenä omanikäiset ovat jo joko lapsensa tehneet tai eivät halua lapsia (ja alkaa se vähän myöhäinen ikä olla synnyttää), ja nuoremmat naiset taas pariutuvat oman ikäisten kanssa.
Kyllä minäkin mieluummin "hakisin" puolison ulkomailta niin, että saisi ainakin lapsen. Olen nainen ja eronnut, ja nimenomaan lapseni ovat elämässäni tärkeimmät ja läheisimmät ihmiset. Nyt on jo aika samantekevää, löytyykö syvällistä rakkaussuhdetta, kun on kaksi todella merkityksellistä ihmistä muutenkin.
Joten kyllä, oma neuvoni on että mieluummin vaikka vaan lapsi ilman vuosisadan rakkaustarinaa. Se lapsi on kuitenkin tärkeämpi kuin mitä puoliso olisi.
Mulla samat ajatukset kuin ap:a ja olen saman ikäinenkin. Paitsi etten pysty "hakemaan" vaimoa ulkomailta. Tavallaan olen kanssasi samaa mieltä. Jos haaveeni perheestä ei toteudu aion elää loppuelämäni yksin. Ei toisen kanssa asuminenkaan korvaa oman rauhan ja vapauden menetystä. Ei ole mitään järkeä solmia avioliittoa jos ei ole yhteisiä lapsia. Ei rakkaus ja suhde pysty täyttämään lapsettomuuden jättämää aukkoa. Ja mä olisin tosissani valmis yrittämään lasta jos vain löytyisi joku 35v ylöspäin oleva nainen joka haluaisi vielä yrittää viime tipassa.
Liian myöhään liikkeellä. Jos haluaa perheen ja lapsia, asian pitäisi olla etenemässä jo viimeistään 30-35 vuotiaana. Kyllähän lapsia voi myöhemmälläkin iällä saada, mutta se on vaikeampaa ja siihen liittyy enemmän riskejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen että eikö Ukrainassa ole suuri ylitarjonta naisista ja he mielellään muuttavat sieltä pois? Miten jos sieltä treffipalstan kautta löytyisi sopiva äitiehdokas? Olisi ulkonäkökin lapsella länsimainen, eikä niin eksoottinen kuin thaikulla. N 57
Siis miten sairas voit olla aikuisena naisena.
Itse saat elää täällä vapaana, mutta kannatat ihmiskauppaa.
Olet sairas ihminen, kannatat muille orjana elämistä ja samalla nautit omasta etuoikeudesta.
Mitä hiton ihmiskauppaa se on jos ukrainalainen nainen omasta tahdostaan nai suomalaisen miehen? Sairas olet itse. N 57
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko saada oma biologinen lapsi? Uskoisin nimittäin että on monia mukavia naisia, jotka ovat sinun ikäisiäsi ja ovat jo äitejä mutta eronneita. Itselleni kävi niin että mies jätti minut kun en ollut enää hänen mielestään tarpeeksi nätti/seksikäs lasten saamisen jälkeen, nuoret lapsettomat naiset kiinnostivat enemmän. Nyt minulla on kaksi ihanaa lasta mutta ikäni takia en enää enempää halua ja en usko että edes jaksaisin hoitaa vauvaa yöllä ym. Kuitenkin haluaisin vielä joskus kokea rakkauden ja lapsenikin ottaisivat innolla vastaan uuden isäpuolen koska heidän oma isänsä on jäänyt hyvin etäiseksi heille, häntä ei ole kiinnostanut lapsia tavata säännöllisesti. Minulle ai vain taida olla missään miestä?
Kyllä se oma lapsi vaatimus on. Tähän kaikki sushteet kaatuukin. - AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Businessinsider on ihan turvallinen sivusto, mutta tuosta on uutisoinut myös telegraph yms.
Joku 40v mies oli jo tuossa sen ikäinen, että se sai todella rumia lapsia. Naisilla se mutaatiomäärä pysyy korkeintaan 15, mutta miehillä se nousee valtavaksi ikääntyessä ja siitä sitten seuraa rumuutta, alhainen äo, syöpää niille lapsille, mt-ongelmia jne.
Pariskuntien pitäisi ehdottomasti käyttää spermanluovutusta nuorelta mieheltä, jos ne haluaa perheen ja se mies on vanha.
Pitäisi lukea alkuperäinen tutkimus itse.
Äkkiseltään en keksi yhtään todella rumaa henkilöä, siis niistä joilla tiedän olevan vanhemmat vanhemmat. Varmaankin jotain todennäköisyysprosentteja tuossakin tutkimuksessa on annettu.
Pitäisikö ei-kauniiden nuorten ihmistenkin olla lisääntymättä? Vain ulkonäöllä on merkitystä ja kauniilla/komealla ihmisarvo? Alkaa kuulostaa rodunjalostukselta.
Joo, pariskunnat, joilla on jo entuudestaan lapsia saattavat saada iltatähden yli nelikymppisinä. Mutta ensimmäistä kertaa isäksi yli 40 vuotiaina tulee vain pari prosenttia miehistä.
Jälleen kerran suosittelen heasin artikkelia:
https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000005272613.html