Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te muut työttömät hoi!

Vierailija
17.02.2020 |

Haetteko te noita työpaikkoja joissa tuntimäärä on jotain 4h/vko tai 10-30h/vko?
Niin ja, miten te suhtaudutte jos joku kysyy teiltä oletko töissä vai koulussa..? Tuleeko ahdistunut olo?

Huomaa että hyvin on ihonalle mennyt itselläkin tämä julkinen asenne työttömiä kohtaan, tulee niin *emmetin syyllinen olo kun pitää jollekin myöntää olevansa työtön, ikään kuin se olisi oma vika. Haen kyllä paikkoja, mutta minkä sille teen jos en tule valituksi? Tätäkin palstaa lukiessa huomaa miten sydämettömiä ihmisiä on siellä onnekkaiden työllistyneiden joukossa etten yhtään ihmettele miksei firmatkaan työttömiä palkkaa.. aatellaan jo valmiiksi että no toi on tommonen luuseri kuitenki hyi. Voisiko ihmiset jo herätä siihen todellisuuteen että tässä maassa ei riitä työpaikat kaikille, ja kaikkia työttömiä ei voi lätkäistä samaan kastiin "luuseri loiset kelantukien kärkkyjät".

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppäätkö ap ?

Zinc

Vierailija
2/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kysyä tuollaista. Saat vastata siihen mitä haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa tulla yllätyksenä mutta kuulun niihin työttömiin jotka  EI juo eivätkä käytä muitakaan päihteitä

Vierailija
4/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan sitä olla sinisilmäinen ja hakea tommoseen pienituntiseen paikkaan toivoen että jos sitten enempi tunteja saisi, mutta jotenkin tuntuu että ei niitä saa. 

Miten yritykset edes kuvittelee saavansa motivoitunutta porukkaa sinne jos tunnit on niin vähäiset että palkkaa saa muutaman euron/kympin? Öööö logiikka haloo. 

Jos aiotaan tarjota vain joku 4h-20h/vko niin jakais sen sitten keskenään niiden kanssa jotka talossa jo on ja nauttii sitä parempaa palkkaa anyway. Kela pitää huolen että työttömän tuet menee aivan *itulleen jos otat noin pienituntisen paikan vastaan.. ja no, eipä tuolla palkalla paljon säästellä tai tehdä muutakaan kivaa.

Vierailija
5/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 vuoden työuran jälkeen ei hävetä yhtään olla työtön. 30 h/vko työ kelpaisi hyvin. Muutaman viikkotunnin työt ei hyödytä ketään, varsinkin jos työmatka pitkä.

Vierailija
6/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surullista että tässä maassa ihmisarvon ja sen oletko hyvä ihminen näyttää joidenkin mielestä määrittävän se oletko töissä??? mitä olen työmaailmassa nähnyt niin siellä se porukka vasta kitkerää ja ilkeämielistä osaa olla! Edellisessä työpaikassa kuulin kun eräskin vakkari, hieman vanhempi nainen mutisi jollekin toiselle että "nuo pitäisi saada pois täältä niin sitten olisi hyvä" tarkoitti aivan varmasti meitä pätkä sopparilla olevia, että niin tuota.. 

Ja kun ensin huudellaan että menkää töihin! Niin miksi siellä työpaikoilla on sitten vastassa tuommoisia tai vielä pahempia ihmisjätteitä jotka tekee kaikkensa että sillä uudella on paha olla ja ulkopuolinen olo? Miksi perehdytys on ihan ala arvoista monessakin paikassa? Miksi naisten mahdollisuus vakkari paikkaan on niin pirun huono vain siksi että on mahdollisuus raskautua? 

Samaan aikaan ajetaan ihmisiä entistäkin ahtaammalle, ja sitten keksitään kaikkea niinkuin synnytystalkoot. 

Vierailija
7/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisihan sitä olla sinisilmäinen ja hakea tommoseen pienituntiseen paikkaan toivoen että jos sitten enempi tunteja saisi, mutta jotenkin tuntuu että ei niitä saa. 

Miten yritykset edes kuvittelee saavansa motivoitunutta porukkaa sinne jos tunnit on niin vähäiset että palkkaa saa muutaman euron/kympin? Öööö logiikka haloo. 

Jos aiotaan tarjota vain joku 4h-20h/vko niin jakais sen sitten keskenään niiden kanssa jotka talossa jo on ja nauttii sitä parempaa palkkaa anyway. Kela pitää huolen että työttömän tuet menee aivan *itulleen jos otat noin pienituntisen paikan vastaan.. ja no, eipä tuolla palkalla paljon säästellä tai tehdä muutakaan kivaa.

Yhteistä työttömillä on tämä jatkuva narina, kun ei kelpaa työt.

Sitten ihmettelee, miksi mikään ei onnistu.

Zinc

Modammedkin sanoi, että töitä LÖYTYY, kun vaan menee töihin. Vaikkei miehellä ollut edes oleskelulupaa.

Työhaluja oli!

Vierailija
8/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tuntea syllisyyttä.Minä olen viime vuodet tehnyt puolet vuodesta töitä.Noin puolet. Ala on onneksi sellainen että paljon talvella  porukkaa työttömänä. En hae kuin niihin joihin on pakko.Laitan niiin suolaisen palkkapyynnön ettei kuulu mitään sieltä.Huhtikuun lopulla menen töihin.Saman työpaikkaan niinkuin aiemminkin.

Vierailija
9/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lehdenjakajan työn ja otin lopputilin.

Noin neljältä tunnilta maksettiin palkka.

Yötyö.

Karenssia pukkaa siinä tilanteessa, pitkää.

Siinä mielessä on iso riski ottaa vastaan työtä minitunneilla.

Vähän kuin yrittäjän riski...?

Vierailija
10/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole perhettä/sukulaisia, ei tyttöystävää, en käy treffeillä koska en kehtaa kun ei ole naiselle mitään muuta tarjottavaa kuin rakkaus, ei yhtään kaveria tai ystävää eikä tuntemattomat kadulla tuollaisia kysy joten en osaa sanoa miten suhtaudun kyseiseen kysymykseen kun ainoat sosiaalliset kontaktini ovat Kelan sedät ja tädit seka lähikaupan kassa.

mies alle 30v

Vierailija
11/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kysyy, niin sanon olevani vapaaherra.

Vierailija
12/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä vastaan olevani tällä hetkellä työttömänä (vaikka olen ollu jo monta vuotta).

Vierailija
13/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen vain sellaisia töitä mistä tienaa vähintään sen ettei tarvitse tukia hakea. Kaikki muu on turhaa rahallisesti ajateltuna. Ja kapitalisti yhteiskunta opettaa että raha on tärkeintä. Jos haluaa ahkeran jolla ei ole maanantai sairauksia niin sellaisen saa rahalla. 

Vierailija
14/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole perhettä/sukulaisia, ei tyttöystävää, en käy treffeillä koska en kehtaa kun ei ole naiselle mitään muuta tarjottavaa kuin rakkaus, ei yhtään kaveria tai ystävää eikä tuntemattomat kadulla tuollaisia kysy joten en osaa sanoa miten suhtaudun kyseiseen kysymykseen kun ainoat sosiaalliset kontaktini ovat Kelan sedät ja tädit seka lähikaupan kassa.

mies alle 30v

Kyllä sulla on ystäv(i)ä jossain. Varmasti. Et ole vaan löytänyt vielä niitä.

Jos oot noin nuori, niin selvitä olisko harrastukseen tai muuhun liittyvää toimintaa?

Älä jää vielä yksin, olet nuori vasta!

Vierailija
15/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tällä hetkellä ansiosidonnaista hiukan yli 3000 € bruttona kuussa. Ei tule mieleenkään hakea duunia. Projektityö silloin kun olet oikeasti vastuussa budjetista ja aikataulusta on kohtuullisen perseestä. Nyt on paljon mukavampaa. Kerran työkkäri on käskenyt haastatteluun erääseen konsulttitoimistoon projektipäällikön tehtävään. Meninkin ja otin sen kyllä täysin vakavasti. Haastattelija kysyi palkkatoivomusta, sanoin että edellisessä paikassa sain 9000 € / kk ja projektikohtaisia bonuksia keskimäärin noin 25000 euroa vuositasolla. Tyyppi sanoi ettei heillä johtajatkaan tienaa niin paljon. Yritin selittää että olen sen arvoinen, ei niitä projektibonuksia jaeta jos projetin tulos ei sitä salli ja minähän niissä tulosvastuussa olen ollut. Tyyppi ei tuntunut käsittävän tätä ollenkaan eikä sitä ettei edllinen työnantajakaan minua siellä olisi pitänyt jos se olisi ollut tappiollista enkä olisi palkkaani ansainnut. En sitten tiedä minkälaista suojatyöpaikkaa pyörittävät mutta minulta jäi se paikka "saamatta". Enkä ole pahoillani, olen erittäin tyytyväinen nykytilanteeseen, eihän tällä päivärahalla elämäntyyliäni kustanneta mutta tulipahan lopulta säästöillekin jotain järkevää käyttöä.

Ehdin myös laskemaan että olen tienannut eläkettä niin paljon että ainakin nykyrahassa saan nettona käteen yli 2000 € / kk. Ei haittaisi vaikka pystyisin sinnittelemään vapaalla siihen asti kun alkaa eläke juoksemaan.

Tämähän ei ole keneltäkään pois, en ehdi millään kuitenkaan kuluttamaan lähellekään kaikkia maksamiani verorahoja joita pahimmillaan on kulutusverot mukaan luettuna tullut maksettua lähemmäs 100 000 € vuodessa. M50v.

Vierailija
16/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan tällä hetkellä ansiosidonnaista hiukan yli 3000 € bruttona kuussa. Ei tule mieleenkään hakea duunia. Projektityö silloin kun olet oikeasti vastuussa budjetista ja aikataulusta on kohtuullisen perseestä. Nyt on paljon mukavampaa. Kerran työkkäri on käskenyt haastatteluun erääseen konsulttitoimistoon projektipäällikön tehtävään. Meninkin ja otin sen kyllä täysin vakavasti. Haastattelija kysyi palkkatoivomusta, sanoin että edellisessä paikassa sain 9000 € / kk ja projektikohtaisia bonuksia keskimäärin noin 25000 euroa vuositasolla. Tyyppi sanoi ettei heillä johtajatkaan tienaa niin paljon. Yritin selittää että olen sen arvoinen, ei niitä projektibonuksia jaeta jos projetin tulos ei sitä salli ja minähän niissä tulosvastuussa olen ollut. Tyyppi ei tuntunut käsittävän tätä ollenkaan eikä sitä ettei edllinen työnantajakaan minua siellä olisi pitänyt jos se olisi ollut tappiollista enkä olisi palkkaani ansainnut. En sitten tiedä minkälaista suojatyöpaikkaa pyörittävät mutta minulta jäi se paikka "saamatta". Enkä ole pahoillani, olen erittäin tyytyväinen nykytilanteeseen, eihän tällä päivärahalla elämäntyyliäni kustanneta mutta tulipahan lopulta säästöillekin jotain järkevää käyttöä.

Ehdin myös laskemaan että olen tienannut eläkettä niin paljon että ainakin nykyrahassa saan nettona käteen yli 2000 € / kk. Ei haittaisi vaikka pystyisin sinnittelemään vapaalla siihen asti kun alkaa eläke juoksemaan.

Tämähän ei ole keneltäkään pois, en ehdi millään kuitenkaan kuluttamaan lähellekään kaikkia maksamiani verorahoja joita pahimmillaan on kulutusverot mukaan luettuna tullut maksettua lähemmäs 100 000 € vuodessa. M50v.

Ai jai jai, Kosken Sussun mukaan voisit ihan nyvin mennä keräämään vaikka risuja vastikkeeksi, tosin eihän kyllä itsekään toteamuksiaan jostain syystä noudata.

Vierailija
17/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sietämätöntä on elää ihme paaria-luokassa:( Itselläni vielä sairaus taakkana, ja ollut pitkiä sairaslomia joten CV:ssä tyhjää riittää. Tuntuu, että työnantajillakin se asenne kuten varmaan asiasta tietämättömillä ihmisillä muutnekin, että tuokin vaan vuosikaudet kotonaan vetänyt lonkkaa jotain kaljaa juoden ym.pähteitä käyttäen.

Tuntuu olevan vieläkin yleistys, että ainakin pitkäaikaistyöttömät on jotain elämänhallintaongelmaisia luusereita kaikki. En käytä mitään päihteitä, kuntoilen, on arkirytmi jne. Kukaan ei silti tule ikinä palkkaamaan,kun korkeintaan noihin 9€ nöyryytyksiin, ja niissä aikoinani olleena en haluaisi enää turhaan niihin, kun hyvin harvoihin on tarkoitus oikealla palkalla ketään ottaa, pyöritetään vaan "ysin orjia". Ja niissäkin kohtelu yleensä tympeämpää kuin normi-työntekijöille, koettu on.

Harva se päivä mietin, miksi enää jatkan tätä rahattomana ja ihmisarvottomana kituuttamista, ei ole perhettä eikä mitään muutakaan eikä ikinä tule rahattomana ja tässä asemassa olemaankaan. Eipä siis juuuri menetettävääkään. Luottamus kaikkiin ihmisiin on myös tuhottu todennäköisesti tuhottu näill "lois/elätti"- huuteluilla ja ilmapiirillä, joka Suomessa on.

Vierailija
18/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika surullista että tässä maassa ihmisarvon ja sen oletko hyvä ihminen näyttää joidenkin mielestä määrittävän se oletko töissä??? mitä olen työmaailmassa nähnyt niin siellä se porukka vasta kitkerää ja ilkeämielistä osaa olla! Edellisessä työpaikassa kuulin kun eräskin vakkari, hieman vanhempi nainen mutisi jollekin toiselle että "nuo pitäisi saada pois täältä niin sitten olisi hyvä" tarkoitti aivan varmasti meitä pätkä sopparilla olevia, että niin tuota.. 

Ja kun ensin huudellaan että menkää töihin! Niin miksi siellä työpaikoilla on sitten vastassa tuommoisia tai vielä pahempia ihmisjätteitä jotka tekee kaikkensa että sillä uudella on paha olla ja ulkopuolinen olo? Miksi perehdytys on ihan ala arvoista monessakin paikassa? Miksi naisten mahdollisuus vakkari paikkaan on niin pirun huono vain siksi että on mahdollisuus raskautua? 

Samaan aikaan ajetaan ihmisiä entistäkin ahtaammalle, ja sitten keksitään kaikkea niinkuin synnytystalkoot. 

Tätä se juurikin on. Kun sitten menee pätkätöihin tai osa-aikaisena niin joutuu kiusatuksi. Yks vakkari rouva kyseli minulta että "mitä sä täällä teet? Mee muualle".

Tuntuu että ne pitää yksinkertaisena tai ikuisena kesäharjoittelijana.

Sit kun oot työtön, niin ai miten sä nyt työtön oot. Eihän tääl Suomessa enää missään saa olla, pitäisikö vain kuolla pois?

Mä olen jo 20 vuotta ollut työelämässä, nyt ensimmäinen kerta työttömänä. Aion nauttia tästä ja kasata itseäni. En ole velkaa kellekkään ja rahaakin löytyy!!

Heti olet pummi eikä ihmiset ota vastaan mitä kerrot.

Vierailija
19/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin etsinyt juuri tuollaisia töitä mutta en ole vielä päässyt. Ilmeisesti haastattelijat olettavat että tuollaiseen paikkaan hakevan täytyy olla joko hullu tai poikkeuksellisen huono työntekijä.

20/57 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän