Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te muut työttömät hoi!

Vierailija
17.02.2020 |

Haetteko te noita työpaikkoja joissa tuntimäärä on jotain 4h/vko tai 10-30h/vko?
Niin ja, miten te suhtaudutte jos joku kysyy teiltä oletko töissä vai koulussa..? Tuleeko ahdistunut olo?

Huomaa että hyvin on ihonalle mennyt itselläkin tämä julkinen asenne työttömiä kohtaan, tulee niin *emmetin syyllinen olo kun pitää jollekin myöntää olevansa työtön, ikään kuin se olisi oma vika. Haen kyllä paikkoja, mutta minkä sille teen jos en tule valituksi? Tätäkin palstaa lukiessa huomaa miten sydämettömiä ihmisiä on siellä onnekkaiden työllistyneiden joukossa etten yhtään ihmettele miksei firmatkaan työttömiä palkkaa.. aatellaan jo valmiiksi että no toi on tommonen luuseri kuitenki hyi. Voisiko ihmiset jo herätä siihen todellisuuteen että tässä maassa ei riitä työpaikat kaikille, ja kaikkia työttömiä ei voi lätkäistä samaan kastiin "luuseri loiset kelantukien kärkkyjät".

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin todella kiinnostavan työn mutta ilmoituksessa luki heti että työtä 7 päivänä viikossa, lomia ei saa ja palkka kuitenkin 1400e miinus verot. Ei paljoa houkuttele hakemaan, vuokrat pk-seudulla on usein sen 1000e ja sitten pitäisi pärjätä tuollaisella palkalla, jos kyse olisi ollut 2400e sillä voisi jo ajatella pärjäävän. Ilman lomia ei jaksa paahtaa työssä 7 päivänä viikossa tai terveys menee lopullisesti. Hakijoiden toiveet ja asumiskustannukset ei aina kohtaa työilmoitusten palkkoja, ei oteta huomioon huppukalliita asumiskustannuksia. 

Vierailija
42/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa ihmeessä pienituntiset työt vastaan jos on mahdollisuus. Sen 300e kun saa tienata ilman minkäänlaista vaikutusta tukiin. Sen jälkeenkin saa työttömyyskorvausta. Nykyään tulorekisterin ansiosta tuen maksaminen ei myöhästy kuten ennen. Ihan sama mitä se työ on, niin kyllä se itsetuntoon vaikuttaa positiivisesti kun itse tienaa edes jotain. Lomat ja lomarahat kertyy täysinä, kun töitä on yli 35h/kk samalla työnantajalla.

Silpputyöt toki määräaikaisina sopimuksina aina, muuten niistä ei pääse ikinä pois karenssin takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa ihmeessä pienituntiset työt vastaan jos on mahdollisuus. Sen 300e kun saa tienata ilman minkäänlaista vaikutusta tukiin. Sen jälkeenkin saa työttömyyskorvausta. Nykyään tulorekisterin ansiosta tuen maksaminen ei myöhästy kuten ennen. Ihan sama mitä se työ on, niin kyllä se itsetuntoon vaikuttaa positiivisesti kun itse tienaa edes jotain. Lomat ja lomarahat kertyy täysinä, kun töitä on yli 35h/kk samalla työnantajalla.

Silpputyöt toki määräaikaisina sopimuksina aina, muuten niistä ei pääse ikinä pois karenssin takia.

Minun itsetuntoni ei kyllä ole kiinni minkään työn tekemisestä, varsinkaan minkään puuduttavan pskatyön. Ainoa syyni käydä töissä olisi raha, eli jos joku ottaisi tuollaisiin pätkätöihin niin menisin rahan takia. Mutta en saadakseni omanarvon tuntoa jostain turhanpäiväisestä paperinpyörittämisestä kuten tähän astiset työt on olleet, ei ne itsetuntoa nosta. Olisin kaikkein tyytyväisin kun olisin niin vapaa eli rikas ettei tarvitsisi käydä töissä ollenkaan.

Vierailija
44/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömillä meilla päin yhdistyksiä joka puolella kaupunkia, aika paljon hyviä juttuja niillä. Jos on introvertti niin silti voi löytää itselleen pienen alun ehkä, netissä jne.

Yksi askel voi johtaa eteenpäin ja yksikin ystävä olisi arvokas.

Ja samanhenkistä kaveria voi kyllä löytyä, hekin ovat ehkä leimattuja omasta mielestään. Eikä kaikki ihmiset oo samanlaisia.

🐢onnea matkaan🌹

Vierailija
45/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tämä saitti poistaa alla postaamastani aiheesta kaikki asiallisetkin keskustelut laittelen tätä tekstiä satunnaisesti eri langoille puhtaasti kapinahengellä sillä on varsin naurettavaa ettei tietyistä asioista saa keskustella. Ei se yhteiskunta sensuroimalla kehity.

Kasvatin itselleni kannabista kunnes jäin kiinni ja nyt odottelen yhteiskunnalle kallista oikeudenkäyntiä josta tulen saamaan sakkoja, en muuta. Yhteiskunta siis käyttää useita tuhansia euroja verorahaa jotta voi antaa minulle parin sadan euron sakot. Kannattavaa.

Poltin kannabista päivittäin kahdesta neljään grammaa 6 vuoden ajan. En päihtynyt siitä enää muutaman päivän käytön jälkeen. Käytin sitä saadakseni nukuttua sekä rauhoittavana lääkkeenä koska muuten olisin tarvinnut lääkefirmojen lääkkeitä joita en sattuneista syistä halua syödä.

En ole huomannut mitään ongelmia vaikka poltin sitä useita kiloja yhteen soittoon. Motoriikka toimii, lyhyen ja pitkän aikavälin muisti toimii, opin edelleen helposti uusia asioita ja niin edelleen. En ole sairastunut psykoosiin tai skitsofreniaan johon varmasti olisin jo tuolla käyttömäärällä sairastunut jos olisin sairastuakseni.

Nyt minulla ei ole enää kannabista eikä varaa ostaa sitä niin paljon kuin tarvitsen. Lapsesta asti jatkuneet uniongelmat ovat palanneet ja saatan kiehahtaa yht'äkkiä, aivan kuten lapsenakin.

Kannabiksesta oli minulle suunnattoman suuri apu. Nyt olen hUUmerikollinen vaikka en tehnyt kenellekkään mitään pahaa enkä edes halunnut.

Miten tää kannapis avautuminen nyt tähän työttömyysketjuun kuuluu? Sinä olet narkki, sen kaikki tietää ettei lopettaa voi, kun kerran on piikittänyt kannapista nii lapasesta kaikki lähtee. Sun narkki elämääkö kelan pitäisi kustantaa töissä olevien ihmisten verovaroilla, hyi saasta! Hanki apua! Tai vielä paremmin, hyppää vaikka junan etee!

Kaunista, kypsää, sivistynyttä, rakentavaa tekstiä ilmeisen superälykkäältä yksilöltä.

Vierailija
46/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://dynamic.hs.fi/2019/elaman-evaat/

Suosittelen tätä juttua(2 vkoa maksutta jos et halua tilata). Voi ymmärtää, mistä oma hyväosaisuus ja/tai toisten huono-osaisuus johtuu.

Vierailija
47/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae just nyt mitään töitä. Opiskelen työttömyysetuudella eli oon varsinaisesti työtön mut liki joka päivä 08-16 koulussa.

Ei löytynyt töitä, joten opiskelen uuden ammatin.

Vierailija
48/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soviteltu päiväraha on hyvä juttu, tosiaan 300 € saa hankkia eikä se vaikuta työttömyysrahaan mitenkään. Ehdottomasti kannattaa ottaa osa-aikainen työ vastaan. Itsellenkin oli positiivinen yllätys että vähäisellä tuntimäärälläkin saa ihan hyvin rahaa, palkan ja työttömyyskorvauksen.

Vierailija
49/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole perhettä/sukulaisia, ei tyttöystävää, en käy treffeillä koska en kehtaa kun ei ole naiselle mitään muuta tarjottavaa kuin rakkaus, ei yhtään kaveria tai ystävää eikä tuntemattomat kadulla tuollaisia kysy joten en osaa sanoa miten suhtaudun kyseiseen kysymykseen kun ainoat sosiaalliset kontaktini ovat Kelan sedät ja tädit seka lähikaupan kassa.

mies alle 30v

Melkein samat minulla. Tosin vanhemmat aina välillä murehtivät miten minun käy tässä elämässä. Muuten samoin. En ole koskaan seurustellut, ei ystäviä, sukulaisiin etäiset välit. Niin ei ole monikaan onneksi kysymässä. Itsekin olen alle 30,  mutta nainen. Syrjäynyt jo aika paljon jos miettii monen elämää. Itsellä kyllä kelpaisi myös työ jossa vähempi tuntimäärä. Äitini kautta olen silti huomannut, ettei sillä palkalla meinaa elää mitä esim lähihoitaja saa "vajaatuntisena". Hänellä palkka jää monesti 1300 euroon jos ei saa tunteja täyteen. Joutui vaihtamaan työpaikkaa ( määräaikainen loppui) ja nyt palkka joka kuussa vajaa, kun siellä ei ole tarvetta kokoaikaiseen työhön. 

Vierailija
50/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KILTTIYS kirjoitti:

Tÿöttömät pitäisi laittaa solu asuntoihin asumaan. Ja sieltä käsin pakottaa tukienmenetyksenuhalla töihin, myös 4h/vrk töihin. Näin saattaisi alkaa hieman motivoituakin siihen työn tekoon.

Suurin osa  tÿöttömistä kuitenkin on näitä täysin työ kykyisiä kïlttï miehiä ja vika on vaan ja ainoastaan korvien välissä. Suosittelen lukemaan Jordan Peterson settii ja ottamaan niskast kii.

Hus! Peikko metsään.

Jos olet tosissasi, niin kipin kapin koulun penkille. On hyvä osata Jordan Petersonin lukemisen lisäksi myös kirjoittaa.

Vierailija
51/57 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni tuntisilla töillä ei vain pääse irti te-toimistosta tai kelasta :/ en vieläkään ymmärrä miksi on edes laillista tarjota 4h/vko yhtään kellekään, eihän siinä ehdi tienata yhtään mitään. 

Mitä tulee väitteeseen että "saisit jotain tekemistä!!" kiitos, minulla ei ole tekemisen puute mutta rahan kyllä, ja noin minimaalinen työpäivä ei sitä asiaa muuta suuntaan eikä toiseen :(

Vierailija
52/57 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae minkäänlaisia töitä ja olenkin nautiskeleva työtön. Nyt menen aamujointille.

Vierailija
53/57 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi jotka haluaa työttömät saunan taakse ja mihin lie soluihin, oisko edelleen sama ääni kellossa jos pomo töissä ilmoittaisi että ei muuten tarvitse tulla enää huomenna? nii-in

Vierailija
54/57 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja samaan aikaa ulkkiksia hyysätään, 2 avustajaa juoksee perässä ja tekee hänen puolestaan kaiken ja laitamme tähän satoja miljoonia että heillä on kaikki hyvin.

Juu ei kiitos töille niin kauan kun ne ansaitsemani rahat menevät kankkulan kaivoon. 

Miksei täällä voi keskustella mistään va tun asiasta ilman jonkun persunper keleen kommenttia ulkkareista?

Uskotko jumalaan? En, mutta entäs sitten ma mut!

Teettekö makaronilaatikkoa viikoittain? En, ja miksiköhän! Rahat menevät tiedätte kyllä mihin!!!

Sosiaaliturva ja työttömyys? Niille yksille sitä kyllä riittää, miksi siitä ei keskustella!

Vierailija
55/57 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi hallitus ja media ja muut tajuta että työttömyys on todellakin yksi syy siihen miksi Suomeen syntyy nyt vähemmän lapsia! Työttömiä on paljon, yleisen asenteen takia häpeävät itseänsä eivät uskalla lähestyä ketään (tai sitten lähestyvät mutta työllistyneetpä ei huoli koska "sun vika ettet oo töissä, menisit töihin!!!!2222") = pariskuntia ei synny. Pariskuntia ei synny = ei lapsia. 

Aivan turha sössöttää pelkästään naisten valinnasta, joo onhan se sekin yksi asia mutta suuri tekijä on kyllä sinkkujen ja rahattomuuden määrä. Vakituiset työpaikat, vakaat tulot takaisivat sen että ihmiset uskaltaisivat taas unelmoida ja toteuttaa juurikin vaikka näitä perhe haaveita. Järkevät kun ei lisäänny vain sossun elätiksi...

Vierailija
56/57 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen vajaan neljän vuoden aikana olen ollut töissä sen verran, etteivät ole juuri sen ensimmäisen vuoden jälkeen työkkäristä soitelleet. Tai no, sen pari kertaa vuodessa tullut puhetta, että työllistymissuunnitelma pitää päivittää, joten hoidettu on. Toinen ansiosidonnaisen jakso nyt menossa ja ei huolen häivää. Jää monta saturaista yli kuukaudessa normielämisen jälkeen. 

Kauhulla silti odotan jos joskus pakottavat tuollaiseen "9 € -duuniin". Ilmoituksia toki katselen, ei vain tunnuta tarjoavan kuin osa-aikaista, määräaikaista tai sitten pitää olla 10+ vuoden työkokemus ja sitä ja tätä koulutusta. Tuttujen kautta ollut töitä, 1-2 kk määräaikaisuuksista saa hyvin rahaa säästöön. Ja niillä taas pärjätään, kun ansiosidonnaisen päivät ovat kuluneet loppuun. Nyt niitä on jäljellä vielä reilusti yli vuosi.

Positiivisimpana asiana ehtii huolehtia itsestään ja kunnostaan paremmin. Jaksaa taas tarvittaessa tehdä töitä.

Vierailija
57/57 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hae minkäänlaisia töitä ja olenkin nautiskeleva työtön. Nyt menen aamujointille.

Sinä et perkele polta!! Tai jos olet tuossa mun tuuletusikkunan alapuolella olevalla parvekkeella haisemassa, niin sitä suuremmalla syyllä suosittelen jättämään väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä