Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

k-marketin kauppias mielivaltasesti irtisanoo

Lucifer
17.02.2020 |

Niin, kyseinen kauppias on 14 kk aikana irtisanonut n 20 työntekijää ja heti uutta tilalle. Lisäksi ei noudata lakia vuorokausilevon suhteen, työvuorolistat aivan käsittämättömiä, kolme iltaa peräkkäin, työ päättyy klo 23.15 ja seruvaavaksi aamuksi klo 6 taas töihin. Osa on kyllä irtisanoutunut itse, viimeinen kun irtisanoutui, niin kauppias kysyi pariin otteeseen oletko tosissasi, ja sanoi lopuksi että puolet työkavereista ei pidä sinusta että hyvä näin. Lisäksi kun joku jää sairaslomalle, kuitenkin vasta siinä vaiheessa kun on lähes pää kainalossa tai jalka irti, koska pomo painostaa, että ei ole varaa maksaa s-loman palkkaa sekä tuuraajan palkkaa :o !! Nykypäivän Suomessa Keskon kauppias voi toimia kuin diktaattori. Lisäksi ei maksa taulukkojen mukaista palkkaa, ym ym. Ja tätä kirjoitan kaverin puolesta, että mitä voisi asialle tehdä?? Toinen riutuu järkyttävien työvuorojen ja stressin takia :(

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeaikana saa työsuhteen purkaa sen enempiä selittelemättä, koskee molempia osapuolia.

Jotain mätää kyllä kauppiaassa, jos työntekijät jatkuvasti vaihtuu.

Vierailija
22/31 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

K(a)uppias hoitaa hosuu..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkanmaalla on eräässä K-kaupassa sama meno. Mun siskon tyttö on siellä töissä ja ei uskalla sanoa mitään vastaan kauppiaalle. Tämä tyttö sairasteli pari vuotta sitten ja joutui olemaan saikulla ja kauppias raivosi aina puhelimessa tästä. Lopulta mun sisko soitti sille kauppiaalle ja antoi kunnolla kuulua, mitä on mieltä kauppiaan toiminnasta. Tämä "tyttö" on nyt 25v ja edelleen pelkää kauppiasta. 

Alussa kun tää tyttö meni tuonne töihin, hän liittyi liittoon ja koska tunteja sai vain n.20h/vko, hän olisi saanut liitosta soviteltua päivärahaa lisäksi, mutta ei uskaltanut pyytää palkkatodistuksia kauppiaalta. Nyt taitaa olla lähes täydet tunnit jo ja vakkarisopimus. Mutta olen kyllä ollut ihmeissäni, että tuollaista on vieläkin työpaikoilla. Tuo on pieni paikkakunta ja jos siellä irtisanoudut, niin ei löydy kyllä muuta työtä edes ihan lähikunnista, siksi kai tuollaista siedetään.

Vierailija
24/31 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit jättänyt pois ton kaverin puolesta kyselen. :D Oli niin selvä.

Mutta joo, kannattaa irtisanoutua, meilläkin ollut joskus ilta aamu ilta aamu, ihan sairasta. Ei tajunnut nuorena, ettei lepoaika laissa ees täyty, pääsi töistä 21.15, seuraavana aamuna alkoi 6.00, sitten taas ilta, sitten klo 6. Ei se nyt pelkästään tota ollut, mutta liian usein.

Vierailija
25/31 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasilan K Market kysessä?

Vierailija
26/31 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirkanmaalla on eräässä K-kaupassa sama meno. Mun siskon tyttö on siellä töissä ja ei uskalla sanoa mitään vastaan kauppiaalle. Tämä tyttö sairasteli pari vuotta sitten ja joutui olemaan saikulla ja kauppias raivosi aina puhelimessa tästä. Lopulta mun sisko soitti sille kauppiaalle ja antoi kunnolla kuulua, mitä on mieltä kauppiaan toiminnasta. Tämä "tyttö" on nyt 25v ja edelleen pelkää kauppiasta. 

Alussa kun tää tyttö meni tuonne töihin, hän liittyi liittoon ja koska tunteja sai vain n.20h/vko, hän olisi saanut liitosta soviteltua päivärahaa lisäksi, mutta ei uskaltanut pyytää palkkatodistuksia kauppiaalta. Nyt taitaa olla lähes täydet tunnit jo ja vakkarisopimus. Mutta olen kyllä ollut ihmeissäni, että tuollaista on vieläkin työpaikoilla. Tuo on pieni paikkakunta ja jos siellä irtisanoudut, niin ei löydy kyllä muuta työtä edes ihan lähikunnista, siksi kai tuollaista siedetään.

Taitaa olla akka kauppias.Semmoisen minä sieltä tiedän.

Vierailija
27/31 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kauppa Turus

Vierailija
28/31 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta kun puhutaan Keskon kauppiaista... meille tulee työvuorolistat viikkoa ennen, ei työterveyshuoltoa, jos olet saikulla tulee huutoa, lapsi pitäis viedä kuumeessa hoitoon, lomat ilmoiteyaan viikkoa ennen. Kaikki pelkää kauppiasta, jos tulee joku ongelma niin kukaan ei halua soittaa kauppiaalle koska se soittaja saa ne huudot.

Nuoret, älkää menkö Keskolle töihin!!! Ketjuissa hommat hoidetaan lain mukaan, Keskolla niin kuin kauppias ne haluaa hoitaa.

Vierailija
29/31 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään uutta kun puhutaan Keskon kauppiaista... meille tulee työvuorolistat viikkoa ennen, ei työterveyshuoltoa, jos olet saikulla tulee huutoa, lapsi pitäis viedä kuumeessa hoitoon, lomat ilmoiteyaan viikkoa ennen. Kaikki pelkää kauppiasta, jos tulee joku ongelma niin kukaan ei halua soittaa kauppiaalle koska se soittaja saa ne huudot.

Nuoret, älkää menkö Keskolle töihin!!! Ketjuissa hommat hoidetaan lain mukaan, Keskolla niin kuin kauppias ne haluaa hoitaa.

Mutta sitten taas jos yksi on mätämuna, ei se tarkoita sitä että kaikki ovat. Meillä taas nuo kaikki on hyvin, on kattava työterveyshuolto, vuorolistat tulevat hyvissä ajoin ja vapaatoiveet otetaan huomioon. Palkkaakik maksaa vähän yli TESsin.

Vierailija
30/31 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata alkaa riitelemään työnantajan kanssa. Kerran voi sanoa ja sen jälkeen yhteys liittoon.

Ei mitään "joopas, eipäs" keskustelua työnantajan kanssa.

Kyllä itse ainaskin argumentoin työnantajan kanssa niin paljon kuin sielu sietää. Jos ei pikkusielu sitä kestä niin voivoi. Niin kova himo ei ole pysyä kyykytettävänä minimipalkalla jolla tulee hädin tuskin toimeen. Karenssia ei tule jos sinut erotetaan tai irtisanotaan. Joten jos työelämä syö aivoja ja haluat liittyä työttömien joukkoon ilman karenssia niin kannattaa vaatia palkankorotusta. Varma tie siihen, että oikein hakemalla haetaan syy erottaa sinut.

Vierailija
31/31 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluehallintovirasto Turku hoitaa lounais-suomessa tällaisia asioita. Yhteys myös sinne.