Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ärsyttää, kun keillään tuttavillani tai työkavereilla ei ole sijoitusvarallisuutta, niin ei voida jutella siitä

Vierailija
16.02.2020 |

:/ Pitäisivät leuhkana.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä leuhkaa siinä olisi, jos juttelisit työkavereiden tai tuttavien sijoitusvarallisuudesta?

Vierailija
2/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei heillä ole sitä. Tai ei ainakaan oma varallisuutensa ei sitten selkeästi kiinnosta heitä. Eivät jaa kokemuksiaan. Itse olen maininnut yhdestä asunnosta, niin eipä kukaan avaudu omastaan. Siksi en usko, että heillä niitä on. Jotenkin sen näkee asenteestakin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan ymmärrettävää että aihe ei kiinnosta jos ei itsellä tuollaista omaisuutta ole.

Vierailija
4/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä ja se on todella ärsyttävää, ettei ole.

Ap

Vierailija
5/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aihe kiinnosta muuten kaikkia heitäkään joilla sitä sijoitusvarallisuutta on! Heillähän voi olla jopa joku omaisuudenhoitaja ja he vain luottavat häneen. Toki on heitä jotka sitten ovat ihan teoreettisesti kiinnostuneita sijoittamisesta, mutta heitä on aika vähän.

Vierailija
6/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti jos menisin paljastamaan säästöistä, sijoituksistani ja osingoistani, odottaisivat minun rahamiehenä tuovan joka päivä pullaa töihin tai muuta vastaavaa ja sitten olisin täysmulkku kun en niin tekisi.

Vierailija
7/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kavereilla on, mutta eivät tykkää puhua sijoituksistaan. Vaihtavat puheenaihetta.

Vierailija
8/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti jos menisin paljastamaan säästöistä, sijoituksistani ja osingoistani, odottaisivat minun rahamiehenä tuovan joka päivä pullaa töihin tai muuta vastaavaa ja sitten olisin täysmulkku kun en niin tekisi.

Omituisia luuloja sulla.

Vierailija
9/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainaki kiinnostaa sijottaminen ja se, että miten ihmiset hoitaa raha-asiansa. Sitä on vaan pitkään pidetty tabuna, aiheena joka kuuluu vaan korkeintaan omalle perheelle tyyliin.

Jos töissä alkaa tuntemattomille puhuu raha-asioista, niin monet kokee sen kiusalliseks tai sitten ajattelee että leuhkii, jos kertoo vaan kaikki parhaat puolet jne. Ja moni ei halua puoltutuillekkaan puhua omista henkkoht asioistaan.

Vierailija
10/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mulla sama ongelma. Kaverit ja kollegat on kaikki persaukisia, ja aina pitää varoa, ettei tule maininneeksi puolen miljoonan arvopaperisalkkua, jonka hoitamiseen menee kuitenkin jonkun verran vapaa-ajastani. Vain sukulaisten kesken voi vapaasti puhua sijoituksista, mutta monet heistä eivät ole muista syistä kovin läheisiä, joten oikeastaan ei ole ketään, jonka kanssa voisi rauhassa puhua sijoituksistaan.

Vierailija
11/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki parempia kavereita

Vierailija
12/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan he oikeasti jopa isommin kateellisia, kuin jostain pullasta?

Ap

Vierailija
13/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kavereilla on, mutta eivät tykkää puhua sijoituksistaan. Vaihtavat puheenaihetta.

Suomessa raha-asiat on vähän tabu. Eli voivat olla kiinnostuneita sijoittamisesta mutta eivät halua puhua siitä tai toinen vaihtoehton on että eivät ole aiheesta erityisen kiinnostuneita.

Vierailija
14/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep! Itse vaan myhäilen mukana kun joku valittaa miten ei tällä palkalla elä tai muutama kymppi tilillä kun palkkapäivään on vielä aikaa..

Vierailija
15/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset keskustele jossain muualla

Vierailija
16/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituisia luuloja sulla.

Joka päivähän tuota saa lukea miten rikkailta pitäisi ottaa rahat pois ja antaa köyhemmille. Niin se köyhän mieli toimii, heidän mielestä rikkaat on velvollisia antamaan omastaan kun ovat rikkaampia.

Vierailija
17/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mulla sama ongelma. Kaverit ja kollegat on kaikki persaukisia, ja aina pitää varoa, ettei tule maininneeksi puolen miljoonan arvopaperisalkkua, jonka hoitamiseen menee kuitenkin jonkun verran vapaa-ajastani. Vain sukulaisten kesken voi vapaasti puhua sijoituksista, mutta monet heistä eivät ole muista syistä kovin läheisiä, joten oikeastaan ei ole ketään, jonka kanssa voisi rauhassa puhua sijoituksistaan.

Aika kiva. Salkun koko siis. Onko sinulla muun tyyppistä varallisuutta? Itseä pelottaisi laittaa kaikki osakkeisiin tai rahastoihinkaan. En pidä rahastoista, koska ne eivät maksa osinkoa.

Ap

Vierailija
18/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaisi keskustella sijoitusvarallisuudesta, vaikka hänellä sitä olisi? Jösses, ei tylsempää olekaan. Pitäisin todella outona ja ylimielisenä sellaista ihmistä. Sama kuin keskustelisi jostain autoista. Hyi.

Vierailija
19/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voi liittyä johonkin pörssiklubiin. Sieltä varmaan löytää samanhenkistä porukkaa.

Toisaalta ihmettelen niitäkin miten joku jaksaa intohimoisesti seurata jotain markkinoita koko ajan ja perehtyä huvikseen johonkin toimialaan tai yritykseen ja kaiken maailman tunnuslukuihin. Mutta kai tuokin sitten harrastuksesta käy.

Vierailija
20/47 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö... nopeasti löytyy samanhenkisiä, jos vaihdat finanssialan yritykseen tai käyt esim. sijoitusmessuilla. Facebookista tai alan foorumista löytyy samoin pilvin pimein keskusteluseuraa.

En tykkää keskustella sijoituksista työpaikalla, koska muuten olisi esteenä palkankorotukselle tai muille harkinnanvaraisille eduille... Meillä on sen verran epäpäteviä esimiehiä töissä. Pärstäkerroin ratkaisee. En myöskään käytä töissä Chanelin tai Hermes'n laukkuja samasta syystä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi