Te muut työttömät hoi!
Haetteko te noita työpaikkoja joissa tuntimäärä on jotain 4h/vko tai 10-30h/vko?
Niin ja, miten te suhtaudutte jos joku kysyy teiltä oletko töissä vai koulussa..? Tuleeko ahdistunut olo?
Huomaa että hyvin on ihonalle mennyt itselläkin tämä julkinen asenne työttömiä kohtaan, tulee niin *emmetin syyllinen olo kun pitää jollekin myöntää olevansa työtön, ikään kuin se olisi oma vika. Haen kyllä paikkoja, mutta minkä sille teen jos en tule valituksi? Tätäkin palstaa lukiessa huomaa miten sydämettömiä ihmisiä on siellä onnekkaiden työllistyneiden joukossa etten yhtään ihmettele miksei firmatkaan työttömiä palkkaa.. aatellaan jo valmiiksi että no toi on tommonen luuseri kuitenki hyi. Voisiko ihmiset jo herätä siihen todellisuuteen että tässä maassa ei riitä työpaikat kaikille, ja kaikkia työttömiä ei voi lätkäistä samaan kastiin "luuseri loiset kelantukien kärkkyjät".
Kommentit (57)
Suomessa ei työ kannata ellet todella tienaa järjettömiä summia. Niilläkin verorahoilla se on eliitti joka rikastuu eniten.
Mä olen rikas päihteetön työtön ja paljon kateellisia ympärillä. Sukulaisten mielestä jopa hienompaa olla hanttihommissa ja päihteiden aktiivikäyttäjä kuin päihteetön varakas pääomatuloista ja ansiosidonnaisista nauttiva urheilua harrastava mies.
No tukehtukoon kateuteensa ja oravanpyöräänsä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei työ kannata ellet todella tienaa järjettömiä summia. Niilläkin verorahoilla se on eliitti joka rikastuu eniten.
Koulutus on ilmaista joten kaikki lähtevät elämäänsä rakentamaan samalta viivalta. Jokaiselle on annettu siis reilu mahdollisuus olla tuota eliittiä niin halutessaan. Tietysti jos ei kyvyt riitä niin sille ei mitään voi, se on luonnon valintaa. Eikä se ole mikään peruste sille että rikkaiden pitäisi antaa omalla työllään tekemät rahansa ilmaiseksi joillekin pienituloisille tai työttömille. Sairaudet on sitten erikseen, niistä pidetään sivistyneessä yhteiskunnassa huolta yhteisvastuullisesti. Laiskuus ja aktiivinen hölmöily ei ole peruste sille että yhteiskunnan pitäisi huolehtia.
Ap, nykyään lähes kuka vaan voi joutua työttömäksi. Nämä haukkujat täällä ovat veemäisiä trolleja jotka tahallaan kiusaavat. Toivon todellakin että tilanne paranisi. Itse en häpeä pätkääkään 2v työttömyyttäni. Olen ollut 41v työelämässä, todennäköisesti pidempään kuin nämä ilkimykset ovat olleet elossakaan. Vuoden päästä eläkkeelle. En myöskään ole koskaan elämässäni saanut mitään tulonsiirtoja. Ainoa tuki on ansiosidonnainen. Onhan sen eteen tullut jo kaikenlaisia veroluonteisia maksuja maksettukin. Ei ole työttömän vika jos ei saa yrityksistä huolimatta töitä. Työnantajan etu on suuri työötmyys, ihmiset ovat kyykyssä ja voi teettää palkattomia orjatöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole perhettä/sukulaisia, ei tyttöystävää, en käy treffeillä koska en kehtaa kun ei ole naiselle mitään muuta tarjottavaa kuin rakkaus, ei yhtään kaveria tai ystävää eikä tuntemattomat kadulla tuollaisia kysy joten en osaa sanoa miten suhtaudun kyseiseen kysymykseen kun ainoat sosiaalliset kontaktini ovat Kelan sedät ja tädit seka lähikaupan kassa.
mies alle 30v
Kyllä sulla on ystäv(i)ä jossain. Varmasti. Et ole vaan löytänyt vielä niitä.
Jos oot noin nuori, niin selvitä olisko harrastukseen tai muuhun liittyvää toimintaa?
Älä jää vielä yksin, olet nuori vasta!
Kiitos lämpimistä sanoistasi. Harrastus löytyy. Musiikki. Ehkä joskus kehityn tässä harjoitellessani niin taitavaksi soittajaksi ja laulajaksi, että kehtaan perustaa tai liittyä bändiin. Ainoa toivonkipinäni saavuttaa jotain. Päässäni on soinut lapsesta asti erillaiset melodiat sekä rytmit. Haluan oppia soittamaan täydellisesti sen mitä siellä milloinkin satun kuulemaan ja sisimmissäni tuntemaan.
Mä puolestaan en tiedä mitä sanoa, koska olen työttömyyseläkkeelle kuuluva työtön. Jos sanon että olen tk-eläkkeellä, se on vale. Jos sanon, että olen hakenut työkyvyttömyyseläkettä, niin tuomitaan kikkailijaksi. Jos sanon että olen työtön, niin seuraava kysymys on, että mihin aiot töihin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole perhettä/sukulaisia, ei tyttöystävää, en käy treffeillä koska en kehtaa kun ei ole naiselle mitään muuta tarjottavaa kuin rakkaus, ei yhtään kaveria tai ystävää eikä tuntemattomat kadulla tuollaisia kysy joten en osaa sanoa miten suhtaudun kyseiseen kysymykseen kun ainoat sosiaalliset kontaktini ovat Kelan sedät ja tädit seka lähikaupan kassa.
mies alle 30v
Naisen saaminen ei ole kiinni siitä, oletko töissä vai et. Ei kannata uskoa, vaikka joku väittäisi muuta tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisihan sitä olla sinisilmäinen ja hakea tommoseen pienituntiseen paikkaan toivoen että jos sitten enempi tunteja saisi, mutta jotenkin tuntuu että ei niitä saa.
Miten yritykset edes kuvittelee saavansa motivoitunutta porukkaa sinne jos tunnit on niin vähäiset että palkkaa saa muutaman euron/kympin? Öööö logiikka haloo.
Jos aiotaan tarjota vain joku 4h-20h/vko niin jakais sen sitten keskenään niiden kanssa jotka talossa jo on ja nauttii sitä parempaa palkkaa anyway. Kela pitää huolen että työttömän tuet menee aivan *itulleen jos otat noin pienituntisen paikan vastaan.. ja no, eipä tuolla palkalla paljon säästellä tai tehdä muutakaan kivaa.Yhteistä työttömillä on tämä jatkuva narina, kun ei kelpaa työt.
Sitten ihmettelee, miksi mikään ei onnistu.
Zinc
Modammedkin sanoi, että töitä LÖYTYY, kun vaan menee töihin. Vaikkei miehellä ollut edes oleskelulupaa.
Työhaluja oli!
Onkos arvon Sinkkipasta itse töissä vai sohvanpohjaltako huutelee pullapitko kainalossa?
Ap ei ihmisille ole mikään pakko sanoa, että on työtön. Olet töitten välissä, mietit vaihtoehtojasi, esimerkiksi. Tai sanot että teet editointia jollekki ulkomaiselle firmalle tietokoneella, jos pien vale luonnistuu. Mikä pakko se on muille toitottaa olevansa työtön, jos sen tekeminen kerran ahdistaa?
Koska tämä saitti poistaa alla postaamastani aiheesta kaikki asiallisetkin keskustelut laittelen tätä tekstiä satunnaisesti eri langoille puhtaasti kapinahengellä sillä on varsin naurettavaa ettei tietyistä asioista saa keskustella. Ei se yhteiskunta sensuroimalla kehity.
Kasvatin itselleni kannabista kunnes jäin kiinni ja nyt odottelen yhteiskunnalle kallista oikeudenkäyntiä josta tulen saamaan sakkoja, en muuta. Yhteiskunta siis käyttää useita tuhansia euroja verorahaa jotta voi antaa minulle parin sadan euron sakot. Kannattavaa.
Poltin kannabista päivittäin kahdesta neljään grammaa 6 vuoden ajan. En päihtynyt siitä enää muutaman päivän käytön jälkeen. Käytin sitä saadakseni nukuttua sekä rauhoittavana lääkkeenä koska muuten olisin tarvinnut lääkefirmojen lääkkeitä joita en sattuneista syistä halua syödä.
En ole huomannut mitään ongelmia vaikka poltin sitä useita kiloja yhteen soittoon. Motoriikka toimii, lyhyen ja pitkän aikavälin muisti toimii, opin edelleen helposti uusia asioita ja niin edelleen. En ole sairastunut psykoosiin tai skitsofreniaan johon varmasti olisin jo tuolla käyttömäärällä sairastunut jos olisin sairastuakseni.
Nyt minulla ei ole enää kannabista eikä varaa ostaa sitä niin paljon kuin tarvitsen. Lapsesta asti jatkuneet uniongelmat ovat palanneet ja saatan kiehahtaa yht'äkkiä, aivan kuten lapsenakin.
Kannabiksesta oli minulle suunnattoman suuri apu. Nyt olen hUUmerikollinen vaikka en tehnyt kenellekkään mitään pahaa enkä edes halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Mä puolestaan en tiedä mitä sanoa, koska olen työttömyyseläkkeelle kuuluva työtön. Jos sanon että olen tk-eläkkeellä, se on vale. Jos sanon, että olen hakenut työkyvyttömyyseläkettä, niin tuomitaan kikkailijaksi. Jos sanon että olen työtön, niin seuraava kysymys on, että mihin aiot töihin.
"että mihin aiot töihin" tuo on kans yks aivopieru kyllä tuo kysymys, kukaan EI KUKAAN voi aikoa yhtään mihinkään eikä voi vain päättää mennä töihin, pitää hakea ja ehkä, hyvin suurella EHKÄLLÄ voit päästä.
En hae suurinta osaa osa-aikatöistä. Etsin pysyvää tai määräaikaista työsuhdetta. Nyt olen useamman kuukauden hakenut enkä ole edes haastatteluun päässyt. Tyhjällä CV:llä on aika hankalaa.
Ja mitä vastaan? Valehtelen. Olen tehnyt näin jo 20 vuotta.
Mula kysyi kerran yksi kaupungin työntekijä, olin kaupungilla töissä, palkkatukityö, sain olla siellä pari vuotta ja olikohan 85% työaika, niin yksi vakkarityöntekijä kysyi yks kaks, että mitäs teet täällä onko sulla koulutusta tähän hommaan? :O
Vierailija kirjoitti:
Koska tämä saitti poistaa alla postaamastani aiheesta kaikki asiallisetkin keskustelut laittelen tätä tekstiä satunnaisesti eri langoille puhtaasti kapinahengellä sillä on varsin naurettavaa ettei tietyistä asioista saa keskustella. Ei se yhteiskunta sensuroimalla kehity.
Kasvatin itselleni kannabista kunnes jäin kiinni ja nyt odottelen yhteiskunnalle kallista oikeudenkäyntiä josta tulen saamaan sakkoja, en muuta. Yhteiskunta siis käyttää useita tuhansia euroja verorahaa jotta voi antaa minulle parin sadan euron sakot. Kannattavaa.
Poltin kannabista päivittäin kahdesta neljään grammaa 6 vuoden ajan. En päihtynyt siitä enää muutaman päivän käytön jälkeen. Käytin sitä saadakseni nukuttua sekä rauhoittavana lääkkeenä koska muuten olisin tarvinnut lääkefirmojen lääkkeitä joita en sattuneista syistä halua syödä.
En ole huomannut mitään ongelmia vaikka poltin sitä useita kiloja yhteen soittoon. Motoriikka toimii, lyhyen ja pitkän aikavälin muisti toimii, opin edelleen helposti uusia asioita ja niin edelleen. En ole sairastunut psykoosiin tai skitsofreniaan johon varmasti olisin jo tuolla käyttömäärällä sairastunut jos olisin sairastuakseni.
Nyt minulla ei ole enää kannabista eikä varaa ostaa sitä niin paljon kuin tarvitsen. Lapsesta asti jatkuneet uniongelmat ovat palanneet ja saatan kiehahtaa yht'äkkiä, aivan kuten lapsenakin.
Kannabiksesta oli minulle suunnattoman suuri apu. Nyt olen hUUmerikollinen vaikka en tehnyt kenellekkään mitään pahaa enkä edes halunnut.
Miten tää kannapis avautuminen nyt tähän työttömyysketjuun kuuluu? Sinä olet narkki, sen kaikki tietää ettei lopettaa voi, kun kerran on piikittänyt kannapista nii lapasesta kaikki lähtee. Sun narkki elämääkö kelan pitäisi kustantaa töissä olevien ihmisten verovaroilla, hyi saasta! Hanki apua! Tai vielä paremmin, hyppää vaikka junan etee!
Minä olen oppinut jo valehtelemaan, että teen ”koodaus”- töitä kotona. En vaan kehtaa sanoa olevani työtön, pidän sitä niin suurena häpeänä vaikka ei edes tarvitsisi. Tuntuu, että ympärille on kertynyt vaan kasa menestyneitä ihmisiä, tai vähintään niitä vakitöissä olevia ”normaaleja” puurtajia. Työttömänä ei kuulu mihinkään, mistään ei oikein saa puheenaihetta aikaiseksi kun aina se kääntyy työaihepiiriin-keskusteluihin, tästä syystä olen täysin eristäytynyt, vietän aikaani vaan kotona, en käytä mitään päihteitä, hoidan kodin ja lapset ja elämä käytännössä valuu hukkaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutus on ilmaista joten kaikki lähtevät elämäänsä rakentamaan samalta viivalta. Jokaiselle on annettu siis reilu mahdollisuus olla tuota eliittiä niin halutessaan. Tietysti jos ei kyvyt riitä niin sille ei mitään voi, se on luonnon valintaa. Eikä se ole mikään peruste sille että rikkaiden pitäisi antaa omalla työllään tekemät rahansa ilmaiseksi joillekin pienituloisille tai työttömille. Sairaudet on sitten erikseen, niistä pidetään sivistyneessä yhteiskunnassa huolta yhteisvastuullisesti. Laiskuus ja aktiivinen hölmöily ei ole peruste sille että yhteiskunnan pitäisi huolehtia.
Ei todellakaan lähde kaikki samalta viivalta. Tuskin olisit pystynyt itsekään keskittymään koulunkäyntiin jos sinua olisi esim käytetty lapsena hyväksi, hakattu, olisit joutunut huolehtimaan kännäävistä vanhemmista jne jne. Olet vain pullossa kasvanut pyllerö.
Tÿöttömät pitäisi laittaa solu asuntoihin asumaan. Ja sieltä käsin pakottaa tukienmenetyksenuhalla töihin, myös 4h/vrk töihin. Näin saattaisi alkaa hieman motivoituakin siihen työn tekoon.
Suurin osa tÿöttömistä kuitenkin on näitä täysin työ kykyisiä kïlttï miehiä ja vika on vaan ja ainoastaan korvien välissä. Suosittelen lukemaan Jordan Peterson settii ja ottamaan niskast kii.
Mutta kun suomi ei tarjoile töitä niin se on VOI VOI!
Mulla taas ei ole ystäviä/kavereita, koska yleensä ensimmäinen asia, mitä nimen jälkeen kysytään, on, missä olet töissä. En ole enää työtön (en töissäkään, teen tuottamatonta työtä kotona, mutten nosta yhteiskunnan tukia, eli olen vain tuloton), muttei silti huvita tuosta syystä edes yrittää tutustua ihmisiin, koska heti, jos sanoo, ettei ole töissä, keskustelu loppuu. Olisi varmaan ihan viisasta jokaisen tykönään alkaa määrittää toisen ihmisen arvo jonkin muun kuin työn/työttömyyden kautta, mutta tuskin siihen päästään tässä yhteiskunnassa ikinä.