Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentuneen hyväksikäyttö

Vierailija
17.02.2020 |

Voiko tuosta puhua terapiassa, olen siis nainen ja nettituttu johon tutustuin teki hieman raakojakin juttuja minulle koska masentuneena minusta ei ollut vastustamaan. Kuristi mm seksin yhteydessä monesti ja tunkeutui anaaliin ilman liukastetta. Tuosta on muutama vuosi aikaa ja en ole puhunut asiasta terapiassa koska häpeän kovasti etten estänyt. Kannattaako puhua?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinuahan on kohdeltu törkeästi. Aivan ehdottomasti puhut asiasta terapeutillesi!

Vierailija
2/33 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa varmaan kääntää asian niin että olin suostunut asioihin mitä teki. Kerroin kuitenkin masennuksestani hänelle mutta ei ilmeisesti ottanut sitä huomioon millään tavalla. Minulla on mm epävakaa personallisuus ja estynyt persoonallisuus. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Jos sinulla on ikinä mitään gynekologisia ongelmia tulevaisuudessa niin mitään ei oteta todesta, koska kaikki johtuu vain menneestä suhteestasi. Terveydenhoito käyttää törkeästi jokaisen mahdollisuuden olla hoitamatta jos vain voi.

Vierailija
4/33 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis terapiassa ja tuosta en koskaan ole pystynyt puhumaan. En minä mitään erityistä hoitoa olekaan hakemassa, ajattelin vaan puhunko terapiassa missä käynyt useamman vuoden. Ap

Vierailija
5/33 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh kannattaa, koska tuo taitaa olla iso osa ongelmiasi. Voit joutua uudelleen hyväksikäytetyksi jollain tapaa jos et osaa rikkoa kaavaa.

Vierailija
6/33 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudesta nuo ongelmat johtuu ja käynyt terapiassa jo ennen tuota tapausta. Millainen mies edes hyväksikäyttää masentuneen ja epävakaan mielentilaa? Ap

Vierailija
7/33 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis terapiassa ja tuosta en koskaan ole pystynyt puhumaan. En minä mitään erityistä hoitoa olekaan hakemassa, ajattelin vaan puhunko terapiassa missä käynyt useamman vuoden. Ap

Kuten tuossa yllä sanoin. Kaikki kirjataan ja ne nimenomaan jää sinun synniksesi jonka perusteella sinut voi leimata hulluksi ja jättää hoitamatta. Ne kirjaukset kaivetaan esiin vielä kymmeniä vuosiakin myöhemmin ja niiden perusteella voi evätä hoitosi.

Vierailija
8/33 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinänsähän masennus ei ole sellainen mt-häiriö jonka katsotaan vievän ihmisen itsemääräämiskykyä tai todellisuudentajua. Eli oikeudellisessa mielessä sinua tuskin on hyväksikäytetty tai rais kattu, jos olet masentuneenakin ollut suostuvainen noihin.

Terapiassa voit toki puhua tuosta ja kannattaakin, jos tuntuu että ne kokemukset vielä siellä mielessä piinaavat.

Vierailija
9/33 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään hulluksi leimata jos on joutunut hyväksikäytetyksi.bull shit.

Vierailija
10/33 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriöt on todettu. Ei pelkkä masennus. Ap

Vierailija
11/33 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ilmeisesti vaikuttaa psyykeesi niin pahasti että suosittelen puhumaan.

Vierailija
12/33 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persoonallisuushäiriöt on todettu. Ei pelkkä masennus. Ap

Valitettavasti persoonallisuushäiriö muuttaa tilannetta kannaltasi negatiiviseen suuntaan.

Vierailija
13/33 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täältä hörhöiltä kannata kysyä.

Vierailija
14/33 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yksilöterapiaa, kannattaa puhua, mutta kannattaa jättää sana "nettituttu" pois. Sanot vaan "tuttu". Netti on mielenterveyspuolen hoitavalle taholle vielä se kaiken pahan alku ja juuri.

Vierailija
15/33 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olet uskaltanut kertoa asian täällä anonyymisti niin seuraava askel on kertoa terapeutille.

Vierailija
16/33 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ihmeessä terapeutille. Olen itse vasta jälkikäteen tajunnut mitä kaikkea sitä ihmiset kehtaakin tehdä, kun ei masentuneena ole pystynyt pitämään omia rajojaan. Mutta niinhän se tietenkin on, että terve ihminen ei tuollaisten koukkuun jää.

Vierailija
17/33 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutille kerrotut asiat ovat yksityisiä. Häntä koskee salassapitovelvollisuus. Niitä ei kirjoiteta mihinkään tietokantaan ja niitä ei näe kukaan muu. Eli höpöhöpöä on väittää terapeutille kerrottujen asioiden vaikuttavan muuhun hoitoon.

Ilman muuta kannattaa kertoa terapeutille, koska asia selvästi on sinulle raskas kantaa. Terapeutti ei järkyty. Hänellä on alan koulutus, hän on kuullut kaikenlaista. Hän ei tuomitse. Hänen työnsä on kuunnella ja auttaa sinua.

Mitä sinulle on tehty heikkona hetkenä, hyväksytyksi tulemisen tarvettasi hyväksi käyttäen, ei ole sinun syysi, eikä sinun pidä tuntea siitä häpeää.

Vierailija
18/33 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin asiallinen kommentti tuossa yläpuolella.kiitos

Vierailija
19/33 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan

Vierailija
20/33 |